škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

otomatik vites

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı davudi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
öncelikle hepinize merhaba.Aranıza yeni katılan birisi olarak sormak istediğim bir şeyler var umarım sorularıma cevap bulabilirim.Otomatik vitesi yeni kullanıyorum.
 2004 Octavia collection otomatik vites aracım daki bir kısım durumlar:
 1.aracı park edip ayağımı frenden alınca çok hafif eğimin olduğu tarafa doğru esneme oluyor bu normal mi?
 2.eğimli bir yere park edip daha sonra arabayı çalıştırıp geri vitese alınca hafif vuruntu yapıyor bu normal mi?
 3.rampada ilk çalıştırıp d ye alınca çok hafif geriye esneme yapıyor bu normal mi?
 Bunların dışında normal kullandığım zaman herhangi bir problemi yok.Bu arada şanzıman yağını ve filtresini bosch car servisinde yeni değiştirdim.Yardımci olursanız çok memnun olurum


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Bunlar normal ama iyi şeyler değil.
1. Aracı park ettiğinizde önce N konumuna getirin elfrenini çekin ayağınızı frenden çekin sonra tekrar frene basıp P ye alın. Böylelikle araba ağırlığını şanzımana değil el frenine dayar. Şanzımanı korumak için bu yapılması gereken çok önemli bir şeydir
2. Eğimli yerlede üsteki dediğim şeyi yaparsanız bu vuruntunun geçtiğini göreceksiniz. Bubu daha iyi anlamak için eğimli bir yere düz vites aracı park edip arabayı viteste bırakıp elfrenini çekmeyin. Daha sonra stop edip vitesi debriyajsız boşa çekmeye çalışın farkedeceksiniz ki çalışmadığında her tarafa rahat geçen vites kolay gelmiyor debriyaja bastığınız anda rahat gelir. Aynı şekilde otomatik aracınızda P ye dayayıp şanzımana yükleniyo ve bu ileride şanzıman eğilmelerine bile yol açabilir.
3. Olarak geriye esneme geri kaçma gibi mi yoksa vitesi geç kavrama gibi mi o önemli. Saygılar.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;458638
Bunlar normal ama iyi şeyler değil.
1. Aracı park ettiğinizde önce N konumuna getirin elfrenini çekin ayağınızı frenden çekin sonra tekrar frene basıp P ye alın. Böylelikle araba ağırlığını şanzımana değil el frenine dayar. Şanzımanı korumak için bu yapılması gereken çok önemli bir şeydir
2. Eğimli yerlede üsteki dediğim şeyi yaparsanız bu vuruntunun geçtiğini göreceksiniz. Bubu daha iyi anlamak için eğimli bir yere düz vites aracı park edip arabayı viteste bırakıp elfrenini çekmeyin. Daha sonra stop edip vitesi debriyajsız boşa çekmeye çalışın farkedeceksiniz ki çalışmadığında her tarafa rahat geçen vites kolay gelmiyor debriyaja bastığınız anda rahat gelir. Aynı şekilde otomatik aracınızda P ye dayayıp şanzımana yükleniyo ve bu ileride şanzıman eğilmelerine bile yol açabilir.
3. Olarak geriye esneme geri kaçma gibi mi yoksa vitesi geç kavrama gibi mi o önemli. Saygılar.

Tamamen katılıyorum..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
yokuş yukarı aracı d ye alıp frenden ayağınızı kaldırdığınız zaman aracın 1cm bile gertiye kaymaması gerekiyor. kayıyorsa şanzıman için iyiye delalet değil bir şanzıman ustası görsün.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Hill holder olmadığı sürece hiç bir tam otomatik ya da tiptronik kaçırmama yapmaz, az da olsa kaçırabilir, araç ağırlığı ve eğim miktarıyla da ilgili bir durum bu...
mesela babamın 800 küsür kglik 2005 suzuki alto aracı,  ile cinnahta 1 cm bile kaçırmaz iken 98 passat 1.8 otomatik, aynı yerde 1-2 cm kaçırıyordu...babama yeni aldığımız punto ise, hill holder sayesinde hiç kaçırmıyor ...
Bu durumda octaviada bahsedilen konuların önemli bir sorun olduğunu zannetmiyorum.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Canavar da 2 ton a yakin, egime bagli olarak hafif kacirma yapiyor, gaza dokundugmda zaten hic dokunmasan daha iyiydi der gibi one atiliyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hetepe;459046
Hill holder olmadığı sürece hiç bir tam otomatik ya da tiptronik kaçırmama yapmaz...

1974 model Mercedes 230.4 Automatic alacaktı babam vakt-i zamanında. D' ye tak, el frenini bırak, akşama kadar dururdu öylece.
1986 Subaru 1.6GL manuel idi. 1. vitese tak, el frenini bırak, hiç kaymazdı. Keza Mercedes' in 1974 ilâ 1980 arası 200D, 240D, 300D versiyonlarının otomatiklerini kullanma şansım oldu. Hiçbirisi milim kaçırmazdı. Bildiğim kadarıyla şanzımanın içinde çok basit bir kilitleme mekanizması var ve bu sayede geri kaçırma hiç olmuyordu. Sıfır 1997 VW Polo otomatik almıştı bir tanıdık. Manuel gibi geri kaçırınca servise gittiğimizde servis yetkilisi "herhangi bir problem yok. Eski otomatikler gibi kilit mekanizmasi yok yenilerde" şeklinde bir açıklama yapmıştı. Sonra da hill-holder falan diye iyice işi elektroniğe döktüler.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
otomatik şanzımanın kilit mekanizmasını falan boşverin. yarı otomatik değilse şanzımanın geri kaçırmaması gerekiyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: DDŞ!;459072
otomatik şanzımanın kilit mekanizmasını falan boşverin. yarı otomatik değilse şanzımanın geri kaçırmaması gerekiyor.

1997 VW Polo tork konvertörlü idi ve rampada freni bıraktığında soluğu aşağıda alıveriyordu.:sly:


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
uğur abi otomatikle fazla haşır neşir değilim. ancak yazın bir abime a4 bakıyorduk. araçların bazıları yokuşta kaydırıyordu bazıları kaydırmıyordu. hatta serhanla telefonda konuşurken otomatik yokuşta kaydırıyorsa vardır masrafı boşver girme o arabaya dediğini hatırlıyorum laf arasında :)