škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Emme Manifoldu,Gaz kelebeği,EGR

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhabalar,

Daha önceki konulardan hatırlayanlar olur...
Aracımla ilgili büyük sıkıntılarım var ve elimden geldiğince çözmeye çalışıyorum
Vag-com kablosu dahi aldım (arıza ları okuyup silebiliyorum bazı testler yapabiliyorum ) neyse Geçen hafta sonu gaz kelebeği ve EGR temizliğine giriştim ...

iyide yaptım aslında ama bi kaç bişey takıldı kafama...EGR yi temizlemek için söktüm içi çok pisti kurumlanma diyemeyeceğim seviyede çamur gibiydi neyse temizledim taktım yerine..

Daha sonra gaz kelebeğini söktüm...kelebeğin kendisinde çok fazla kirlilik yoktu ama emme manifoldunun içi EGR dede gördüğüm gibi çamur ile kaplıydı...parmak ile toplayabiliyordum resmen...bu normalmidir ? Temizlenirmi ?

sonuç olarak EGR ye bağlı olarak yanan motor arıza lambasını temizlikten bir gün sonra söndürebildim...ve hala yanmadı...gaz kelebek adaptasyonunu yaptım ama kelebek kapalı halinde iken çok küçük bir açıklık var normalmidir ?

Carbon Clean diye bir şey varmış :wax: o nasıl bir şey oluyo ?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
En güzeli emme manifoldunu söküp, temizlemek. Oncesinde uygun manifolt contasi temin edin. Temizlemek için dakin siz ugrasmayin zor oluyor. Kabasini sicak su yikamasi olan yikamaci 5 dk. yikar. Fırça selülozik tiner ile detaylı temizlersiniz.  Ben gecen hafta yaptim.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
peki hocam temizlemenin ne gibi artılarını gördünüz...özell,ikle performans yönünden soruyorum çünki ben arabayı aldığım günden beri performans düşüklüğünün neden olduğunu tespit etmeye çalışıyorum ama kendi çabalarımla herhangi bir servise para verebilecek durumda değilim şu anda


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alt devirlerde nazlanmıyor. Gaza basinca hemen cevap veriyor.  Oncesine gore 2. Viteste cok rahat kalkıyor..


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
hah işte onlar tam da benim aracın sıkıntıları çok nazlı kendisi ama 3000-4000 devir üstü bambaşka birisi oluyo aslan gibi tabi o devirlere çıkarabilirsem :) 1 den 2 ye geçerken 5000 devir üstünü dahi zorlasam 2 ye geçtiğinde 3000-4000 arasını zor yakalıyorum bir tofaş motoru bile bu derece nazlı değil..


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
163.000 km bide zamanı gelmiş derken benim hala umudum var yahu şu temizleme işlemini bi deniyeyim zaten aklımdaki son çare komple rektefiye+upgrade+chip tabi finansman bulduğumda
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2014, 19:35:34 Gönderen: musti22160 »


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Bakımları/geçmişi düzgün benzinli bir motor bu km.de formunun zirvesinde olur.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Zaten geçmişi beni düşündürüyo...Aldığım günden beri çok yol kat etti hem motor hem yürür hemde elektronik olarak daha da edecek inş...Hatta şöyle yapayım plakası 34 POA xx  belki geçmişini bilen vardır siyah renk mk1 fabia 1.4 16v


Çevrimdışı Ghog

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: musti22160;458969
Zaten geçmişi beni düşündürüyo...Aldığım günden beri çok yol kat etti hem motor hem yürür hemde elektronik olarak daha da edecek inş...Hatta şöyle yapayım plakası 34 POA xx  belki geçmişini bilen vardır siyah renk mk1 fabia 1.4 16v


akıf hocamın dedıgı gıbı senden oncekı sahıbı bakmamıs pek arabaya sana patlamıs ben bu sebebten dolayı arabamı satmıstım rolentede oynama oluyormu ? sekmeler vs gıbı seyler ?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
EGR'nin pis olması normal. bende yazın emme manifoldunu söktüm dükkanda. tabi bir de dizel olduğu için araba leş gibiydi leş. dediğiniz gibi artık çamurlaşmıştı parmağımı içine daldırıp çıkarttığımda kapkara oluyodu parmağım. hatta şimdilerde egr yi iptal etmeyi bile düşünüyorum çünkü egr yüzünden aynı pislik bir daha dolacak manifolda.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
yok rolantide araç stabil ama boğazda çok hafif bi açıklık var normalmi bilmiyom...


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
DDŞ sizin dediğiniz olayın dizellerde olmasını herkez normal karşılıyo hatta carbon clean felan bahsediliyo tmm ama gel gelelim ben aynı durumu anlattığımda senin aracın benzinli öyle şeyler olmaz diyolar...diyolar ama işte gördüklerime inanırım şimdi aradığım çözüm manifoldumu temizletsem(belkide kendim temizlerim) yoksa Carbon Clean ile kökten temizliğemi girişsem Carbon clean o kadar kurum u hatta çamurlaşmış tabakayı temizlermi ?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
''YANLIŞ HATIRLIYOR OLAİBLİRİM'' ancak lpg en az kurum atan yakıttı bneim bildiğim sonrasında da benzin sonra dizel geliyor. aracınız 150.000km benzinle kullanıldıysa ve kötü benzinse bu durum olabilir. ancak carbon clean yaptırabilirsiniz bir zararı olmaz. isterseniz önce manifoldu kendiniz temizleyin sonra carbon clean yaptırın tertemiz olur. ancak o kadar kurumu egzozdan atarsanız katalizörünüz tıkanabilir.

sahi katalizör demişken ne durumda katalizörünüz?


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
katalizörün durumuna ilişkin  herhangi bir arıza kaydı bulunmuyor ...ve egsoz daki su damlacıklarına ,buharlaşmaya bakılırsa sağlam olsa gerek