škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Emme Manifoldu,Gaz kelebeği,EGR

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
kullanılan yakıt cinsine bağlı olarak o kmlerde tıkanmış olabilir. o da ciddi performans azalışı yaşatır arabaya


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
DDŞ o zaman diyosunki emme manifoldunun temizliği ile başla verim alamazsan Carbon clean yine verim alamassan kat. a bak diyosun olmadı iptal bile ederiz...

Hatta etmeliyiz bide performans egsoz offf Vutututut :):)

Şaka bi yana kat. hiç aklıma gelmemişti...

Edit:Az biraz araştırma yaptıktan sonra benim egsozdan şıkırtı tıkırtı gibi sesler gelmediğine göre Kat ın dağılmadığını ifade edebilirim ama gerçek manada tıkalı olmadığının garantisini verememki tamda burada Carbon Clean olayı devreye giriyo bu karbon olayına emme manifoldu temizliği ile birlikte kat. temizliği vs.de dahil oluyomuş...yada sökerekte tıkalı olanları temizleye biliyolarmış
http://www.youtube.com/watch?v=8yI0CeN4S2Q
buda emme manifoldu temizliği
http://www.youtube.com/watch?v=8yI0CeN4S2Q

Bide bu kat tıkanması %30 civarında performans kaybına yol açıyomuşki benim 0-100 hızlanmamın 16-17 sn olduğunu düşünürsek şahinden bile yavaşım...

Zaten asıl sorunumda burada yatıyo gaza basınca sanki boşluğa basıyomuş gibiyim hava emiş sesi kulağımı tırmalıyo ama gidiş konusunda tık yok...Şu anda orjinal filtresi takılı arabanın 3000 devir üstü bağırıyo resmen araba...
ama bi o kadarda torksuzki hiç bir devirde koltuğa çekme hissi yok


(aslında filtre kutusunu kaldırıp araç çalışırken hafif hafif balata spreyi sıksam nasıl olur ) :):)
« Son Düzenleme: 16 Şubat 2014, 03:27:19 Gönderen: musti22160 »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
balata spreyine hiç gerek yok bence. araçta performans düşüşü varsa ve arıza ışığı yanmıyorsa öncelikle ateşlemeyi kontrol edin eskiyen görevini tam yerine getiremeyen eleman var mı diye. sonra dediğiniz gibi emme manifoldunu temizleyin boğaz kelebeğini de spreyle temizleyin (ki bu arada balata spreyi sıkmış olacaksınız :D ) sonrasında da katalizöre bir bakın tıkanmış olabilir. ona bir usta baksın ama onlar altına girip şıp diye anlıyorlar.

birkaç yıl önce arakdaşımın 2.0 mazda 626 sında performans problemi vardı. araca yeni de motor yapılmıştı ama yapılmadan önce de sonra da araba gitmiyordu. babası birgün serviste kampanyadan katalizörü değiştirmiş bahsettiğiniz %30 u gerçekten gördük. araba bi farklı devirleniyordu :)


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Öncelikle samimi yaklaşım ve ilgili yorum için teşekkür ederim...

Ateşleme ile bayağı uğraştım hiç bir ilgisi yok(ufak bi kesinti problemi var ama oda arıza kaydı şeklinde bilgisayardan görebiliyorum,çok nadir oluyo)...

Bide bizim 16v lerin konvertör leri altta olan universal tiplerden değil(keşke öyle olsa arızalı olma durumunda 200 liraya değiştirme sözü aldım ithal ürünle)...

Bizimkiler Egsoz manifoldu ile tümleşik....

Eğer sorun konvertörde çıkarsa bana içi boş bi manifold lazım :)

Haaa bide aklıma geldi şöyle birşey var...

Önceki gün arkadaşla araç üzerinde kurcalama yaparken dip gaz verdiğim sırada bi yerden egsoz dumanı geldiğini söyledi...

Daha sonra kendim incelediğimde alt tarafta üzeri örgülü olan parça(her ne ise)Dumanın ordan çıktığını gördüm...

Belki buda çözümle ilgili bi ip ucu verebilir...

Yada en kötü ihtimal,  maaşı alınca egsozcunun yolu tutulacak ...


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Gelişmeler şöyle;

Bugün bi egsozcunun yolunu tuttum ve problemimin aracın çok yaktığı ve bir şahin kadar bile gitmediği şeklinde tarif ettiğim performans problemi idi ?

aracı hemen kanalın üzerine çekti usta ve kanala girerken egsoz borusunu parmakla sıvazladı ve dediki araç yağmı yakıyor ?(Bu sorunun cevabı tabiki evet)

Daha sonra son susturucuya tıkladı ve çıkan ses ığreç taşa vurur gibi küt küt çıktı dedi son susturucu tıkalı ayrıca çürümeler başlamıştı borulanrında felan

daha sonra spiral olan parça dip gazda kaçak yapıyor dedim baktı dıştan birşey yok ama içten çatlamış olabilr dedi

sonra o müthiş bombayı patlaatı ve bu arabada kat. iptali yapılmış yerine susturucu takılmış dedi

benide aşağı çağırıp hepsini gösterdi ...

orta susturucu yakın zamanda yenilenmiş bunun dışında manifolddan cıkarak motorun altından itibaren orta susturu hariç verdiği fiyatlar şunlar


Son susturucu:160 tl
Spiral flanş:70 tl
Polodan çıkma 2 yıl garantili kat.:300 tl euro 4-5 standartındaymış
Universal sıfır kat. :150 tl (içi dolu)euro2-3 standartındaymış

yani ortalama 400-600 arası hallediliyor amma velakin performans problemim kesin çözülürmü bilemiyorum...?


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
bildiğim kadarıyla katalitik konvertor yakıt oksijen karışımını ayarlayan parça belki bir miktar yakıttta iyileşme olabilir ama performans olarak bir değişiklik olacağını sanmıyorum.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
olurmu konvertörün tıkanması %40 a parçalanıp son susturucuyu tıkaması %25 e kadar performans kaybına neden oluyor...

Egsoz sistemi ni şöyle düşünün nezle oldunuz burnunuz tıkalı ve size sunulan şart şu nefesinizi ağzınızdan alıp burnunuzdan vermeniz isteniyo nefes verirken ne kadar zorlanacığınızı düşünün

Tabi bu arada benim nefes alıştada problemler var ama bunlar daha ikinci planda kalıyo bayağıdır araştırıyorum ve bayağıdır soruyorum...çıkardığım sonuçlar bu şekilde...