škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dizel parikül filtresi - DPF

Ke®eM · 42 · 16300

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekzdl;464177
arkadaşlar DPF devreye ne zaman giriyor aracı stop ettikten sonra mı ? ve ne kadar sıklıkta devreye giriyor ekstradan bizim yapmamız gereken bir şey varmı ?


DPF devreye girmesi dediğimiz ve burda takip ettiğim kadarıyla anlaşılan DPF'nin içinde kurum biriktiğinde bunu yakmaya çalışması. yoksa normalde DPF sürekli devrede olan bir cihaz diye düşünüyorum.

sizin kastettiğiniz ve burda anlaşıldığı şekliyle de bazen DPF biriken isi, pası, kurumu yakarak imha etmeye çalışıyor. bu araç hareket halinde olan birşey ama stop edene kadar bitiremezse de kontak kapattıktan sonra da çalışmaya devam ediyor. eski tofaşlardaki fan sesi gibi duyduğunuz ses odur.

bu forumda takip ettiğim kadarıyla (bakıma gidince bizzat servistekilerin kendilerine de sorucam) DPF devreye girince aslında stop etmemek lazımmış.

peki bu temizleme olayı nasıl bitecek derseniz kullanım klavuzunda da temizlik için 4-5. viteslerde 70- 80 km hızla aracı bir süre kullanın yazıyor. aslında devirli kullan demek istiyor. sonuçta sistem yüksek sıcaklık üreterek temizlik yapacak. olay bundan ibarettir.


fabialife

  • Ziyaretçi
DTF dizel partikül filtresi; manifolttan sonra eksoz sistemi üzerinde susturucu gibi sabit bir parçadır ve her zaman devrededir.
arabaya ve bize zararı var tek faydası doğaya, zehirli gazları tutarak doğaya salınmsını önlüyor.
ama arabanın performansını biraz köreltiyor ve dolduğu zaman keyfi boş yere sürüş ve yüksek devir kullanmak zorunda olduğumuz için boşuna yakıt heba ediyoruz.
öncelikle DTF nin dolmasının kaçak yakıt olmadığı müddetçe yakıtı aldığınız marka ve istasyonun hemen hemen hiç bir önemi yoktur.
DTF özellikle devirsiz kullanım ve kısa mesafe git gellerden dolayı motorun tam ısınamaması sonucu motor ve manifold sıcaklığı gerekli değerlere ulaşamadığı ve filtreye dolan partiküllerin yanamadığı için partikül filtresini tıkamasıdır.
filtrenin temizlenmesinin tek gereksinimi; motordan gelen yüksek ısıyla partiküllerin yanarak eksozdan atılmasıdır.
partikül filtresinin dolması sonucu arabalarda; ışıklıklı ikaz lambası veya ikaz yazısı türünden ikaz vardır.
bu durumda yapılacak şey aracı yüksek devirde sürerek temizleme işleminin yapılmasını sağlamak veya serviste bilgisayara bağlayarak sizin arabayı sürerek yaptığınız işi servisin makinaya bağlayarak aracı rolentide çalıştırıp yapmasıdır.
buna dikkat etmezsek veya sürekli ihmal edersek sonunda dizel partikül fitresi bozulur ve 2-3.000 lira gibi bir masraf çıkar.
araç filtreyi kendi kendisine temizlerken filtrede 600 derece civarında ısı meydana gelerek biriken partiküller yanarak eksozdan atılır ve kötü bir koku meydana gelir.
bu işlem genelde yüksek devir kullanarak 20-30 km gibi bir mesafede sonuçlanır, bu işlem bitinceye kadar motoru stop etmemek gerekir. eğer stop edersek işlem durur ve motor çalışmaya devam etmez. o gelen ses muhtemelen motor ısısı yüksek olduğu için çalışan fan veya o anda filtrenin içerisinde yanmakta olan partiküllerin çıkardığı sestir muhtemelen.
filtre temizlenirken gerekli olan tek şey motordan gelen yüksek ısıdır. susturucu gibi kapalı bir sistem olan filtrede bağımsız veya motorla birlikte çalışan (algılama sensörü dışında ) benim bildiğim çalışacak veya ses yapacak bir şey yoktur.
başka bir konuda filtre doldu ve lamba yandı yüksek devir bir miktar kullandınız ve lamba söndü diyelim; muhtemelen bu durumda filtre tamamen temizlenmemekte bir miktar temizlenme sonucu lamba sönmekte ama kısa bir süre sonra tekrar yanmaktadır.
ben bunu arkadaşın yeni kasa astrada yaşadım.
ama sık şehir dışına çıkıyorsanız veya haftada 1-2 defa 40-50 km.lik yol yapıyorsanız DTF kolay kolay dolmaz.
benim araba 14.000 km. de daha DTF lambası nerede bilmiyorum çünkü hiç yanmadı. 14.000 km. ninen az 12.000 ini şehir dışında yaptım, genelde 2.000 devirde kullanıyorum bu bile dolmamasına yetiyor.
filtre dolsa bile şehir dışında gereksiz devir yükseltip boşa yakıt yakmaya gerek yok 2.000 devir civarında kullansanız bile temizlik için yetiyor.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
o zaman şöyle bir durum var; demek ki DPF ikaz ışığı yanmadığı sürece sıkıntı yok. bu olay bende 1 kez oldu ve istenildiği gibi kullandıktan sonra ışık söndü. araç stop ettikten sonra gelen fan sesi sizin dediğinize göre motor soğutmak içinse iyi bence...


fabialife

  • Ziyaretçi
algılama sensöründe veya kablolarında bir arıza yoksa DTF dolduğu zaman; ışıklı, Işıklı+sesli veya ekranda yazı halinde ikaz eder.



Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umut111;464294
Bunu iptal ettiremezmiyiz?


Lafı ağzımdan aldın =)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umut111;464294
Bunu iptal ettiremezmiyiz?


Ediliyor ve yaklaşık 20-30 bg artırdığını duymuştum ne kadar doğru bilemem


fabialife

  • Ziyaretçi
bazı özel uygulamalarla ediliyor, i30 forumunda da 1-2 kişi ettirmişti.
DTF kesilerek alınıyor oraya özel bir aparat takılıyor ve aracın yazılımına müdahale ediliyor.

bu da konusu
http://www.i30club.com/index.php/topic,3920.0.html

buraya kadar tamam, araç rahatlıyor verim artıyor 5-10 beygir kazanıyorsunuz amaönemli olan bundan sonrası.
muayenede ne olacak, araçta sıkıntılar çıkacakmı bunlar önemli. bu riskleri göze alıp yaptıranlar var. sonucu zaman gösterecek.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
bu DPF çıkarma olayı forumda tartışıldı. çevreciler ve performansçılar kapıştı. kişisel olarakm 10-20 BG için DPF çıkarttıranlarla ilgili düşüncem trafikte gördüğüm siyah duman ata ata gezen ve çevreyi mahveden tiplere duyduğum nefretle aynıdır.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Polosunu 170 bg ypan bi arkadaşım vardı o iptal ettirdim demişti 1.6 90 lıktı stock hali


Çevrimdışı rertaret

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dissector;459372
Bir de Bolero ekrandan yakıt tüketimine baktığınızda 25-30 lt/100 km gibi moral bozucu değerler görünüyor bu süreçte :)
   Şaka bir tarafa,İstanbul gibi yerlerde ne devirli kullanabilirsiniz,nede S modda efektif sürebilirsiniz.Çıldırtıcı dur-kalk trafiğinde DSG şanzumanın 1-2 arasındaki çırpınışları arasında DPF temizliği de sık sık oluyor.

Konu dışı ama Octavia'da Bolero'da yakıt tüketimi vs. bilgileri görülebiliyormu? Superb'de sadece maxi dotta görebiliyorum.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rertaret;464348
Konu dışı ama Octavia'da Bolero'da yakıt tüketimi vs. bilgileri görülebiliyormu? Superb'de sadece maxi dotta görebiliyorum.


Yeni nesil vag grubu araçlarında görülebiliyor ayrıca klimada eskisinden farklı şekilde nerden hava çıktığını araç içinin resmi üzerinden oklarla gösteriyor. Sıcaklığa göre oklar renk değiştiriyor


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rertaret;464348
Konu dışı ama Octavia'da Bolero'da yakıt tüketimi vs. bilgileri görülebiliyormu? Superb'de sadece maxi dotta görebiliyorum.


ortalama değerler görülebiliyor ekranda. anlık yok.


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Benim iptal edilmesi hk. Fikrim performanstan ötürü değil  masraf filan diyorlar dolunca.  Yoksa 10 beygir fazla olsa ne olur olmasa ne olur .


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: METŠAHİN;464360
Benim iptal edilmesi hk. Fikrim performanstan ötürü değil  masraf filan diyorlar dolunca.  Yoksa 10 beygir fazla olsa ne olur olmasa ne olur .


uyarı verdiğinde kitabına göre kullanır gerekli temizliği yaptırırsanız uzun vadede sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.