škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 16v Turbo???

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Aslında bu konu tüm AUB ve BBZ sahipleri heyecanlandırır diye düşünüyorum...
Zaten o sebeple açtım konuyu...

WV Lupo nun 1.4 16v motorları bizim motorlar ile aynı değilmi ?
Biraz araştırdım ve aynı oldukları kanaatini getirdim hatta 75hp versiyonlarıda mevcut...

Lupo için çeşiti Turbo kitler gördüm ve bu kitler düşük basınçlı kitler olduğu için motor da iç değişikliğe gitmeden uygulanması mümkün kılınıyor...

Kitin satıldığı siteye mesaj attım ve cevap bekliyorum...
Site şu:http://www.t-t-p.de/english/vw_lupo.php

Herkezden bu konu ile bilgisi dahilinde yorum bekliyorum...

Eğer bunu yapmak mümkün ve uygun maliyetli olursa kendi aracımı kobay olarak kullanmayı düşünüyorum...50.000 yürüdükten sonra hepinize tavsiye edebilirim...

Lupoda alınan güç 75bg den 120 bg e çıkmış tabi standart yazılım ile diyor...

Hatta briskoda forumunda bir projede motorun iç aksamı ilede oynayıp 200 küsür bg güç alan birisi vardı tabi akıbeti hakkında birşey yazmamıştı ?
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2014, 23:30:57 Gönderen: musti22160 »


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
iç aksam değişmez ise motor ömrü kısalmaz mı..


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
tabiki bir miktar kısalır ...kullanışada bağlı bir şey sonuçta ...Turbo yu ekonomi amaçlı görüp tadında kullanılırsa hemaz yakan bi araç olur hemde motor ömründen çalışmamış olunur...


hee ben sıkıştırırm arkadaş diyen kişi içinde şu ihtimal söz konusu olur gittiği yere kadar bu şekil gider bittiği yerdede komple motor yaptırır hem daha fazla güç hemde daha uzun ömürlü olmasını garantiler...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
vallahi yapılmayacak iş değil. kite falanda itiyacınız yok aslında. iyi bir usta aracınıza turbo yapabilir güzel de bir yazılım yaparsanız gayet güzel olur. ancak söylendiği gibi arabadan ne bekliyorsunuz? aracım 101hp den 120-130hp ye çıksın fazlada sıkıştırmam zaten ben diyorsanız aracınızın ömründen en fazla 50.000 km eksiltir. bence o durumda motorun içini forged yapmaya da gerek yok.

ancak biraz daha ayarını açıp şöyle 150-160 beygir hatta 200+ ları göreyim derseniz zaten işin rengi çok değişir. en az 10milyar para harcarsınız. motor içi yapılır yetmez yürüyen aksam fren sistemi jant osu busu derken bakmışsınız yeniden araba yapmışsınız :D

küçük bir turbo uygulamasıyla güzel ayar tutturulursa 130 belki 140 hp lik bir setup hem çok keyifli olur hemde aman aman motor ömrünü düşürmez. 400.000 de değil de 350 binde motor yapın nolmuş sankı :)


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
DDŞ!

seninle aynı frekanstantayız gibi görüyorum...

benim turbo yapmaktaki kastım aracın kullanımını büyük ölçüde rahatlatmak ömründen 50.000 km hiç önemli değil alt devirlerin çok zayıf olması moralimi bozuyo ama bi yandanda aracımı çok seviyorum kafamda değişik fikirler var arabam için sebepte budurki 0.5 barda olsa bi turbo ile hem günlük kullanımı daha ekonomik hale getirmek hemde arasıra gazlayarak araçtan daha fazla keyif almak...

şu an hali hazırda her ne kadar aracın problemlerini çözmeye yönelmiş ve bi yandanda ödemesini yapıyor olsamda 1-2 yıl içinde kafamdaki projelere başlamayı düşünüyorum

ve tabi bu konuda herkezin değerli fikirlerini alarak ortak bi düşünce üretmeyi düşünüyorum...

Fabia 1.4 16v turbolanırsa eğer kaç kişi bunu yapmak ister ?
Hangi usta yada ekip gerçekten bizim istediğimiz sonuca ulaşabilir ?
Maliyeti ne kadar olur ?
Gerçekten istediğim gibi günlük kullanımda ekonomi yakalabilirmi ?
Motor ve yürür aksamın ömründe bizim tahminimiz üzerinde kısalma olurmu ?

gibi soruların cevaplarınıda bulursak herkezin faydalanacağı bi konu oluşur...kanımca


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Ekonomi konusunda şunu söyleyebilirim; sadece güçlü motor-hafif kasa şeklinde ekonomi olmaz. kuvvetlendirilen motora ve kasaya uygun dişli oranları gerekir. Bunlarla uyum içinde çalışacak tekerlek ebatı gerekir. Ha siz 101 HP olan bir motoru 120HP gibi bir güce çıkartmak istiyorsunuz, bu durumda bir miktar ekonomi sağlanabileceği kağıt üzerinde de olsa söylenebilir. Diğer çalışan aksamlara etkisi de çok çok fazla olmayacaktır.
Ancak bu motorlar azamî torkunu 4400d/d gibi yüksek devirde vermekte. Sadece turbo takmakla alınan azamî tork daha alt devir bantlarına çekilebilecek mi? Eğer gene aynı devirlerde verecekse azamî torku 200HP olsa ekonomik olamaz.
Bana kalırsa turbo yerine eksantrik mili değişikliğine giderek gücü arttırma seçeneğini de mutlaka araştırın.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
uğur abi Türkiye şartlarında (parça bulunması ve usta tecrübelerini göz önüne alarak) dereceli egzantrik işine ben sıcak bakmıyorum. aslında söylediğin gibi çok daha basit bir işlem ama Türkiyede uygulamak oldukça meşakkatli. daha çok pist araçları ya da stage3 araçlar için tercih ediliyor. bizim gibi stage1 stage2 günlük kullanımcılar için çok avantajlı değil.

bir de dereceli egzantrik emişin açılma süresini uzatacağı için ne akdar yakıt tasarrufu sağlar? dereceli egzantrik bende kullanmadım kullananlada detaylı hiç konuşmadım o yüzden kesin bişey söyleyemiyorum.

sonradan yapılacak küçük bir turboya gelirsek ortalama 2.000tl gibi bir rakama çıkar. ancak herşeyden önce motorunuzun yüzde yüz sağlıklı çalıştığından emin olmak gerekiyor. yoksa çok baş ağrıtır :/


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: DDŞ!;460017
...sonradan yapılacak küçük bir turboya gelirsek ortalama 2.000tl gibi bir rakama çıkar...

Bunu her yerde söyleme. Herkes takmaya başlayacak turboyu sonra. :D


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
2000 tl herkes için makul sayılmayabilir....ama bana turbo ve +20-40 bg arası güç getirecekse benim için makul bir fiyat...tabi en azından bu yıl için değil...


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
masraf 2000 tl artı araba...
 o arabayı sonra kime satacaksınız..


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
satmıycam merak etme :) zaten benim aracımın o kadar çok problemi varki kimse almak istemiyo tek meraklısı ben oldum aracın tahmin edebileceğinden çok daha uygun fiyata baş belası aldım....

Ama tabi benim gibi söküp takmaya,bozup yapmaya meraklı iseniz sizede tavsiye ederim... zaten topladığım zaman aramızda duygusal bir bağ oluşacağı için satmaya kıyamam :)

yaza kadar planladığım bir kaç değişiklik var yaparsam zaten paylaşırım....


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;460021
Bunu her yerde söyleme. Herkes takmaya başlayacak turboyu sonra. :D


abi gidip revize edilmiş çok büyük olamyan bir turboyu 800-1000 arasına alabiliyorsun. gerisi işçilik. turboyu egozoz manifolduna uyduracak bir flanş kaynatılacak egzoz (egzoz sisteminin fiyatını katmadım bu fiyatın içine :D ) sonra çıkma güzel bi intercooler. sonrası da bağlantı elemanları hortum falan :) bir de yağ ve suyu doğru yerden almak gerekiyor tabi onlar hep işçilik :D


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;460048
abi gidip revize edilmiş çok büyük olamyan bir turboyu 800-1000 arasına alabiliyorsun. gerisi işçilik. turboyu egozoz manifolduna uyduracak bir flanş kaynatılacak egzoz (egzoz sisteminin fiyatını katmadım bu fiyatın içine :D ) sonra çıkma güzel bi intercooler. sonrası da bağlantı elemanları hortum falan :) bir de yağ ve suyu doğru yerden almak gerekiyor tabi onlar hep işçilik :D


Yaa işçilik işte kendi yapabileceğim bir iş olsa hiç çekinmeden yaparım velakin türkiye şartlarında ustayım diyen kaç kişiye güvenilebilir.zannımca bir elin parmaklarını geçmiyo...kaldıki bu motora bunu uygulayacak ustanın bu motorun karakteristiğini + yönlerini -yönlerini çok iyi biliyo olması lazım ve hatta daha önce aynı motora turbo uygulamış olması da bi tercih meselesi ...

yoksa şahine turbo takan ustada ben turbo yaparım diyo ...nedense o şahinlerin ömrü çok çok kısa oluyo :)

Ama velhasıl kelam ben bu işin üstünde durmaya niyetliyim daha önce bi kaç yerde sordum bazıları alaya aldı bazılarıda araba fiyatını katlar dedi...ama hiç biri benim ne istediğimi anlayamadı haliyle...yine yeri geldikçe bu konuyu dillendiriyorum...

İnş bir dahaki sene içinde bu çalışmaya başlamayı planlıyorum...o zamana kadarda kimden ne fikir alıp istişare yaparsam kardır diyorum...


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
bu tarz bir işle uğraşacak birinin bence küçük de olsa kendi atölyesi olacak ve gerektiğinde motorda işlem yapabilirse arabasına aşık olur..
 ama küçük bir titremede ustaya 100 lira verecekse bu işin tadı kaçar..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
işte abi bakalım elimize bir miktar para geçerse turbo serçe projemiz var eğlencesine. bizim garajda yaparsak onu öğrenirsek işi gleirsin buraya beraber yaparız olmadı neden olmasın :D

yapan nasıl yapıyo?