škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Yeti'nin Artıları ve Eksileri Nelerdir ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Emre44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Makyajsız kasa ve Makyajlı kasa Yeti kullanıcıların araçları hakkında bilgi almak istiyorum artıları ve eksileri nelerdir ?


Çevrimdışı technotibet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Aracımı değiştirmek istesem acaba alternatifi ne olur diye düşünmedim değil. Kendi suv gurubumuzdaki araçları araştırdım. Fiyat farklılıkları olduğunu biliyorum ancak kendime değişik alternatifler oluşturdum. Audi Q3, Bmw X1, Volvo XC 60 gibi farklı modelleri birbir araştırdım. 1.2 Dsg 2011 kullanıcısına göre oldukça farklı bir yönelme oldu ancak dediğim gibi sadece araştırma amaçlı; Bu aşamadan sonra değerlendirmelerim şu yönde oluştu: Yeti özellikleri, konforu, donanımı açısından bence oldukça iyi bir alternatif. Yaşadığım ilin özellikle bu noktayı belirtmek isterim; mevcut şartlarına göre çok iyi bir araç. Eksileri yeni donanımda giderildi diye düşünüyorum, benim beklentilerime göre ışıklarda uzun beklemeler için start-stop özelliği en büyük artı diye düşünüyorum. Şu an kullandığım araç benzinli bu özellik ise dizel Dsg ve dizel düz viteslerde mevcutmuş servis o yönde bilgi verdi. Konuyu bağlayacak olursam; yeni makyajlı kasa iç tüm donanım ve özellikler eğer ki estetik açıdanda size sıcak geliyorsa Yeti bence çok uygun bir araç. Son olarak ülkemizde farklı bir coğrafi yapı mevcut ve bölgelerimizin farklı özellikleri var mevsimler yol şartları gibi... Benim değerlendirmelerimi lütfen bu açıdan düşünün...


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Merhaba!

Hemen şunu söyleyeyim ki, kendi Yeti'mle(greenline 1,6 TDİ, elegance) ilgili konuşacağım ve 2014 model Yeti'yi pek incelemedim. Yani, makyajlı Yeti ile makyajsız Yeti kıyaslaması yapacak değilim. Ufak tefek bazı şeyleri(ısıtmalı dikiz aynaları, ABS, hız sabitleyici gibi) ise, artık pek çok arabada bulundukları için yazmıyorum.

Artıları:
> Düşük yakıt tüketimi
> İç mekândaki mükemmel rahatlık ve ferahlık
> Ayrı ayrı katlanabilen ve istenildiğinde kolayca sökülebilen arka koltuklar(varioflex koltuk sistemi)
> Çalıştır-Durdur(start-stop)
> Yükseklik ve derinlik ayarlı ve 4 kollu direksiyon(kimi arkadaşlar ille de 3 kollu diyor ama ben 4 kollu direksiyonu seviyorum)
> Otomatik kararan sürücü ve iç dikiz aynaları
> Ön(2 koltukta da), yan ve perde hava yastıklarının olması
> Muhteşem bi-zenon farlar(orijinal ampulünün çok pahalı olduğunu duydum; inşallah yalandır ;))
> Yükseklik ayarlı ön koltuklar
> Alarm
> Ön koltuklarda ayarlanabilen bel destekleri
> Yuvarlak ve tamponun üstündeki sis farları sayesinde 2014 model Yeti'de olmayan özgün ön görünüm. Ki, 2013 model özgün ön görünümlü son Yeti'lerden birine sahip olduğum için çok çok mutluyum :D
> İç mekânda mükemmel olmasa bile gayet tatmin edici kaliteli işçilik ve malzeme
> Gayet kaliteli radyo/cd çalar(Bolero) ve ses sistemi

Eksileri:
> Çamurluk davlumbazları ile lastiklerin arasındaki boşluktan dolayı biraz tuhaf görünüm
> Yerden yüksekliğin az olması(benzinli Yeti'de 18 cm, greenline'de 15 cm)
> Kullanımı çok karmaşık klima sistemi
> B sütununun sakil görünümü
> Vites tavsiye sisteminin yetersiz devirlerde "vites yükselt" demesi
> Stepnenin olmaması(sadece greenline'lere özgü)
> Hayatımda gördüğüm en berbat kullanma kılavuzu :cool:


Çevrimdışı atakaneraslan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Toygar;459976
Merhaba!
 
> Çamurluk davlumbazları ile lastiklerin arasındaki boşluktan dolayı biraz tuhaf görünüm
 :cool:

İşte bu :) yakıt tüketimini minimize edebilmek amacıyla , 205/55/16 lastik kullanılması bu görünüme sebep oluyor. Serviste 215/60/16 ve 215/65/16 lastik takılmış greenline yetiler gördüm , ve bence çok dolgun gösteriyor. Ben de en az 215/60 yapıcam lastik değişimi yapacağım zaman.. Varsın 0,5 - 1 litre fazla yaksın


Çevrimdışı Emre44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Navigasyon duyduğuma göre eskisini bilmem ama yenisinde yokmuş doğrumudur (elegance modelinde bile) ve bagaj'ın durumu sizce nasıl ?


Çevrimdışı genious61

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atakaneraslan;459979
İşte bu :) yakıt tüketimini minimize edebilmek amacıyla , 205/55/16 lastik kullanılması bu görünüme sebep oluyor. Serviste 215/60/16 ve 215/65/16 lastik takılmış greenline yetiler gördüm , ve bence çok dolgun gösteriyor. Ben de en az 215/60 yapıcam lastik değişimi yapacağım zaman.. Varsın 0,5 - 1 litre fazla yaksın


205/55/16 lastikle 215/60/16 lastik arasında tanede 100-150 tl fark var biliyor musunuz?
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2014, 20:26:37 Gönderen: genious61 »


Çevrimdışı atakaneraslan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: genious61;460034
205/55/16 lastikle 215/60/16 lastik arasında tanede 100-150 tl fark var biliyor musunuz?

 Marka ve modeline göre değişir fiyat olayı ,son fiyatları incelemedim ama mümkündür. İyi bir araştırma ile farkın düşük olması sağlanır diye düşünüyorum.


Çevrimdışı aslan61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
ozelıkleri gecelim

artıları;
yakıt
1-2-3 .vitesler cok seri
mukemmel yol tutusu
surus zevki ve ferahlık
yuksek olmasından dolayı inip binmelerin kolay olması ve hafif arazi sartlarında altı vuracak endisesinin olmaması

eksileri;
yol sesi
sert suspansiyon(cok sert)
usb girisi yok
direksiyon cok cirkin
bir de incik boncuk sesler gelebiliyo ic aksamdan(krom gosterge cerceveleri mesela) ama bu ses her aracta var buna ikna oldum tecrube ederek
her donanımı gelmıyo ulkeye

ama bugun yine olsa yine yeti alırım.yuksek arac surmenın keyfi cok baska(yuksek ve kaliteli)
ha biraz daha paranız varsa tiguan derim tabiiki.ne de olsa abisi


Çevrimdışı ZIPKIN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
ESKİ : 1,2 Motor Düşük MTV (VERGİ) ; Düşük Yakıt
YENİ : 1,4 Motor , 1,2 var mı ?


Çevrimdışı Emre44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
1.2'side var 1.2 1.4 1.6 2.0 olanlar ama 2.0 motordan tam emin degilim ..


Çevrimdışı atakaneraslan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aslan61;460062
ozelıkleri gecelim

artıları;
yakıt
1-2-3 .vitesler cok seri
mukemmel yol tutusu
surus zevki ve ferahlık
yuksek olmasından dolayı inip binmelerin kolay olması ve hafif arazi sartlarında altı vuracak endisesinin olmaması

eksileri;
yol sesi
sert suspansiyon(cok sert)
usb girisi yok
direksiyon cok cirkin
bir de incik boncuk sesler gelebiliyo ic aksamdan(krom gosterge cerceveleri mesela) ama bu ses her aracta var buna ikna oldum tecrube ederek
her donanımı gelmıyo ulkeye

ama bugun yine olsa yine yeti alırım.yuksek arac surmenın keyfi cok baska(yuksek ve kaliteli)
ha biraz daha paranız varsa tiguan derim tabiiki.ne de olsa abisi

 Süspansiyon evet biraz sert ama aşırı sert olduğunu düşünmüyorum. Aracın tasarımından dolayı yol tutuşu ve sürüş zevkinde süspansiyonun bu sertlikte olması elzem diye düşünüyorum. Ayrıca daha önce başka bir başlıkta yine yazmıştım , önceki aracım alfa idi ve ondan sonra yeti oldukça yumuşak geliyor bana süspansiyon olarak. Konforu azıcık daha yükseltmek istenirse o da lastik yanak genişliğini bir miktar artırmak ile gayet mümkün olacaktır , özellikle Greenline lar için..
 
 Özetle , ne kadar konfor , o kadar kötü yol tutuşu ve sürüş zevki :) Örneğin bir Fluance ın konforu oldukça iyi , buna mukabil yol tutuşu resmen facia..


Çevrimdışı aslan61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
yalnız şu şekilde yanlış anlama olmasın.bugün bi bağımsız süspansiyon golf7 ye bile baktığımızda 17 jant süspansiyon taş gibi pat küt vuruyo.yetinin de süspansiyonu sert evet fakat;bu sertlik aracın süspansiyon sisteminde absorve ediliyor ve sürücü veya yolculara iletilmiyo.yani bi doğan yada transit gibi konfor yoksunu araçlarda da aynı sertliği görürsünüz fakat aynı çukura yada kasise girince yeti ile aynı vurmayı yapar ama doğan yada broadway herneyse,onun içinde koltuktan kalkıp inerken;yol tutuşu için süspansiyonu sert kılıp konfordan ödün vermeyen kalite çizgisine yakın araçlarda bu vuruntuyu sadece ses olarak duyarsınız.biraz uzun oldu ama bilgilendirme amaçlı yazdım döktüm içimi :)


Çevrimdışı atakaneraslan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aslan61;460293
yalnız şu şekilde yanlış anlama olmasın.bugün bi bağımsız süspansiyon golf7 ye bile baktığımızda 17 jant süspansiyon taş gibi pat küt vuruyo.yetinin de süspansiyonu sert evet fakat;bu sertlik aracın süspansiyon sisteminde absorve ediliyor ve sürücü veya yolculara iletilmiyo.yani bi doğan yada transit gibi konfor yoksunu araçlarda da aynı sertliği görürsünüz fakat aynı çukura yada kasise girince yeti ile aynı vurmayı yapar ama doğan yada broadway herneyse,onun içinde koltuktan kalkıp inerken;yol tutuşu için süspansiyonu sert kılıp konfordan ödün vermeyen kalite çizgisine yakın araçlarda bu vuruntuyu sadece ses olarak duyarsınız.biraz uzun oldu ama bilgilendirme amaçlı yazdım döktüm içimi :)

 Buna katılabilirim , mesela 63 model bir chevrolet impalaya bindiğinizde böyle oooh beşik gibi yumuşacık , bol bol konfor hissedersiniz. Ama bir viraj alırken eski amerikan filmlerinde bile çok açık görünür araba neredeyse takla atacak gibi olur. Otomobil üreticileri için en kolay şey aracı yumuşacık yapmak , eğer mesele o olsa idi. Mis gibi yaylana yaylana gider :) Ama bir arabanın güvenliği sadece çarpışma testleri ile ölçülmez sadece , yol tutuşu ondan da önce gelir , sen aracı önce bir yolda tut , sağa sola çarpma da hava yastığına , çelik barlara v.b. gerek kalmasın :)
Sonuç olarak , konfor/yol tutuşu/yakıt tüketimi gibi verileri optimum noktada yakalamaya çalışan bir araç bence yeti.


Çevrimdışı uskudar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle