škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

start-stop sistemi bilmeceleri ??

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı metkaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
merhabalar arkadaşlar. 1.6 tdi dsg superb sahibiyim.

start-stop sistemiyle ilgili birkaç sorum olucak.

**birincisi; serviste komple kapattırma imkanımız varmı?

**ikincisi; diyelimki yolda giderken marketi gördük durduk.araç hemen istop etti visted d ' kaldı haliyle ee araçtanda inicez. motor istop etmiş vaziyetteyken vitesi p 'ye alıp sonrada kontağı kapatıp araçtan gönül rahatlığıyla inebilirmiyiz. yani start stop devredeye girip motoru istop ettiğinde bazen şanzımanda vites değiştirmek gerekebiliyor . bu durum sağlıklımıdır. birkaç kez yapmak zorunda kaldığım bu durum tehlikelimidir araç için??

teşekkürler herkese


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Sistemi bilmiyorum ancak, vitesi P ye aldiginizi zaten sistem aractan ayrılacağınızı algılayıp,  gerekli önlemi aliyor olabilir mi? Nasil ki D de kontagi kapattiginizda anahtari vermedigi gibi?? Bu arada aramiza hosgeldiniz
« Son Düzenleme: 07 Mart 2014, 10:04:21 Gönderen: LeChiffre »


Çevrimdışı RahimAVCI

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Araç kendi stop etse bile siz durdugunuzda stop etmek zorundasiniz yani anahtarı çevirip almanız lazim


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: metkaya;460912
...serviste komple kapattırma imkanımız varmı?...
Vardır diye tahmin ediyorum. Sormak gerek.
Alıntı yapılan: metkaya;460912
diyelimki yolda giderken marketi gördük durduk.araç hemen istop etti visted d ' kaldı haliyle ee araçtanda inicez. motor istop etmiş vaziyetteyken vitesi p 'ye alıp sonrada kontağı kapatıp araçtan gönül rahatlığıyla inebilirmiyiz. yani start stop devredeye girip motoru istop ettiğinde bazen şanzımanda vites değiştirmek gerekebiliyor . bu durum sağlıklımıdır. birkaç kez yapmak zorunda kaldığım bu durum tehlikelimidir araç için??

teşekkürler herkese
Firmadaki A5' te de start-stop var ve ışıklarda durduğumda vitesi hiç oynatmıyorum. Ayağımı frenden çekince çalışıp yürüyüp gidiyor. Siz park etmek üzere durdunuz ve start-stop devreye girdiyse, vitesi P' ye alıp el frenini çekip çıkıp gidebilirsiniz.


Çevrimdışı metkaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
P ye alınca direk stop eder zaten gaza basarsanız çalışır. D ve n de tekrar çalışmak için frenden çekmenizi bekler ancak R ye aldığınızda park senaörünün sesiyle beraber çalışır fren yada gaz beklemez. P aldığınızda da stop edince direk siz kontağı kapatıp inebilirsiniz


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Aslında bu start stop meselesinde beni asıl tedirgin eden su : uzun yola çıktık sistemi de devreden çıkarmayı unuttuk 300 km gittik sonra tali yol ara yol derken bi ışık çıktı durduk zınk dedi stop etti. Peki turbo soğutma nerede kaldı o sıcak motor birden durunca sorun olmazmı acaba


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Start&stop turboya zarar vermiyor bu defalarca yazıldı çizildi o kadar fazla takmayın bence:)


Ayrıca lönk diye kontak kapatılan, çalışır çalışmaz gazlanan o kadar çok şirket aracı var ki çoğuna en az 100bin hiç bir şey olmuyor..


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;461607
Start&stop turboya zarar vermiyor bu defalarca yazıldı çizildi o kadar fazla takmayın bence:)


Ayrıca lönk diye kontak kapatılan, çalışır çalışmaz gazlanan o kadar çok şirket aracı var ki çoğuna en az 100bin hiç bir şey olmuyor..


Ne bileyim sanki motor harcanıyor  gibi geliyor bana o yüzden kapalı geziyorum


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Uzun süredir tartışmaya açmaya düşündüğüm konu;
Bana da biraz ters geliyor aslında. Bazı durumlarda, kural diye nitelendirdiğimiz bazı şeylerle çelişiyor.
Örn: Akıcı trafikte gittik, devir nispeten yuksekti ve yağ ısısı 98-100 derece cıvarına geldi. Birden, 10-15 saniye içinde trafik tıkandı ve durma noktasına geldi. Durdık ve motor stop etti......heee!? Hani turbo zarar görmesin diye yoğun devirli sürüş sonrası, en az 1 dakika yerinde/rölantide çalıştırmamız gerekiyordu, hem yağ ısısı 90 lara inecekti...!?
Aslında bizim arabalarda start/stop çok doğru çalışmıyor. Aracı durdurup ancak 2-3 saniye durduktan sonra motor stop etmeli, yoksa örneğin akıcı bir ana yol trafiğine çıkmak için ara sokak başında beklerken, motor durduğunda, ufak bir boşluk yakalayınca zıplayıp çıkamıyorsun.
Uzunca bir süre Audi A6 kullandım. Audi'deki start stop, durup frene sağlam basınca,3 saniye kadar bekleyip, sonra stop ediyordu. Ayrıca, gaza sağlam basmadığım sürece, stop etmiyor.
Ancak Octavia'da, freni tam köklemezsen de anında stop ediyor.
Bu tür sistemler bazı ince detaylar düşünülerek yapılandırılıp, her tür şart ve durumlarda iyi beta test edilmelidir. Aksi halde, kullanıcılar hep devre dışı bırakmak için yol arayacaklardır.


Çevrimdışı metkaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
aynı şekilde düşünüyorum. start-stop kesinlikle 3sn bekliyip devreye giren bir sistem olsa çok daha kullanışlı olur.araç beklemeye devam ediyorsa istop et yani. bunu ayarlamak çokmu zor. heranlık durmada devreye girmesi hiç verimli değil.

birde otomobillerdeki dayatma sistemlere hatta her konuda dayatmaya karşıyım. yani şu sistemi bir düğmeyle kapatıp istediğimizde devreye soksak çokmu zor kardeşim bunu ayarlamak. her çalıştırmada kapatmakla uğraşıyoruz. aynı düğmeden tamamen kapatıp istediğimizde açmak münkün olsa birde üstüne en az 3 sn bekleyip araç hala durmaya devam ediyorsa devreye giren bir sistem olsa işte o zaman start-stop mantıklı bir sistem diyebilirim !!

(edit) hatta şunu bile isteseler yazılımsal olarak  sunmanın çok kolay olacağına inanıyorum. yol bilgisayarından herkes start-stop sisteminin araç durduktan kaç sn sonra devreye gireceğini veya girmesini istediğini pek ala ayarlayabilir..misal minimum 3sn değer olucak ama istek halinde biz 6sn veya 10sn olarakta ayarlayabiliceğiz. bunun çok çok kolay ayarlanabilir birşey olduğuna inanıyorum. ama dayatma yapmazlarsa olur mu, olmaz tabiki ?!!!? :)
« Son Düzenleme: 13 Mart 2014, 23:56:42 Gönderen: metkaya »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;461607
...lönk diye kontak kapatılan, çalışır çalışmaz  gazlanan o kadar çok şirket aracı var ki çoğuna en az 100bin hiç bir şey  olmuyor..
Aha bizim şirketteki Fieasta mesela. Şirketin önüne yanaşırken daha  durmamışken kontağı kapattığım oluyor. Acil bir durum oluyor, soğuk  marşın hemen sonrasında tam gazla çıktığım oluyor. Bir sorun da  gözlemlemedim hiç şimdiye kadar. Üstelik bir tane sürücüsü de yok. Kime  lazımsa alıp gidiyor.:D
Alıntı yapılan: Levcho;461609
...Bu tür sistemler bazı ince detaylar düşünülerek  yapılandırılıp, her tür şart ve durumlarda iyi beta test edilmelidir.  Aksi halde, kullanıcılar hep devre dışı bırakmak için yol  arayacaklardır.
Ya ülkelere göre ayar vs. yapmıyorlar ya da ortalama bir ayarla işi idare etme yanlısılar. Eğer biraz İstanbul trafiğinde araç kullanmış olsalar veya distribütör buradaki sikayetleri toparlayıp üreticiye sağlam feedback gönderse, Rapid TDI DSG dur-kalklı trafikte insanı bu kadar yormazdı diye düşünüyorum. Freni bıraktığım anda zıplayıveriyor ve sıkışık trafikte bir kaza yaşamamak için çok çaba sarf ettiriyor. Halbuki kalkıştaki devir yükseltme işlemi sırasında devir biraz daha düşük tutulabilir ancak adamlar Almanya' nın Oberkirsch şehriyle İstanbul trafiğinin ortalamasını düşünerek yapıyorlar ayarları malesef.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;461648
Aha bizim şirketteki Fieasta mesela. Şirketin önüne yanaşırken daha  durmamışken kontağı kapattığım oluyor. Acil bir durum oluyor, soğuk  marşın hemen sonrasında tam gazla çıktığım oluyor. Bir sorun da  gözlemlemedim hiç şimdiye kadar. Üstelik bir tane sürücüsü de yok. Kime  lazımsa alıp gidiyor.:D

....


Dediğin gibi hiç bir şey olmuyor abi, hani daha seleflerine göre az giden şirket arabası da görmedim.Hepsi köpek gibi kaçıyor mübarek:D Bazen biz fazla abartıyoruz diye düşünmüyor değilim..

Ki zaten ben yardığım zaman 30-40 saniye normal zamanlarda ise 10-15 saniye sonra kapatıyorum.60bin kmdir bir sıkıntı olmadı.