Uzun süredir tartışmaya açmaya düşündüğüm konu;
Bana da biraz ters geliyor aslında. Bazı durumlarda, kural diye nitelendirdiğimiz bazı şeylerle çelişiyor.
Örn: Akıcı trafikte gittik, devir nispeten yuksekti ve yağ ısısı 98-100 derece cıvarına geldi. Birden, 10-15 saniye içinde trafik tıkandı ve durma noktasına geldi. Durdık ve motor stop etti......heee!? Hani turbo zarar görmesin diye yoğun devirli sürüş sonrası, en az 1 dakika yerinde/rölantide çalıştırmamız gerekiyordu, hem yağ ısısı 90 lara inecekti...!?
Aslında bizim arabalarda start/stop çok doğru çalışmıyor. Aracı durdurup ancak 2-3 saniye durduktan sonra motor stop etmeli, yoksa örneğin akıcı bir ana yol trafiğine çıkmak için ara sokak başında beklerken, motor durduğunda, ufak bir boşluk yakalayınca zıplayıp çıkamıyorsun.
Uzunca bir süre Audi A6 kullandım. Audi'deki start stop, durup frene sağlam basınca,3 saniye kadar bekleyip, sonra stop ediyordu. Ayrıca, gaza sağlam basmadığım sürece, stop etmiyor.
Ancak Octavia'da, freni tam köklemezsen de anında stop ediyor.
Bu tür sistemler bazı ince detaylar düşünülerek yapılandırılıp, her tür şart ve durumlarda iyi beta test edilmelidir. Aksi halde, kullanıcılar hep devre dışı bırakmak için yol arayacaklardır.