škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hararet ile ilgili sıkıntı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;461561
Hocam bu şekilde devam etmenin zararı nedir?

Müşürü kontrol ettirmekte yarar var. Verimli çalışma sıcaklığında olması avantaj. Ust ya da alt sıcaklık performans/yakıt ı olumsuz etkiler..


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: LeChiffre;461567
90 uzerine cikmiyorsa, sogutma sisteminde sorun yoktur. Dusuk gosteren hararet, degistirmenize ragmen, genelde termostat ve baglantisi ile ilgili soruna isaret eder. Ancaak gozden kacirilmamasi gereken fan musurunun uygun aralikta takili olup olmadigidir. Fanin zamanindan once acilmasi bu soruna da sebep olabilir. Yaz/kis aylari icin takilmis fan musuru/termostat ikilisi bu tur sicaklik dusuklugune veya tam tersi yuksekligine sebebiyet verebilir. Hem musuru hem de termostati tekrar kontrol ettirin. Bi parcalarda mumkun oldugunca orjinalini taktirin lutfen

Kaptanım gerekli açıklamayı tam olarak yapmış:)


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;461569
Kaptanım gerekli açıklamayı tam olarak yapmış:)


Sutten agzi yanan yogurdu ufleyerek yermis Akif hocam. 4700 cc ile ugrasirken ilk ders olarak sogutma sistemine calisiyor insan:)


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Hocam son olarak emin olmak için soruyorum bağışlayın. (Benim 90'dan düşükte sabit kaldığı, trafikte; 90'a çıktığı ve fan açtığı için soruyorum...)

Fan 90'da açtığı için sanıyorum 90'lık müşir takılı, ancak seyir halinde yada motor zorlanmadığında daha düşük seyiyede olduğu için termostat sanıyorum ya kapatmıyor ya da başka bir şekilde yanlış ölçüyor. Ve değişmesi şart.

Doğru mudur?


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Mutabık . Bir seyi degistirmeden once, dogru parcanin takildigindan ve parcanin calisip calismadigindan emin olun. Bu tur parcalarda yan sanayii takildiginda %20-30 arizali cikiyor. 3 defa parca degistirdigimizi bilirim. 2 gun once devirdaim degistirdim, gozum hala orada:)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: 101hp;461551
hocam o zaman dediğinize göre bizim araçlarda da arıza var çünkü ben özellikle kışları uzun yolda 90'ı görmüyorum aldığımdan beri böyle olduğu içinde kıyaslama yapacağım bişeyde yoktu açıkcası
Dün sabah saat 6 civarı Atatürk Havalimanı-Ümraniye yaptım ve hemen hemen sürekli 100km/s' yi koruyarak geldim ve hararet 90°C' den sola veya sağa hiç oynamadı.
Alıntı yapılan: Kefren;461554
termostat, devirdaim ve antifirizi değiştirdim.geriye ne kaldı?
acaba sorun nerden kaynaklıyor?
Termostat-devirdaim-fan müşiri birbirleriyle uyumlu olarak çalışmalıdır.
Tutup da 90°C' lik termostat takılıp fan müşiri de 80°C' lik seçilirse fan hemen hiç durmadan çalışır.



Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Vag grubunda hep 90 da olur bu deger, ama 80-100 arasinda gezer , ama kullaniciyi bosyere supheye dusurmemek icin sabit 90 da tutuluyor diye biliyorum, bu degeri ancak vagcom ile baglanarak gorebiliyorsunuz sanirim sayisal olarak.

Ama emin degilim servise danisabilirsiniz


Çevrimdışı Kefren

  • Skoda Sevdalısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
dün ustaya tekrar gösterdim termostatın yeni değiştiğini o yüzden sıkıntının termostatla alakalı olmadığını yineledi.biraz direttim yeni bir termostat ile değiştirecek.ancak şunu farkettim sağ ve sol kaloriferler çok iyi ısıtırken orta konsoldaki iki kalorifer sıcak üflemiyor hiç.birde kaloriferleri ilk açtığımda cır cır yada cik cik gibi sesler geliyor.bi 15 dakika falan sürüyor sonra kesiliyor.