škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia 1,4tsi DSG mi Corolla 1,6 Elagance Triptonik mi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Cruze 1.4 turbo 140 bg aracımız var aldığımız gibi tüp taktırdık. Tsi larsa bildiğim kadarıyla opel motorları gibi subap erime sorunu da yok bizim o sorundan dolayı subap yağlamalı sistem taktırdık prins vsi2 sistemi 3200 lira tuttu şuan 7000 km oldu araç hiçbir en ufak sıkıntımız yok montaj yapan yer çok önemli bu konuda. Tüp düşünürse iyi araştrıp taktırılabilir


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Direkt enjeksiyon arabalarda sorun benzin enjektorlerinin fazla isinmasindan enjektorde arizaya yol açması. TSI icin sıralı sistem riskli. Sıvı sistem de halen sorunlu. Maliyeti de asiri yuksek. 6.000-6.500 TL


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
herşeyden önce yılda bu kadar az km yapılan bir araca LPG takılması gerçekten gereksiz. lpg kitine verdiğiniz parayı 2-3 yılda sadece amorti edeceksiniz (normal bir sıralı sistem için konuşuyorum. TSİ motora takılan pahalı lpg kitlerini amorti etmek için o kmlerle sanırım 10yıl binmesi gerekir :D )
zaten tsi motor ekonomik bir motor. tamam bir lpg li kadar ya da dizel kadar ekonomik dğeil benzin fiyatları malum ancak yılda 4000km yolu tsi ile yapmak bir hakimin bütçesinide çok sarsmayacaktır diye düşünüyorum.
velhasıl kelam TSİ motora takılan lpg kitleri hala daha sorunsuz değil. hem çok pahalı hem de sıkıntılı sistemler. illaki lpg isteniyorsa sakın ha bulaşmasınlar durduk yere VW gruptan soğurlar.
onun dışında corolla ile octaviayı karşılaştırmak zaten mantıksız aralarında dağlar kadar fark var. bahsettiğiniz corolla yarı otomatik şanzıman ise hele aman aman benim 2005 fabia daha makbul bir araç.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;462055
herşeyden önce yılda bu kadar az km yapılan bir araca LPG takılması gerçekten gereksiz. lpg kitine verdiğiniz parayı 2-3 yılda sadece amorti edeceksiniz (normal bir sıralı sistem için konuşuyorum. TSİ motora takılan pahalı lpg kitlerini amorti etmek için o kmlerle sanırım 10yıl binmesi gerekir :D )
zaten tsi motor ekonomik bir motor. tamam bir lpg li kadar ya da dizel kadar ekonomik dğeil benzin fiyatları malum ancak yılda 4000km yolu tsi ile yapmak bir hakimin bütçesinide çok sarsmayacaktır diye düşünüyorum.
velhasıl kelam TSİ motora takılan lpg kitleri hala daha sorunsuz değil. hem çok pahalı hem de sıkıntılı sistemler. illaki lpg isteniyorsa sakın ha bulaşmasınlar durduk yere VW gruptan soğurlar.
onun dışında corolla ile octaviayı karşılaştırmak zaten mantıksız aralarında dağlar kadar fark var. bahsettiğiniz corolla yarı otomatik şanzıman ise hele aman aman benim 2005 fabia daha makbul bir araç.


Bence çok ön yargılı yaklaşıyosun bu lpg mevzusuna 2010 dan beri takılıyor bu sistemler fsi ve tsilar için scirocco R ından passat 160 lığına kadar taktıran insan gördüm ve bunların yanında forumlarda opelin subaplarının çelik olmamamasından dolayı subap eğrilenler dışında enjektörüme şu oldu yada buna bu oldu diyen insan görmedim ki 180 bglik turbo motorlara bile takan var opellerde. Gğn geçtikçe yenileniyor ayrıca bu sistemler önce 80e 20 90a 10 gibi karma kullananlar çıktı sonra sadece lpg ile çalışanlar çıktı şuan normal sıralı sistemi turbolular için geliştirmişler hiç çekiş kaybı yok hatta lpgnin yanma değerlerinden dolayı tork artışı bile olduğu söyleniyor. Sonuç olarak bu lpg yükseklik korkusu gibi bi yenince artık çok tınlanmıyo. Ayrıca şuan benzinli 320i nin depofu fülledik 300 lira tuttu bu devirde devletin böyle vergi alması günah, bizimde benzine buna rağmen binmemiz hem burjuvalık hem israf tabiki kendi görüşüm bunlar. Saygılar sunarım :)


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ebay;462034
Murat bey ,bizde yozgattatyiz 3 sene once geldik inanin hem kucuk hemde iyi araba bulmak cok zor. Yozgattan araba alinacaksa hemen ankaraya goturup serviste baktirmak lazim. İsterseniz bizim arabayi gasp edebilirsiniz ambiante ama :)


Alacağımız araç Ankara da hocam. Benim kayınbirader o yeni yapılan adliye binasında bölge idare mahkemesinde hakim. Aracınız dsg ise ambiante olmasının bence avantajı bile var. Zira skodanın bu donanaımı bile corollaya karşı üstün olduğu için Elagance konusunda kafası daha da rahat olur. çok makbule geçer aslında bir buluşsanız ama ne bilim size de zahmet olmaz mı?


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;462050
Cruze 1.4 turbo 140 bg aracımız var aldığımız gibi tüp taktırdık. Tsi larsa bildiğim kadarıyla opel motorları gibi subap erime sorunu da yok bizim o sorundan dolayı subap yağlamalı sistem taktırdık prins vsi2 sistemi 3200 lira tuttu şuan 7000 km oldu araç hiçbir en ufak sıkıntımız yok montaj yapan yer çok önemli bu konuda. Tüp düşünürse iyi araştrıp taktırılabilir


 Yani buradan anladığım şu mu oluyor; Octavia için isterse BRC sıralı sistem tüp takılabilir mi? ben Brc bölge bayisine msj attım sizin araca SDİ kitli tüp sistemi takılmalı dedi. nugün vakit bulup soramadım o nasıl bir sistemdir kaça mal olur diye?


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;462055
herşeyden önce yılda bu kadar az km yapılan bir araca LPG takılması gerçekten gereksiz. lpg kitine verdiğiniz parayı 2-3 yılda sadece amorti edeceksiniz (normal bir sıralı sistem için konuşuyorum. TSİ motora takılan pahalı lpg kitlerini amorti etmek için o kmlerle sanırım 10yıl binmesi gerekir :D )
zaten tsi motor ekonomik bir motor. tamam bir lpg li kadar ya da dizel kadar ekonomik dğeil benzin fiyatları malum ancak yılda 4000km yolu tsi ile yapmak bir hakimin bütçesinide çok sarsmayacaktır diye düşünüyorum.
velhasıl kelam TSİ motora takılan lpg kitleri hala daha sorunsuz değil. hem çok pahalı hem de sıkıntılı sistemler. illaki lpg isteniyorsa sakın ha bulaşmasınlar durduk yere VW gruptan soğurlar.
onun dışında corolla ile octaviayı karşılaştırmak zaten mantıksız aralarında dağlar kadar fark var. bahsettiğiniz corolla yarı otomatik şanzıman ise hele aman aman benim 2005 fabia daha makbul bir araç.



Öncelikle bilgilendirici msjınız için çok teşekkürler. Bu sene yozgata alışma süreci olduğu için belki araca az biniyorlar ama seneye bu artabilir. Yılda en fazla 10bin km olur sanırım.Octavia ve corolla karşılaştırmasında ben de aynı düşünüyorum. gerçi sizin dediğiniz gibi yarı otomatik olan değil corolla 2011 model tam otomatik elagance. ama gene de Octi başka elbet....


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;462116
Bence çok ön yargılı yaklaşıyosun bu lpg mevzusuna 2010 dan beri takılıyor bu sistemler fsi ve tsilar için scirocco R ından passat 160 lığına kadar taktıran insan gördüm ve bunların yanında forumlarda opelin subaplarının çelik olmamamasından dolayı subap eğrilenler dışında enjektörüme şu oldu yada buna bu oldu diyen insan görmedim ki 180 bglik turbo motorlara bile takan var opellerde. Gğn geçtikçe yenileniyor ayrıca bu sistemler önce 80e 20 90a 10 gibi karma kullananlar çıktı sonra sadece lpg ile çalışanlar çıktı şuan normal sıralı sistemi turbolular için geliştirmişler hiç çekiş kaybı yok hatta lpgnin yanma değerlerinden dolayı tork artışı bile olduğu söyleniyor. Sonuç olarak bu lpg yükseklik korkusu gibi bi yenince artık çok tınlanmıyo. Ayrıca şuan benzinli 320i nin depofu fülledik 300 lira tuttu bu devirde devletin böyle vergi alması günah, bizimde benzine buna rağmen binmemiz hem burjuvalık hem israf tabiki kendi görüşüm bunlar. Saygılar sunarım :)


geçenlerde kafayı kırdım a5 kassa octavia VRS lere sardım 2.0tfsi. baya baya da niyetine girdim. yılda en az 30.000km yol yapıyorum. benzinle o arabaya binmem imkansız. lpgleri araştırdım tfsilar için forum falan açmışlar haliyle uzun uzun da konuşmuşlar. bir sistem varmış bekledikleri o güzel olacak diyorlarda şu ana kadar taktıranların yorumlarından yola çıkarak beni tatmin edebileceğini söyleyemem. basacaksın marşa 5dakka sonra lpg devreye girecek ne performans düşecek ne sağa sola zarar verecek bneim lpg anlayışım bu. yok ordan o geliyomuş burdan şu gidiyomuş yan yattı çamura battı uğraşamam :D bide 5 milyar para vericem. gider benzin parası yaparım onu :D


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;462195
Yani buradan anladığım şu mu oluyor; Octavia için isterse BRC sıralı sistem tüp takılabilir mi? ben Brc bölge bayisine msj attım sizin araca SDİ kitli tüp sistemi takılmalı dedi. nugün vakit bulup soramadım o nasıl bir sistemdir kaça mal olur diye?


Takmasına takarlar ama prins taktırın üçüne beşine bakmadan sonra canınız sıkılmasın kafanız rahat olsun


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar TSI motora markası ne olursa olsun, sıralı sistem dönüşümü yaptırmayın. (Örnek BRC-SDI, Prins VSI/VSI2, Lovato v.s.)
Hem tasarruf oranı düşük hem de uzun vadede olası arıza riski fazla.
İllaki de taktıracağım diyorsanız, sıvı sistem taktırın Vialle-LPDI, BRC-LDI, Prins DLM taktırın, tasarruf oranı sıralı sisteme göre yüksek, arıza riski az, handikap olarak dönüşüm maliyeti diğer sistemlerin neredeyse 2 katı olması..


Çevrimdışı oguzhandss

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;462024
Toyota nın eski sorunsuzluğu yok artık....!
Dört yıl Corolla D4D sahibi olup, satıp Octavia almış biri olarak;
1. Corolla nın dizel otomatiği müthiş konforsuz, sakın ha denemeden almasın. Benzinlisi cvt şanzıman ve konforlu vites değişimi var.
2. Basit ama gerekli ekstralar en üst versiyonlarda bile yok, örneğin 84bin tl verip ful+ful corolla alıyorsun, hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı yok ve sonradan da uygulanmıyor. (arabayı satmamın sebeplerinden biri)
3. Japon arabaların yol sesi meşhurdur (! sessizliği değil), hiç bir alman aracında yoktur. Alt yalıtımı da oldukça vasat, çarpan taşların darbesini ayağın altından hissediyorsunuz.
4. Kapı düğmelerinde ışık yok, bir ledi tasarruf etmişler.
5. Bagaj kapağında hidrolik yok.
6. Alman grubu araçlara göre, kaportanın kalınlığı önemli ölçüde ince.
7. Hill hold özelliği yok

2007 Avensis alıp 5 sene binen ve 2012 corolla d4d otomatik alıp, binip  satan birisi olarak, arkadaşın açıklamalarına imzamı atıyorum. Yalnız unutulmaması gereken bir konu da DSG olayı. Bilindiği üzere DSG nin sorunları malum. Kimi bunu çok araba satıldığı için doğru orantılı olarak , sorunda oluyor diyor ama işin iç yüzü öyle değil. Ben de dsg jetta almaya karar verdiğimde, DOĞUŞ OTO servisinde çalışan bir arkadaşımın ( ismi bende gizli kalsın) , abi; muazzam bir şanzıman, süper ama yine de 5.000 tl bir köşende hazır olsun dedi. Yani garantisi biterse, ki haliyle bitecek, arıza durumundaki maliyet açısından bulundur dedi. Şimdi siz DSG li bir arabayı kayın biraderinize aldırır ve ALLAH göstemesin böyle bir sorunla karşılaşırsanız kulaklarınızı bir güzel çınlatır, haberiniz olsun. Yozgat gibi bir yerde dsg ye ihtiyaç olacağını zannetmiyorum. Düz vites octavia , tabiki elegant donanımlısı olacaksa bizde ikna etmenize yardım edelim. Hoşçakalın.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: oguzhandss;462259
2007 Avensis alıp 5 sene binen ve 2012 corolla d4d otomatik alıp, binip  satan birisi olarak, arkadaşın açıklamalarına imzamı atıyorum. Yalnız unutulmaması gereken bir konu da DSG olayı. Bilindiği üzere DSG nin sorunları malum. Kimi bunu çok araba satıldığı için doğru orantılı olarak , sorunda oluyor diyor ama işin iç yüzü öyle değil. Ben de dsg jetta almaya karar verdiğimde, DOĞUŞ OTO servisinde çalışan bir arkadaşımın ( ismi bende gizli kalsın) , abi; muazzam bir şanzıman, süper ama yine de 5.000 tl bir köşende hazır olsun dedi. Yani garantisi biterse, ki haliyle bitecek, arıza durumundaki maliyet açısından bulundur dedi. Şimdi siz DSG li bir arabayı kayın biraderinize aldırır ve ALLAH göstemesin böyle bir sorunla karşılaşırsanız kulaklarınızı bir güzel çınlatır, haberiniz olsun. Yozgat gibi bir yerde dsg ye ihtiyaç olacağını zannetmiyorum. Düz vites octavia , tabiki elegant donanımlısı olacaksa bizde ikna etmenize yardım edelim. Hoşçakalın.
Fikrimi ve tespitlerimi desteklediğiniz için teşekkürler.
Ancak ; Sırf arıza yapabilir düşünceyle, bir şeyden vaz geçmek bence çok mantıksız. Ayrıca, küçük ilçede bile yaşasanız, manuel vites değiştirme ve debriyaj hammallığından kurtulmak çok mutluluk verici bir şey. Otomatik vites, otomobil kullanmanızı daha zevkli hale getiriyor, daha az yoruluyorsunuz ve yol ve sürüşe hakimiyetiniz artıyor.
Tam otomatik şanzıman tartışmasız ki bu olayın en tepe noktası, ancak yarım otomatiklerin de piyasadaki payı çok yüksek. Siz kendiniz M/M kullanmışsınız, japon ve çok sorunsuz olarak bilnmesine rağmen Multimod Corolla nasıldı?
Nalet olsun ki servis hizmetleri artık her yerde pahalı, çünki artık tamir olayı yok, komple modül değişim yapılıyor. Buna türk insanımızın itinasız ve özensiz hizmeti de eklenince, geliyoruz şimdiki noktaya.:ok:


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;462255
Arkadaşlar TSI motora markası ne olursa olsun, sıralı sistem dönüşümü yaptırmayın. (Örnek BRC-SDI, Prins VSI/VSI2, Lovato v.s.)
Hem tasarruf oranı düşük hem de uzun vadede olası arıza riski fazla.
İllaki de taktıracağım diyorsanız, sıvı sistem taktırın Vialle-LPDI, BRC-LDI, Prins DLM taktırın, tasarruf oranı sıralı sisteme göre yüksek, arıza riski az, handikap olarak dönüşüm maliyeti diğer sistemlerin neredeyse 2 katı olması..


Hocam yakından takip etmiyorsunuz belli bende sıvı istedim taktırırken en iyisi o düşüncesiyle biz tavsiye etmiyoruz ve takmıyoruz dediler zaten geç marş alma gibi durumlar vardı lpdi lerde ki bence sıralı sistem olmayan düz eski lpglerde olduğu gibi benzin hortumu yırtılması da olması muhtemel sorunlar arasındaydı 3 ay bitiyo lpg ile 7 bin km oldu araç prins motor sigortası da vermişti sıfr motora taktırdığımız için ankarada şehir içinde seri kullanımda 28 krş yakıyor.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;462271
Hocam yakından takip etmiyorsunuz belli bende sıvı istedim taktırırken en iyisi o düşüncesiyle biz tavsiye etmiyoruz ve takmıyoruz dediler zaten geç marş alma gibi durumlar vardı lpdi lerde ki bence sıralı sistem olmayan düz eski lpglerde olduğu gibi benzin hortumu yırtılması da olması muhtemel sorunlar arasındaydı 3 ay bitiyo lpg ile 7 bin km oldu araç prins motor sigortası da vermişti sıfr motora taktırdığımız için ankarada şehir içinde seri kullanımda 28 krş yakıyor.


4 senedir, verdiğim markaları takip ediyorum.
Markaların, distribütörlerinden bölge bayilerine hatta ileri gelen/gözde ustalarına kadar irtibat kurup konuştum. Montajını yapan arkadaşım da var.
Sıvının halen sorunlu olduğunu da daha önceki mesajlarımda belirttim.
Prins in TSI için sıvı sistemi önermeyip, geliştirdikleri sıralı sistemi uyguladıklarını da biliyorum.
7.000km karar vermek için erken bir süre olduğunu düşünüyorum.
Umarım siz de sorun yaşamazsınız. Güle güle kullanın..