škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aracım ilk kalkışta ve sonrasında baya sallanıyor. !

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fabiaman

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Aracım ilk kalkışta ve sonrasında baya sallanıyor. ! 2 ye atıyorum sallana salalna gidiyor 3 e atıyorum aynı sanki akü bitmiş gibi ama aküyü yeni aldım  neyse boşa alıyorum rolantide çalışsın diye araba koltuğumu salarcasına sallanıyor biraz gaz veriyorum devir 2000-3000 e geliyor o sallam kesiliyor nedendir çözemedim. evet sizce neden olabilir. ?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Düşük devir düşük frekans demek. O frekans zaten sarsar aracı ama senin hissetmemen için hocamın da dediği gibi takozlara baksan iyi olur. Bunun dışında ateşleme sorunu olan silindir yoksa kelebek temizliği aklıma geliyor.


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabiaman;462019
Aracım ilk kalkışta ve sonrasında baya sallanıyor. ! 2 ye atıyorum sallana salalna gidiyor 3 e atıyorum aynı sanki akü bitmiş gibi ama aküyü yeni aldım  neyse boşa alıyorum rolantide çalışsın diye araba koltuğumu salarcasına sallanıyor biraz gaz veriyorum devir 2000-3000 e geliyor o sallam kesiliyor nedendir çözemedim. evet sizce neden olabilir. ?
@fabiaman,
Çekiş ne durumda?
Ancak görünen o ki şimdilik en hafifini konu edelim. Silindir endüksiyon bobinlerinden biri gitmiş. Bu durumda aracınızın modeline göre ya tek yada komple değişecek. 2000-3000 d/dk aslında titreşim frekansı arttığından siz hissetmiyorsunuz. Aslında devam eder.


Çevrimdışı e.g.uysal

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;462040
@fabiaman,
Çekiş ne durumda?
Ancak görünen o ki şimdilik en hafifini konu edelim. Silindir endüksiyon bobinlerinden biri gitmiş. Bu durumda aracınızın modeline göre ya tek yada komple değişecek. 2000-3000 d/dk aslında titreşim frekansı arttığından siz hissetmiyorsunuz. Aslında devam eder.


Sarsıntı 2. vitesle kalkıyormuş gibi ise ben de aynı şekilde düşünüyorum. Bu tarz durumda ilk bakılacak yer endüksiyon bobinleridir. Başıma 2 kere gelmişti. Çok masraf çıkarmaz eğer bu ise. Yüksek devirlerde aracın torku kasayı kaldıracak seviyeye yükselince rahatlar motor ama 3 silindirle gitmeye devam edersiniz. Bir tanesi ateşleme yapmaz. Aracın gücü 1/4'den biraz daha fazla düşmüş olur.


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;462030
Düşük devir düşük frekans demek. O frekans zaten sarsar aracı ama senin hissetmemen için hocamın da dediği gibi takozlara baksan iyi olur. Bunun dışında ateşleme sorunu olan silindir yoksa kelebek temizliği aklıma geliyor.


Ziyadesiyle ateşleme organlarınıda bi kontrol ettirsen olur...


Çevrimdışı fabiaman

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
ateşleme bobinlerimde sorun varmış çıkma 2 tane buldum adam sağlam sayılır demişti 3-5 içinde onlarda sıkııntı çıkardı benim yapmam gereken nedir şimdi komplemi değiştireyim yoksa yine arızlaı olanlarımı değiştireyim. ve ayrıca bujileride değiştirmiştim şimdi onalrad sıkıntılı dğeildir üzerlerine gelen benszinden dolayı anında yağlanma olmaz değilmi.  bunlar komple mi değiştirilmeli bir yardım  edin.


Çevrimdışı 101hp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabiaman;462515
ateşleme bobinlerimde sorun varmış çıkma 2 tane buldum adam sağlam sayılır demişti 3-5 içinde onlarda sıkııntı çıkardı benim yapmam gereken nedir şimdi komplemi değiştireyim yoksa yine arızlaı olanlarımı değiştireyim. ve ayrıca bujileride değiştirmiştim şimdi onalrad sıkıntılı dğeildir üzerlerine gelen benszinden dolayı anında yağlanma olmaz değilmi.  bunlar komple mi değiştirilmeli bir yardım  edin.


sıfırını alsan daha iyi olur hiç değilse kafan rahat eder


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabiaman;462515
ateşleme bobinlerimde sorun varmış çıkma 2 tane buldum adam sağlam sayılır demişti 3-5 içinde onlarda sıkııntı çıkardı benim yapmam gereken nedir şimdi komplemi değiştireyim yoksa yine arızlaı olanlarımı değiştireyim. ve ayrıca bujileride değiştirmiştim şimdi onalrad sıkıntılı dğeildir üzerlerine gelen benszinden dolayı anında yağlanma olmaz değilmi.  bunlar komple mi değiştirilmeli bir yardım  edin.
@fabiaman,
Endüksiyon(Ateşleme) bobinlerinin çıkması olmaz. Bazen servis dışı değiştirmelerde "hepsinin değişmesi gerekir" denilerek 4 bobinde değiştiriliyor. Ancak bu değişim yapılıncada hangisi arızalı bilinmiyor. 2008 de bende değiştirdim. Servis 2 dk. içinde test cihazı ile 3. no'lu silindirin su koyverdiğini buldu ve değiştirdi. Üzerine 30.000 km den fazla yaptım. Hiç bir sıkıntı çıkmadı. Yapacağınız aracı test cihazına bağlatmak ve arızalı ateşleme bobin yada bobinleri bulup değiştirmek.Her bir bobinin fiyatı garip bir şekilde 90-200 TL arası değişiyor. Gereksiz masrafa gerek yok. Ancak aracınızın modelini bilmiyorum ilk çıkan fabialarda bu bobinler 4' lü blok halinde. Bu takdirde komple değişiyor. Bu bobinlerin benzinle teması yok Bujilerin üstüne geçiyor.Aynı şekilde eğer bujiler yağlanıyorsa ve kurum bağlıyorsa o takdirde de işlerin rengi çok değişir.