škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2006 model skoda fabia 1.2 12v

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Artworks

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar herkese merhabalar,
Öncelikle forumda yeniyim muhtemel bir Fabia alıcısıyım. Almayı düşündüğüm 2006 MODEL SKODA FABİA 1.2 12V var 125.000 binde. Aracı kontrol ettireceğim ancak sizden tavsiye ve dikkat etmem gereken konular hakkında bilgi almak isterim. Tabi bolca tavsiye. Tavsiyeleriniz nelerdir? Şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Eski aracım 1.2 12v di... kendi kullanımım da yada araştırmalarımda kronik bir sorun ile karşılaşmadım.. zaten donanım olarak çok zayıf olduğu içinde bozulacak pek bir şey yok..
 
 kaza boya durumuna zaten bakacaksınızdır.. bir şey demeye gerek yok..
 
 Km si 125 bin olduğundan dolayı.. baskı balataya bakın ne durumda.. motor çok ses yapıyor mu(zincirlidir)..Klimaya  bakın çalışıyor mu.. Merkezi kumanda.. camlar ..teyp..Elktronik ne varsa bakın yani.. bide 5-10 dk da aracı kullanın.. tüm viteslerini kullanın.. çekişte bir problem vs. var mı.. bide kullanırken göstergelere bakın bir anormallik var mı.. çalışmayan aksam vs. bulamazsanız.. hayırlı uğurlu olsun...


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Aramıza hoşgeldiniz, muhakkak aracı kullanın.. Kullandıktan sonra performansı size yeterli geliyorsa sorun yoktur..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Kronik sikintisi dikkat edilmesi gereken bir yeri olan bir arac degil. O aractan vazgecerseniz forumumuzda guzel 1.2 htpler var en son hetepe nickli kullanicimiz satmayi dusunuyordu satarsa kacmaz araba mesela o.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
3-4 el değiştirmiş arabaya fazla bakmayın, direksiyon pompası, klima  sistemi, ön camlar ve kapı kilitleri kontrol edilmeli...kronik derdi yok zaten, diğer arabalarda neye bakılırsa bunda da ona bakmalısınız.
yol tutuşu, sağlamlığı, ataklığı, düşük yakıt tüketimi ve vergi avantajı nedeniyle öneririm.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Severek 2 sene kullandım, o kadar uzun kullandığım araba henüz yok :) tavsiye ederim.


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
tek kronik sorunu far sararması bence onun dışında  bi sıkıntı yaşamazsınız. ben şahsen çok memnunum az yakıyor ve donanımı da aslında fena değil. bi çok 2012 üstü araçtan iyi bi konforu var. şiddetle tavsiye ederim


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Yıkama ve boya bakımında kullanılan kimyasalların etkisi olabilir, bir de çok güneş altında kalmasının...ben ilk farlarımı kullanıyorum hâla...solmadı..
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=26614
« Son Düzenleme: 27 Mart 2014, 15:59:19 Gönderen: Engin E »
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;462817
Yıkama ve boya bakımında kullanılan kimyasalların etkisi olabilir, bir de çok güneş altında kalmasının...ben ilk farlarımı kullanıyorum hâla...solmadı..
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=26614


perişan halde farlar buldum. sanırım alıcam ve tekrardan diriltip mercek yapıcam :)


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Aslında far sararmasınada kronik dememek gerekir, lakin diger markalarında farları zamanla sararıyor(5 yasında Astra Fiestalardada görüyorum cokca), ısıgı gecirmesi gereken seffaf plastik sonucta, eskiden oldugu gibi cam yapsalar bu seferde zamanla icindeki nikelaj kısımlar kararıyor vs,


Çevrimdışı lostar58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
1,4 ü tavsiye ederim 75-101 leri veya dizelleri 1,2 çok zayıf  bence


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
fabia1 için 3 tane motor tadıyla binilecek motor bence. 1.4 101hp 1.4 tdi 75hp 1.9 tdi VRS 131hp :D

tabi bu benim görüşüm herkesin bir araçtan beklentisi farklı. bneim beklentilerimi bu motorlar karşılıyor


Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
1.4 101 aracım çok yakmasa gayet memnunum performansından.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
2. el araç alacaksam:
1.İlk önce kaportanın durumuna bakarım. Ön motor kaputunu açar ilk önce kaput, sağ-sol iç çamurlukların ve ön konsolun orjinalliğine punto kaynak noktalarına ve boya durumuna bakarım. Sonra motorun sağına soluna yağ kaçakları varmı yokmu? motor yağ kapağının içine bakarım köpürme vb. anormalliklar varmı?
2. Tavanın orjinalliği araştırırım. Boyada güneş yanığı vs.
3. Marşbiyel' lerde darbe ezik yada değişim yapılmışmı? ve orta direği dikkatli bir şekilde kontrol ederim.
4. Arka bagajı açar kapağa bakarım ezik darbe veya değişim var mı. Boyanın parlaklığından hemen sırıtır. Halıyı kaldırır taban sacı ve konsola ve arka tekerlek kuleleri ile stepne yatağına bakarım. Ek kaynak puntoları orginal mi üstü macunlumu ve çekomastik izlerinin orjinalliğine bakarım.Stepne var mı? ne durumda Kriko ve araçta std olan alet edevat var mı bakarım.
5. Komfor üniteleri switch, cam krikolarını kontrol ederim.Tabi araç içi temizliğide önemli. Sizden önceki kullanıcıların nasıl kullandığı hk. bilgi verir.
6. Araç duruken 4 amortisörüde test ederimHareket halindeyken amortisör tepkilerini izlerim.
7. Boş yolda 80-90 km de balansı ve aracın sağa-sola çekişi var mı kontrol edilir. Duruken ve hareket halinde direksiyonun konumu tam yataymı kontrol ederim Sağa veya sola açılı duruşlar şasenin kapalı yada açık olduğunu gösterir. Aracı 120-130 km çıkartır tekrar balanslara bakarım titreşim bu kmlerde oluşursa arka tekerlek balansları 70-90 km aralığında ise ön tekerlek balansları bozuktur.
8. Motoru çalıştırın ilk anda kafa sallayabilir ve zincir-fincan sibp sesleri gelebilir İlk anda çiğ benzin kokusu alabilirsiniz ve bu durum normaldir. En geç 15 sn içinde tüm bu sesler ve benzin kokusu kaybolur ve asla direksiyon ve vites topuzunda titreşim yada sallantı duymamalısınız. Sallantı devam ederse büyük ihtimalle silindirlrden birinde bobin arızası yada daha kötüsü siboplardan birisi yanıktır.
9. VW grubunun direksiyon kutusu hidrolik ve bu kutu bir açı sensörü ile kontrol edilir. Direksiyon Motor çalışırken sertleşmişse zor döndürülüyorsa   direksiyon pompası yada açı sensörü arızalıdır. gitmiştir. Skodada 2 marka var TRW ve KOYO. Koyo ucuz TRW ise anasının nikahı.
10. Cam otomatiğini mutlaka 2-3 defa açıp kapayarak kontrol edin VW' nin kronik sorunlarındandır.
11. En son böyle 3 silindir ve 125.000 km yapmış bir motorda çoğu karşı çıkar ama üreticinin bu motor için tavsiye ettiği yağı motora koyar ve motorun kompresyon basıcını ölçtürürdüm. Bazı uyanıklar motora şanzıman yağı koyup kompresyonu arttırıyor, Hatta şanzımanda oluşan uğultuları kesmek için yağa talaş karıştıranlarda çıkıyor. Tüm bunları kontrolda yarar var. Ayrıca motor rölantide çalışırken fincan  şıkırtısı krank sesleri gibi tıkırtı takırtılara ve eksantrik zincir seslerinede dikkat etmek lazım.
12. Son olarak Motoru durdurun el frenini çekin ve tekerlekler düz durumda iken olabildiğince sert bir şekilde ön ve arka tekerleri çekerek hızla sallayın.  Ön düzen boşlukları aks bilya boşlukları oluşan tıkırtılardan sallantılardan anlarsınız.
13. Ayrıca debriyajın kavrama durumu için aracı yokuşa alın ve 3.-4. vitesle kalkmayı denetin Kalkıyorsa ve düz yolda 5. viteste motor bağırıyor ve vites istiyormuş gibi davranıyorsa baskı balata bitmiş demektir.
14. En son aracın yedek anahtarı olup olmadığını mutlaka sorarım. Kayboldu gerekçeleriyle yok denebilir, gerçektir değildir, bilemezsiniz, ama  buna pek önem verilmez.Bazı tanıdıklarımın başına daha aracı aldığı ilk akşam araç çalınıp izine dahi raslanmadığı olmuştur. Bu nedenle dikkat edin.
15. Birde araç kullanma kitapları varsa bakım periyotlarını gösterir belgeleri ile ilk sahibinin alış faturasını varsa mutlaka alın.
Valla benim açımdan 2. el araç almak zor bir durum. Yıllar önce ilk aldığım Haci Murat'ta başıma gelenlerden sonra bir daha dizlerimi dövmemek için çok şeyi sora sora öğrendim.
16. 1.2 motorda LPG kullanılıyor mu bilmiyorum Kullanılıyorsa Ruhsata işlenip işlenmediğini kontrol edin. Araç plakasında ceza var mı Net' ten kontrol edin Aynı şekilde plakadan kayıtlı kazasının olup olmadığı size aracın durumu hk. bir fikir verecektir. Birde trafik muayene durumunu kontrol edin ve elbette MTV borç durumu sorgulanmalıdır.
Şu anlattıklarım da herkese bir kılavuz olsun. Mutlaka atladığım unuttuğum şeylerde vardır. Eklerseniz sevinirim. Benim ilk anda aklıma gelenler bunlar.
« Son Düzenleme: 27 Mart 2014, 19:40:22 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı caglarlar6

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 53
    • Profili Görüntüle
2 senedir 2006 1,2 htp classic fabia kullanıyorum.Memnunum.Tavsiye ederim.
Hem 1,2 olup hemde aynı sene üretilen Motoru 1,4 motorlardan güçlü olsaydı 1,4 ler üretilmezdi değil mi? Motoruna göre gücü özellikle şehiriçi kullanım için tatmin edicidir.vergi avantajı ve yakıt tasarrufu da cabası ben 2 aldığımdan beri lpg taktırmadım.
 
Motor gücü dahil bir arabadan beklentiler herkes için farklıdır.
Mükemmel araba yoktur.Beklentilerinizi karşılayan araba vardır.
Mesela çocuğum olduğundan beri fabia bana küçük gelmeye başladı bu fabianın suçu değilki :)
 
Hayırlısı olsun ama insanların görüşlerinden çok kendi ihtiyaçlarınıza göre karar verin, içinize siniyorsa alın derim..