@iondergumus,
Ben Ankara AND serviste yaptırmıştım. İlki Tam motor revizyonu faturası, 3 gün sonrada ön düzen yapıldı o faturada 1145 TL tutmuştu. Şimdi tek tek yazmak uzun sürecek size faturanın fotografını vereyim öyle mukayese edin ve fatura tarihi 04.12.2010. yani tam 4 yıl öncesi servis fiyatları ki özel servis e bu işlemleri bir arkadaş üzerinden sorduğumda "tüm sibopların değişmesine gerek yoktur. 3. silindir yeterli " demişti. Ben buna inanmıyorum çeşitli sıkıntılar yaratacağını hem duydum hemde mantığım kabullenemiyor. Özellikle malzemeyi dışardan aldığımda fiyatın işçilikle birlikte o tarihte 1950 TL civarına düştüğününüde tespit etmiştim. Ancak hiç bir özel servis bu değişime 1 yıl garanti vermiyor. Değer mi değmez mi ben bir yorum yapmak istemiyorum.
Sorularınız gelince: İlk mesajdan başlayarak.
1. Üst kapakta zaten sibop yatakları taşlanacak ve sibop yatakları değişecek. Sorun sadece yanan sibop değil. Bu nedenle bazı ustalar işin kolayına kaçıp tek bir sibop takımını değiştirip (3. silindir) sadece o silindir tarafına denk gelen yerlere taşlama yaptırıyorlarki elbette iş ucuzluyor, maliyet düşüyor. Çok sakat bir uygulama. Sekmanlara gelince aracınızın km nedir bilmiyorum. 150.000 den fazlaysa yada yakın hazır motor açılmışken tüm silindirlere sekman atılması gerekebilir.Bunun için Motor açılmadan önce diğer silindirlerin kompresyon durumu önemli. %10 farkla 12-13 arasındaysa hiç gerek yoktur. 12 den aşağı ise zaten motor yarı ömrünü tamamlamış demektir. Bu durumda bu araca ne kadar daha bineceğiniz önemli eğer elde tutmak istiyor ve ben bu araca bir 4-5 yıl binerim diyorsanız sekmanı da attırın derim. Eğer 11 ve daha aşağıda ise hiç tereddüt etmeyin sekman atılsın araç motor istemeye yakın demektir. Duruma göre %o10-15 sekman atılır. Motorunuz neredeyse sıfır olur.
2. Benim verdiğim faturada ektra işlerde var ve sibop takımı 8+8 ve sibop yatakları komple değişti. Kısaca silindir kapağı komple revizyona girdi. Sizin ustaya bu noktayı özellikle sormanız gerekir. Bende 16 sibobun tamamı değişti O tarihte Güven oto' dan sorduğumda bana verilen komple fiyat 630 TL iken serviste 816 TL idi Buna göre düşünün. Bence Triger ve su devridaim pompasına da hazır motor açılmışken baktırmanızda yarar var. Ben daha 30.000 km de iken çıkan triger lime lime idi ve araç 4.5 yıllıktı. Zaten ya 100.000 km yada 5 yıl diyor bakım kitabı.
3. Zaten arızanızın ateşleme bobini ile bir ilgisi yok. Olsaydı 3. silindir basıncı normal çıkacaktı. Ha, bu arada olur a araya o bobinde sıkışmıştır. Bunun testinide sağlam olduğu düşünülen diğer silindirlerin bobinleri ile yer değiştirilerek yada bobinin tepesine gelen kablo çıkartılır ve o silindire gelen kablo ile bobin arasında ark oluyormu bakılır.
4.Size verdiğim faturadan malzeme ve işçilik tutarlarını kontrol edebilirsiniz. Bana tek garip gelen 16 adet sibobun komple fiyatı. 4 yıl önce bile komple fiyat 630 TL idi özel skoda parçacısında ve her 2 yerde de malzeme İsveç malıydı (Genellikle tüm Alman firmaları İsveç'ten menevişleme kalitesi nedeniyle temin ediyor) Ancak İtalyan-İspanyol ve Arjantin mallarıda varmış) ben görmedim.Kısacası malzemeyi sorgulamanız lazım. Garanti konusunda ben yaptırdıkdan sonra tavsiye üzerine Şaşmazda bir yere gittim, Bir başkası üzerinden konuştum. Pek ileriye dönük garantiye yanaşmıyorlar. Açık açık bana sorunlu benzin alırsınız agrasif kullanırsınız, motoru sıkıştırısınız felan gibi bir yığın saçmalıkla 2.000 km sonra tekrar yakarsınız gibi abuk subuk kaytarıcı cevaplar alıyorsunuz. Benim anladığım asıl temiz işçilik kapak revizyonunda gerekiyor, geri kalanı sök, tak, motoru toplama.
Birde zaman içinde belki de yanılıyor olabilirim ama bu bizim 1.4 motor ve devamı ki buna 1.2' liklerde dahil herşey sözüm ona LPG' liye göre yapılmışsada pek uygun değil. Esas uygun olan MPI olan motorlar. Hatta bunu çok defa Octavia 1.6 MPI motorların uygunluğu içinde servis elemanlarından çok duydum. Gerçi bizim motora LPG bile değmedi ancak bu 74 BG 1.4 lerde siboplarda belirli bir sıkıntı var. Arkadaşın Polosu bile aynı duruma 38.000 km de düştü.
Geçmiş olsun......