Merhaba arkadaşlar
Fabia aracımın 175/65/82 ebatlı arka iki lastiğimin kaldırıma sürtmeden olsa gerek yanaklarında hafif kazıntı oluştu sol arka lastiğim bayağı bir hava eksiltmişti anladığım kadarıyla ciddi bir porblem olmaya başladı ..
Tavsiyeleriniz nedir ?
Ne Lastik önerirsiniz ?
Güncel lastik fiyatları ?
Lastik konusunda tecrübe ve bilgilerinizi bekliyorum..
@CyberWolf,
Lastik konusu tamamen yılda yaptığınız km ile ilgili, Bu işte tecrübeli lastikçilerin ortak görüşü şu:
Aracı yatırıyor yılda 5-7.000 km yapıyorsanız yada ticari amaçlı kullanıyor yılda 30-40.000 km yapıyorsanız pahalı lastik almak resmen parayı sokağa atmak demektir diyorlar. Ben fabiadan örnek verirsem ilk aldığım yıl üzerinde BARUM ile gelmişti. İlk yıl 16.000 km yaptım ve 2. yıl içinde lastiklerin sertleştiğini ve kızakladığını farkettim Kumho SOLUS kH 15 ile değiştirdim ilk 4 sene yumuşaklığında bir değişiklik olmadı ve 35.000 km' ye kadar geldik. Geçen sene sertleşmeye başladı ve bu sene adeta bidon plastiği gibi oldu tam 7 senenin sonunda ve ufak ufak çatlaklar oluşmaya başladı km 43.400 km de ve dün sabah değiştirdim. Uzun bir araştırma sonucunda F/P olarak yine kumho ön plana çıktı. Bu defa Kumho ecowing ESO1 KH27 taktırdım. 1 eylül 2012 tarihinden itibaren AB/1222/2009 numaralı yeni lastik etiketleme yönetmeliği ile araç lastiklerinin standartlaşan bu lastiğin etiketide aşağıda:
İşaretlerin anlamıda şöyle:
1-Yakıt tasarrufuYakıt tasarrufu esasen araca ve yol şartlarına bağlıdır. A sınıfı lastikle G sınıfı lastık kıyaslandığında aracın tüm donanımında %7,5 oranında aşınma azalımı mümkündür. Ticari taşıtlarda bu oran daha yüksek olabilir.
Örneğin (Hususi araç lastikleri)
06,6 Litrelik bir yakıt tüketimde 100 km daha fazla (D sınıfı hariç.)
A'dan (en fazla tasarruf)
G'ye kadar (en az tasarruf)
2-Islak yol tutuşu:Etki derecesi esasen araca ve yol şartlarına bağlıdır. Tam fren durumunda durma mesafesi A sınfı lastiğe sahip aracın tüm donanımında G sınfı lastiğe kıyasla % 30'a kadar kısalabilir. %80 hıza sahip normal bir araçta orta derecede uygun bir yol üzerinde durma mesafesi 18 metreye kadar kısalabilir.
Örneğin (otomobil lastiği)
durma mesafesi 80 > 0 km
(D ve G sınıfı devre dışıdır.)
F sınfından (en uzun durma mesafesi)
A sınıfına kadar(en kısa durma mesafesi)
3- Harici dönme gürültüsü: Lastiklerin harici dönme gürültü değeri desibel olarak verilmiştir. Bunun yanında aracın iç kısmındaki gürültüyle lastiklerin harici dönme gürültüsünün kontrol edilmesine çok dikkat edilir.
Üç siyah çigi şeklindeki sembol, lastiklerin harici dönme gürültüsü 2016'dan itibaren geçerli olan Avrupa Birliği-sınır değerine uygun olduğu anlamına gelir.
İki siyah çizgi, lastiğin harici dönme gürültüsü 2016'dan itibaren geçerli olan Avrupa Birliği- sınır değerine uygun olduğunu ya da 3 dB' nin altına kadar indiğini gösterir.
Bir siyah çizgi, lastiğin harici dönme gürültüsü 2016'dan itibaren geçerli olan Avrupa Birliği-sınır değerinin 3dB'den daha gerisinde olduğunu gösterir.
Bu lastikteki ECO kısaltmasına aldanmayın. "O" harfi içinde gördüğünüz gibi çiçek var. Çevreci anlamında. Diğer sınıflandırmalar da "B" Çok iyi anlamında (A=Mükemmel). Zaten arabaya takılınca asfalt sesi kesildi adeta "sıfır", içerden ancak motor mırıltısı duyuluyor. Araç kaymayı unuttu, frenlere asılınca eski lastiklere göre abs işlemez oldu resmen.Kuru zeminde abs' yi denedim tam köklememde abs ancak devreye girdi, eski lastiklerle en ufak frende küt küt vuruyordu ve araç kayıyordu, şimdi adeta yığılıyor, frenlere tepki, asfalta uyum müthiş. Sadece şu an oldukça az bir balans sıkıntısı var bir 700-1000 km sonra lastikler otursun tekrar balans isteyebilir.
Özellikle bu lastiği tavsiye ederim. Şu anki piyasaya göre tam bir F/P lastik. Fiyatıda 125-140 TL arası bayilerde satılıyor. 5-9 taksit karta göre yapılıyor. Benimki Maximum' du 5 taksit oldu.