škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Motorda titreme veya tekleme

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Borknagar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,

Cumartesi günü aracımın motorunu yıkattım. :( Yıkandıktan sonra 60, 70 km problemsiz kullandım. Pazartesi sabahı aracımı çalıştırdığımda motorda ciddi titreme ve giderken tekleme ile karşılaştım. Tekleme ve titreme bariz belirgin, titreme yaparken dizlerim bile sallanıyor. Rolanti 0,9 da sabit. Ayrıca arıza ışığı yanıp sönüyor. Stop edip 10 sn bekleyip yeniden çalıştırdığımda 10 sn kadar arıza ışığı da yanmıyor teklemede yapmıyor.

Daha öncesinde motor soğukken 1 veya 2 kez yapıyor ve kesiliyordu normaldir diye pek umursamadım. Bu durum acaba yıkandıktan sonra mı meydana geldi, yada yıkatmamış olsaydım aynı problemi yaşar mıydım diye kendime sorup duruyorum.

Forum başlıklarında buna benzerlerini gördüm ancak Fabia I olanlar yaşamış bu nedenle yeni başlık oluşturdum. Görüşlerinizi ve önerilerinizi önemle merak ediyorum. Normalde aracımı basit bir tamirciye götürüyorum ve fazlasıyla memnunum fakat bu durum için Skoda servisine gitmem gerekir mi? Açıkçası masraflarından korkuyorum.

Aracım 2008 model Fabia II 1.2 Htp / 54000 Km'de.

Şimdiden teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2014, 17:46:49 Gönderen: Borknagar »


fabialife

  • Ziyaretçi
aynı motor olduktan sonra fabia I, II farketmez. bilgisayara bağlayıp arıza kodunu okumak lazım. skoda, seat, volkswagen aynı motoru kullanıyor. bu markaların servisleri veya bu markaların yazılımı olan bir tamirci olabilir.
bilgisayara bağlayıp arıza kodunu okuyup siliniyorsa silip neticeye bakmak. silinmiyorsa arıza koduna göre araştırma yapmak lazım.


Çevrimdışı SÜPER M.P.I

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Dostum benim arabda titreme yapip stop ediyo ariza yerine akü işigi yaniyo fakat elektrikçi hiç bir sorun yok diyo


Çevrimdışı Borknagar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Bende az önce tamirciyi aradım. Görelim dedi muhtemelen enjektör arıza yapmıştır, öyleyse fiyat biraz fazla olabilir dedi. Sabah götüreceğim umarım problem bujilerden falansa kurtarırız. :)


Çevrimdışı patiksiz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Aynı olay harfiyen başıma geldi motorun üstünde siyah kapaklı koruma var altında bujiler işte ordan su giriyor. Yıkamacıya poşetle saralım demiştim yok orası korumalı birşey olmaz demişti ama olan oldu.
   Herneyse orda tornavida ile çıkarabileceğin soketler var bujilerin üzerinde duran onları söküp o deliklerin içini kurutman lazım ben hava tutmuştum o soketleride iyice kurut tekrar tak. Öyle nemli halde çok bekletmemen gerekir ben havayla iyce kurutup tekrar takmıştım eski haline döndü en fazla 2 saat öyle kaldı.Honda ve Skoda servislerinde çalışmış bir tanıdık yardımcı olmuş tak diye söylemişti ne yapıcağımı. İnşallah tamirciye gitmeden görürsünüz yazdıklarımı.
« Son Düzenleme: 08 Nisan 2014, 01:17:55 Gönderen: patiksiz »


Çevrimdışı Borknagar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba,

Bugun bir servise gittim. Problem yikamadan kaynaklanmadigini, bujilerin tamamen tukenmis oldugundan kaynakliymis. :)

Araci 2 ay once aldim. Aracin eski sahibi yagini falan degistermemin gerek olmadığını soyledigi icin kontrol ettirmedim. Aracta daha hic buji degismemis.

Ucuz kurtuldum herkese cok tesekkur ediyorum.


Çevrimdışı jesus41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 224
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
size ve bütün araba kullanıcılarına nacizhane 2 önerim:

1) motorunuzu her ne şartta olursa olsun su veya mazot tutarak yıkatmayın. temiz bir motor istiyorsanız ıslak bezle ve balata spreyi ile temizleyin. ya da motortemizlemekiçin olan sıvılardan kullanın.

2)2. elaracı babanızdan dahi alsanız güvendiğiniz bir ele teslim edin gerekiyorsa baştan yağ bakımı yapsın, arabanın eksiğine gediğine baksın. her ne şartta olursa olsun 2.el araca yapılacak birşey muhakkak çıkar.

Allah göstermesin bujinin tırnağımotorun içinde kırılsaydı ne olacaktı? öyleüst kapak açan arkadaşımı biliyorum.


Çevrimdışı m3hmet

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
bende aracımı ikinci el aldım 2009 fabia 160 binde araç 1.4 tdi
sabahları çalışırken zorlanmaya başladı bir iki önemsemedim derken hiç çalışmadı ...
Serviste enjektörleri kontrol ettirdik (kendine has makinaları var değerleri ölçüyor. Bu arada bilgisayar ve gösterge de herhangi arıza kaydı ışığı yok)

yaşadığım ikinci sıkıntı araç nasıl anlatsam 2 ikinci vites 2 bin devir gidersin arada trafik açılır gaza yüklenirsin vites değiştirmek için o arada tekliyordu silkeliyordu.(anlatabildim mi:))  ...

Konunun özeti enjektör bakımlarını yaptık araç normale döndü bir hafta silkeleme sorununu yaşamadım çalışmama sorunu tamamen ortadan kalktı...
şimdi önceye nazara çok nadir silkeleme sorununu yaşıyorum

Nasıl bir yol izlemem gerektiği konusunda tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum ...


Çevrimdışı B.fabia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1838
    • Profili Görüntüle
yakıta dikkat etmek lazım bence. özellikle dizel araçta. ayrıca depoyu çeyrekten aşağı düşürmemeye gayret edin. depodan pislik çekip enjektörlere zarar vermesin diye. gerçi ben öyle biliyorum. başka arkadaşlar ne der bilemem.


Çevrimdışı 2001_Octavia_59

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
merhaba.

bende de aynı sorun var ama biraz farklı. arada boşta iken devir saati oynuyor. motor sanki hopluyor.arabayı sıcak ve soğukken gazda ve benzinde denedim ancak değişim yok. gaza yüklendim mi araba yığılıyor gaz yemiyor. sonra düzeliyor. motor devir sensörünü değiştirdiler bujileri değiştirdiler boğaz kelebeğini temizlediler hava filtresi değiştirdiler gaz ayarı yapıldı ve  adaptasyon yaptılar. Yine yapıyor. ama sürekli yapmıyor. bazen 3-4 gün sonra yapıyor. yani sürekli yapmıyor. beyinle mi alakalı olabilir yoksa ne sorun olabilir. benim de acil yardıma ihtiyacım var. lütfen yardımlarınızı bekliyorum.