škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yardımcı Olabilir Misiniz?

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

Aracımın ağır bakımını geçtiğimiz günlerde yaptırmıştım. Sonrasında tekleme arızası veriyordu bakıldı subablar işlevini kaybettiğinden takım subap alıp değiştik. Piston segman vs. revizyoncu ölçüm yaptı segmanlık veya revizyonluk durum yok dedi rahat bir nefes aldım ve subab değişimi ile aracımı teslim aldım. Ustam LPG'de kullanmasan iyi olur dedi çünkü EGR, O2 sensörü filan da değişti araçta. Ancak ben bi denemek istedim LPG ile arıza verip vermiceğini; dememe kalmadı arıza lambası yandı.

Uyarıda : "EGR yüksek nüfuz" uyarısı vardı ustayı aradım LPG kaynaklı dedi. Sizce tamamen LPG kaynaklı mıdır? (Atiker marka takılı ayarını kendim de tekrar yaptırdım baştan...) Çünkü servisteyken 2 kere gittim test sürüşünü benzinde yaptık bir sorun görmedim. İlk sorum budur yardımcı olabilirseniz sevinirim...

Bunla alakalı 2 sorum daha var:  

1- EGR iptali nasıl mümkün oluyor kablosunu sökmek gibi birşey mi? Bu durumda arıza lambasına dair bir hata alır mıyım? İptal etmem sonradan nelere mal olur? (Egzoz emisyon, muayene vs...)

2- Artık benzinde kullanmaya başlasam gaz sistemini sökmek yerine yanlışlıkla geçmesini önlemek için (benden başka süren birinin gaza geçmesini engellemek vs...) sigortayı çıkarmayı planlıyorum. Ancak LPG deposunu bi gazcıya yada benzinliğe gidip tamamen boşalttırayım mı full mu dursun? Genelde benzin deposu için çeyrek depodan az kullanma derler. LPG deposu için böyle birşey var mıdır?

Teşekkürler...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@iondergumus,
Sürekli söylediğim bir şey var. Skoda olsun ve diğer VW grubunun 1.2-1.4 ve diğer turbolu motorları LPG' ye tam uyumlu değil, özellikle siboplarda erken yanmaya neden oluyor. Çoğu kişi karşı çıkacaktır ama bu malesef böyle. Bunun bir yığın teknik nedeni var başta motorun 16 valve oluşu ve sibop kayıt kalınlıklarının ince narin olması. Tek uygun motor MPI' dir Aynı bela Opel' in 1.3 motorlarında da var.
Epey masraf etmişsiniz. LPG' den sağladığının kârı tamirciye veriyoruz LPG kullanmakla,
EGR' ye gelince bu valf aslında önemli. EGR sistemi olan araçlarda yanmış eksoz gazlarını tekrar emme manifolduna  göndererek silindirin içerisine girmesini sağlayan bir sistemdir. Taze  karışımın içerisine bir miktar eksoz gazı karıştırılarak yanma ısısı bir  miktar aşağılara çekilir. Aynı zamanda yakıt tüketimine olumlu etkisi  vardır. Yüksek yanma ısısının aşağılara çekilmeside eksozda oluşan  nitrikoksit (NO) miktarınıda düşürür. Sistemde bulunan egr valfi ne kadar  egsoz gazının içeriye alınacağını ayarlayan bir parçadır. Kontrol  ünitesinden gelen komutlara göre hareket eder. Çünkü motorlarda her  zaman eksoz gazı silindirlere gönderilmez. Egr valfi motor sıcaklığı  60-110 derece aralığındaysa, motor devri 3500 d/d civarında ve kısmi yük  yani gaz pedalıda yarım basarken devreye girer. Aslında bu valfin arızası,olmayışı yada dengesiz çalışması lambda sensörününde yanlış sinyal almasına neden olur ki bu konu aslında daha derin. Bazen bu valf egsoz  gazlarından dolayı sıkışır ve görevini yerine getiremez buda fazla eksoz  gazının motora girmesine neden olur ve motorun düzensiz çalışmasınada  neden olur. Görüleceği gibi EGR' nin görevlerinden biri silindir içindeki yanma ısısının bir miktar aşağıya çekilmesini sağlamak.Bunun anlamı benzinde bile motor çalışırken zaman zaman yanma ısısı aşağıya çekilme ihtiyacı duyuluyorsa zaten LPG' nin silindir içinde yarattığı yanma ısısı benzine göre çok yüksek, ne olacak bu ısı? İşte işin püf noktası burada.
Şimdi isteyen istediği kadar LPG kullanabilir ?
« Son Düzenleme: 30 Nisan 2014, 11:49:18 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
@Picasso,

LPG ttankının içinde gaz bulunması yada bulunmaması hakkında (sigortasını çıkarmam durumunda) bir malumatınız var mıdır?

Yani benim fikrim içinde gaz olması canlı bombadan başka bişey değil ama boş olunca da ne bileyim küflenme, paslanma, gaz emisyon yada muayenede sorun çıkarma vs vs... durumları hakkında bilgi verebilecek biri var mı?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;465258
@Picasso,

LPG ttankının içinde gaz bulunması yada bulunmaması hakkında (sigortasını çıkarmam durumunda) bir malumatınız var mıdır?

Yani benim fikrim içinde gaz olması canlı bombadan başka bişey değil ama boş olunca da ne bileyim küflenme, paslanma, gaz emisyon yada muayenede sorun çıkarma vs vs... durumları hakkında bilgi verebilecek biri var mı?
@iondergumus,
Depoda duran kullanılmayan yani duran gazın depoya bir zararı olur mu olmaz mı bir fikrim yok ancak Tanrı göstermesin bir kaza halinde yada kaçak durumunda resmen bir bomba olduğu konusunda hemfikirim. Ruhsat açısından muayenelerde bir sorun çıkartmaz ancak söktürürseniz ve ruhsata işlenmemesi durumunda sorun yaratağı kesin.
Bence bu durumları servisle görüşmekte yarar olur derim.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Söktürme işlemleri binevi taktırmakla aynı. Proje tadilat ruhsat vs... Satarken de LPG var işli demek daha mantıklı geliyor. Sadece ne canlı bomba gibi dolanmak ne de depoyu yok yere boş diye bozmak istemiyorum...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bu sıkıntıların bir çoğu LPG yüzünden değil "Atiker" yüzünden.. Geçen hafta arkadaşım fabiasına landirenzo taktırdım tıkır tıkır maşallahı var.Kendi aracımda da landi var bundan önce atikerde çok sıkıntı yaşayıp kiti zorlada olsa değiştirtmiştim şimdi sıkıntı yok maşallah :)


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Valla ben taksam çok araştırırdım ama malesef zamanının markası deyip sesimi çıkarmadım aracı alırken ne varsa beni buldu...


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Birde birşey sorucam ama; EGR valfini yeni değiştim. Benzinde o kadar test ettik bişey yokken LPG'de yandı. LPG gaz sistemine nasıl nufuz yüksek olacak şekilde gaz bırakıyor?

Gaz ayarıyla halledilebilecek birşey midir?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Benim arabada da lpg ile kullanımda motor arıza lambası yakıyor . Sebebini anlamadım .