@
iondergumus,
Sürekli söylediğim bir şey var. Skoda olsun ve diğer VW grubunun 1.2-1.4 ve diğer turbolu motorları LPG' ye tam uyumlu değil, özellikle siboplarda erken yanmaya neden oluyor. Çoğu kişi karşı çıkacaktır ama bu malesef böyle. Bunun bir yığın teknik nedeni var başta motorun 16 valve oluşu ve sibop kayıt kalınlıklarının ince narin olması. Tek uygun motor MPI' dir Aynı bela Opel' in 1.3 motorlarında da var.
Epey masraf etmişsiniz. LPG' den sağladığının kârı tamirciye veriyoruz LPG kullanmakla,
EGR' ye gelince bu valf aslında önemli. EGR sistemi olan araçlarda yanmış eksoz gazlarını tekrar emme manifolduna göndererek silindirin içerisine girmesini sağlayan bir sistemdir.
Taze karışımın içerisine bir miktar eksoz gazı karıştırılarak yanma ısısı bir miktar aşağılara çekilir. Aynı zamanda yakıt tüketimine olumlu etkisi vardır.
Yüksek yanma ısısının aşağılara çekilmeside eksozda oluşan nitrikoksit (NO) miktarınıda düşürür. Sistemde bulunan egr valfi ne kadar egsoz gazının içeriye alınacağını ayarlayan bir parçadır. Kontrol ünitesinden gelen komutlara göre hareket eder. Çünkü motorlarda her zaman eksoz gazı silindirlere gönderilmez. Egr valfi motor sıcaklığı 60-110 derece aralığındaysa, motor devri 3500 d/d civarında ve kısmi yük yani gaz pedalıda yarım basarken devreye girer. Aslında bu valfin arızası,olmayışı yada dengesiz çalışması lambda sensörününde yanlış sinyal almasına neden olur ki bu konu aslında daha derin. Bazen bu valf egsoz gazlarından dolayı sıkışır ve görevini yerine getiremez buda fazla eksoz gazının motora girmesine neden olur ve motorun düzensiz çalışmasınada neden olur. Görüleceği gibi EGR' nin görevlerinden biri silindir içindeki yanma ısısının bir miktar aşağıya çekilmesini sağlamak.Bunun anlamı benzinde bile motor çalışırken zaman zaman yanma ısısı aşağıya çekilme ihtiyacı duyuluyorsa zaten LPG' nin silindir içinde yarattığı yanma ısısı benzine göre çok yüksek, ne olacak bu ısı? İşte işin püf noktası burada.
Şimdi isteyen istediği kadar LPG kullanabilir ?