Uzun süredir yalıtım yaptırmayı düşünüyordum, bir kaç yalıtım firmasından fiyat aldım ve acayip yüksek fiyatlar biçildiğini gördüm .
Würth sadece bagaj havuzu için lpg altı hariç 1000TL civarı bir rakam söyledi.
Konya da eski sanayide yalıtım yapan bir oto elektrikçiye sordum aracın 1 haftada çıkacağını ve 1200 TL civarı bir masrafla kapı içleri ve bagaj havuzunun yapılacağını söylemesi üzerine , internetten uzun süren araştırmalarım sonucu bitüself malzemeyi ve sünger kullanılarak yapılan yalıtımda başarılı olunduğunu gördüm .
Bitüself her yerde bulunmayan bir malzeme, Koçtaşa özel sipariş verip getirttiğim 20cm x 10 m. ebatlarında 2 top bitüself ve 4 m. x 1m. x 1cm . ölçülerinde petrolik sünger kullandım.
Uyguladığım bölge:
Kapı içleri ,bagaj havuzu ve arka çamurluklar.
Uygulanışı:
Bitüself malzeme , iç kısmının ön yüzü yapışkanlı zift ile kaplı dışı aluminyum malzeme olan, kolayca yapışan bir malzeme, tekrar sökmek istediğinizde soğuk havalarda sökülmesi daha mantıklı (yapıştığı yerde iz bırakmaması açısından )
İlk önce bagaj havuzundan başladım arka koltukları , koltukların yan kısımlarındaki plastikleri bagaj ve koltuk altı keçelerinin tamamını söktüm ve ıslak bir bezle güzelce toz kalmayacak şekilde temizledim . Bagaj havuzu kavisli ve yuvarlak bir alan olduğu için dışa katlama açılarını hesaplayarak malzemeyi kesim işlemine başladım . Kesim işlemi bittikten sonra önceden temizlediğim yerlere yapışmasını sağlayacak şekilde üzerine basınç uygulayacak bir malzeme yardımıyla güzelce bastıra bastıra yapıştırdım. Ardından arka koltukların altındaki teneke boş bölmeye ve çamurlukların içeride kalan kısmına güzelce uyguladım.
Sıra kapı içlerini sökme işlemine geldi.
Kapıların iç döşemelerinin vidalarını söktükten sonra dikkat edilmesi gereken husus kapı döşemelerini tutan plastik tırnaklar. Daha önce hoparlör değişimi için söktüğümde tırnakların kırıldığını gördüğüm için kapı döşemelerini sökmeden tırnakları temin ettim . Döşemeler söküldükten sonra kapı içlerinin metal bölgelerini güzelce nemli bir bezle temizledikten sonra biraz kurumasını bekledim . Kuruduktan sonra da bitüself malzemeyi parçalara bölerek kapı içlerindeki kabloların metale bağlı kısmını tutan perçinlerin üzerine denk gelecek şekilde yapıştırmaya başladım. ( perçinleri üzerine yapıştırmamdaki sebep sarsıntı durumunda perçinlerin hareket edip ses çıkarmasını önlemek ) Parça parça kestiğim malzemeyi cam motoru ve kabloların altından geçirerek tek tek yapıştırdım .Son işlem ise kapı iç kısmında bulunan kabloların veya diğer plastik aksamın kapı döşemesine çarparak ses yapmasını önlemek için araya petrolik sünger koyma işlemi . Bitüself mazlemeden kestiğim küçük parçalarla bu süngeri kapı içlerine cam motoru ve kabloların üzerine denk gelecek şekilde yapıştırdım.
Sonra önceden temin edilen plastik tırnakları kapı döşemesine yerleştirip kapı döşemelerini yerine oturtup tekrar vidalarını yerine sıkıştırdım.
Sonuç olarak aracın dışardan aldığı ses %40 azaldı.
Kapı içleri dolgunlaştığı için hoparlörlerin verdiği ses inanılmaz şekilde güzelleşti, akustiği düzeldi. Takırtı tukurtu sarsıntı sesleri bitti. Kapılar örtüldüğünde gelen ses toklaştı. Kötü yanı ise dışarıdan gelen ses çok azaldığı için motor sesi duyulmaya başladı.
Uygulama esnasında çekilen fotoğraflarda böyle;
http://postimg.org/image/vp3i06m29/http://postimg.org/image/i5mnuh835/http://postimg.org/image/c253akhtd/http://postimg.org/image/74ripgfu9/http://postimg.org/image/430qfi2pd/http://postimg.org/image/6couq9bn5/http://postimg.org/image/hrpx8mddd/http://postimg.org/image/hrpx8mddd/http://postimg.org/image/hg8gvuwxd/http://postimg.org/image/m4ogr1m41/http://postimg.org/image/tjdsjf7zl/http://postimg.org/image/hk2ac42ep/