škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabiami yalitimladim...

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Uzun süredir yalıtım yaptırmayı düşünüyordum, bir kaç yalıtım firmasından fiyat aldım ve acayip yüksek fiyatlar biçildiğini gördüm .
Würth sadece bagaj havuzu için lpg altı hariç 1000TL civarı bir rakam söyledi.
Konya da eski sanayide yalıtım yapan bir oto elektrikçiye sordum aracın 1 haftada çıkacağını ve 1200 TL civarı bir masrafla  kapı içleri ve bagaj havuzunun yapılacağını söylemesi üzerine , internetten uzun süren araştırmalarım sonucu bitüself malzemeyi ve sünger kullanılarak yapılan yalıtımda başarılı olunduğunu gördüm .

Bitüself her yerde bulunmayan bir malzeme,  Koçtaşa özel sipariş verip getirttiğim  20cm x 10 m. ebatlarında 2 top bitüself ve 4 m. x 1m. x 1cm . ölçülerinde petrolik sünger kullandım.

Uyguladığım bölge:

Kapı içleri  ,bagaj havuzu ve arka çamurluklar.

Uygulanışı:

Bitüself malzeme , iç kısmının ön yüzü yapışkanlı zift ile kaplı dışı aluminyum malzeme olan, kolayca yapışan bir malzeme, tekrar sökmek istediğinizde soğuk havalarda sökülmesi daha mantıklı (yapıştığı yerde iz bırakmaması açısından )

İlk önce bagaj havuzundan başladım arka koltukları , koltukların yan kısımlarındaki plastikleri bagaj ve koltuk altı keçelerinin tamamını söktüm ve ıslak bir bezle güzelce toz kalmayacak şekilde temizledim .  Bagaj havuzu kavisli ve yuvarlak bir alan olduğu için dışa katlama açılarını hesaplayarak malzemeyi kesim işlemine başladım . Kesim işlemi bittikten sonra önceden temizlediğim yerlere yapışmasını sağlayacak şekilde üzerine basınç uygulayacak bir malzeme yardımıyla güzelce bastıra bastıra yapıştırdım.  Ardından arka koltukların altındaki teneke boş bölmeye  ve çamurlukların içeride kalan kısmına güzelce uyguladım.

Sıra kapı içlerini sökme işlemine geldi.
Kapıların iç döşemelerinin vidalarını söktükten sonra dikkat edilmesi gereken husus kapı döşemelerini tutan plastik tırnaklar. Daha önce hoparlör değişimi için söktüğümde tırnakların kırıldığını gördüğüm için kapı döşemelerini sökmeden tırnakları temin ettim .  Döşemeler söküldükten sonra kapı içlerinin metal bölgelerini güzelce nemli bir bezle temizledikten sonra biraz kurumasını bekledim . Kuruduktan sonra da bitüself malzemeyi parçalara bölerek kapı içlerindeki kabloların metale bağlı kısmını tutan perçinlerin üzerine denk gelecek şekilde yapıştırmaya başladım. ( perçinleri üzerine yapıştırmamdaki sebep  sarsıntı durumunda perçinlerin hareket edip ses çıkarmasını önlemek ) Parça parça kestiğim malzemeyi cam motoru ve kabloların altından geçirerek tek tek yapıştırdım .Son işlem ise kapı iç kısmında bulunan kabloların veya diğer plastik aksamın kapı döşemesine çarparak ses yapmasını önlemek için  araya petrolik sünger koyma işlemi . Bitüself mazlemeden kestiğim küçük parçalarla bu süngeri kapı içlerine cam motoru ve kabloların üzerine denk gelecek şekilde yapıştırdım.

Sonra önceden temin edilen plastik tırnakları kapı döşemesine yerleştirip kapı döşemelerini yerine oturtup tekrar vidalarını yerine sıkıştırdım.

Sonuç olarak  aracın dışardan aldığı ses %40 azaldı.
Kapı içleri dolgunlaştığı için hoparlörlerin verdiği ses inanılmaz şekilde güzelleşti, akustiği düzeldi. Takırtı tukurtu sarsıntı sesleri bitti. Kapılar örtüldüğünde gelen ses toklaştı.  Kötü yanı ise dışarıdan gelen ses çok azaldığı için motor sesi duyulmaya başladı.

Uygulama esnasında çekilen fotoğraflarda böyle;

http://postimg.org/image/vp3i06m29/

http://postimg.org/image/i5mnuh835/

http://postimg.org/image/c253akhtd/

http://postimg.org/image/74ripgfu9/

http://postimg.org/image/430qfi2pd/

http://postimg.org/image/6couq9bn5/

http://postimg.org/image/hrpx8mddd/

http://postimg.org/image/hrpx8mddd/

http://postimg.org/image/hg8gvuwxd/

http://postimg.org/image/m4ogr1m41/

http://postimg.org/image/tjdsjf7zl/

http://postimg.org/image/hk2ac42ep/


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Güzel uygulama :ok: Size maliyeti kaça oldu acaba?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: alperen;465386
Güzel uygulama :ok: Size maliyeti kaça oldu acaba?


Toplam tüm malzemeler dahil 120 TL .


Çevrimdışı emor78

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
güzel olmuş amaç ses yalıtımmıydı acaba


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
eline koluna sağlık, güzel olmuş.
şu kapı döşemesini sökme işini ben de yapmak istiyorum ama gözüm yemiyor.
sağ kapımda işlem var. servisteki usta bozuntuları tırnakları takamamış sanırım;
plastik kısım elle kanırtınca 4-5 cm açılıyor ve acayip ses yapıyor.

şu tırnakların bir resmi var mı? ankaraya gidince klips dünyasından alıp köşeye atayım


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
bu arada şu bituself yanabilir bir malzeme değil dimi?
 (düşük cümle oldu, Türkçeciler kızmasın)


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emor78;465392
güzel olmuş amaç ses yalıtımmıydı acaba

Amaç hem dışarıdan gelen sesi kesmek hem araç içerisindeki takırtı tıkırtıları kesmek hemde araca ses sistemi döşenecek cızırtı falan olmasın diye yapıldı..

Alıntı yapılan: mustklc;465400
eline koluna sağlık, güzel olmuş.
şu kapı döşemesini sökme işini ben de yapmak istiyorum ama gözüm yemiyor.
sağ kapımda işlem var. servisteki usta bozuntuları tırnakları takamamış sanırım;
plastik kısım elle kanırtınca 4-5 cm açılıyor ve acayip ses yapıyor.

şu tırnakların bir resmi var mı? ankaraya gidince klips dünyasından alıp köşeye atayım

Arabada bi kaç tane var hocam akşam fotosunu çeker atarım buraya..

Alıntı yapılan: mustklc;465401
bu arada şu bituself yanabilir bir malzeme değil dimi?
 (düşük cümle oldu, Türkçeciler kızmasın)

Ön tarafı aluminyum folyo  arkası 1-2 mm kalınlığında katı zift.. Aluminyum kısım yanmaz...


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
çok güzel ve faydalı bir çalışma elinize sağlık :)
kapı içlerindeki uygulama neden parça parça kalmış. ben mi yanlış görüyorum.


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;465424
çok güzel ve faydalı bir çalışma elinize sağlık :)
kapı içlerindeki uygulama neden parça parça kalmış. ben mi yanlış görüyorum.

Kapı içleri mecbur parça parça oldu hocam . Kablo bağlantısı , cam motoru , kapı açma teli, hoparlör, twiter bağlantıları ayna elektroniği geçtiği için kapıya perçinli alanlar tüm tüm oturmuyor. Perçinlerin üzerinin kapanması ve tüm ses yapabilecek alanların doldurulması için parça parça uygulandı.


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
hocam valla ellerine sağlık. böyle yapıpta özendiriyorsunuz. :)


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;465484
hocam valla ellerine sağlık. böyle yapıpta özendiriyorsunuz. :)

Kesinlikle öneririm hocam, 2014 model d sınıf araçlardaki ses yalıtımı gibi oldu. Ses yok. :ok:


Çevrimdışı e.g.uysal

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Çok güzel bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık. Sene sonuna arabayı değiştiremezsem ben de düşünüyorum böyle bir uygulama. Uzun yolda çok uğulduyor araç.