škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Triger kayısı koptu,sadece triger seti ile değiştirebilir miyim

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı asi.cocuk295

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 2001 model 1.4 16v aracım var.şehir içindeyken aracım stop etti.usta çağırdım triger kayısı sıyırmış.triger seti aldım araba teklemeli çalıştı.usta motor sökülecek suboplar zarar görmüş değişecek dedi.
 Ancak araştırmama göre suboplar açık kalıyor pistonlar vurmuyor dolayısıyla zarar görmuyor.sadece kayış değişiyor.
 
Birde subopların değişimiyle birlikte ortalama kaç lira tutar.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
çok iyi bildiğim bir konu değil ama şöyle derler yeni nesil araçlar için triger koparsa motor biter....

birde sente ayarı denen bir konu vardır...ateşleme avansını felan ilgilendiren birşeydir subapların açılması doğru zamanda bujinin ateşleme göndermesi vs.vs. bu ayar doğru yapılmadığı zaman motor çok doğru çalışıyor gibi görünse bile ciddi performans kayıpları ile birlikte yakıt fazlalığıda görülür verim alınamaz...


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Triger kayışının diş atlaması, kopması gibi konular ciddi konular.Böyle bir durum olduğunda subaplar bir an hareketsiz kalır ve halihazırda aşağıya inmiş subaplar geri çekilemez ve yukarı çıkmakta olan piston bunlara çarparak zarar verir. Kayış değiştirmeyle çözülecek bir şey olduğunu sanmıyorum. Subapların da yenilenmesi, yuvalarında ve pistonlarda da zarar olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir.Subaplar vs. yenilendikten sonra yeni kayış takılır, sente ayarları yapılır.

Fiyat konusunda bir bilgim yok malesef



Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Subapların zarar görmüş olma olasılığı yüksek, öyleyse 1000 tl yi gözden çıkarın.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Korkutmak gibi olmasın başına gelenleri gördüm... Subab, revizyon, kam mili rulmanlar vs vs vs tamamen kontrol ettirin...


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ben triger kayışını değiştirirken usta dikkat et kayışı zamanında kontrol ettir . yoksa4-5 bin TL masraf açar demişti. Sanırım motoru komple indirdirler .


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Valla aracın bir trigeri kopması iki ciddi şekilde hararet yapması.. Motor kesin zarar görüyor... Yamulmaz dediğiniz piston kolu bile yamulur mazallah.


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
çok geçmiş olsun, araç stop ettikten sonra eğer marş bastıysanız üzgünüm ama motor açılacak pistonlar açık kalan sübaplara çoktan bodoslama dalmıştır çünkü, bu şu demek kapak açılacak pistonlar kontrol edilecek büyük olasıkla değişecek yani işin özü motor yaptıracaksınız ortalama 1000 1500 tl gibi min. bi masraf söz konusu bu masrafı yapmışken yağ pompasını değiştirmeyi de unutmayın
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı asi.cocuk295

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum.
 Öncelikle motor stop ettği için birden fazla marşa basmıştım..biraz bundan zarar görmüş olabilir.
  motorumun üst tarafı bugün açıldı,manzara maalesef kötü.16valf olduğu için 16 subop bulunuyor.Usta motoru açmadan önce sadece kayışı taktı ve arabayı çalıştırdık acaba suboplarda bişey olmamıştır deyince çalıştırdık olmadı araba teklemeli çalıştı.marşa çok basmasaydım belki subaplar fazla zarar görmeyecekti.Ama uzun yolda kopsaydı daha kötü olabilirdi çünkü bunda zarar biraz daha artıyor motorun tümden yapılması gerekebiliyor.usta subapların bir veya ikisinde zedelenme varsa çıkma subapla değiştiririz hallolur demişti ancak 8 subap zaralı çıktı hepsi yenisiyle değişecek.
Birde şu var son triger kayışı değişimi  60bin km olmuştu.ben 80bin km ye kadar binecktim.

  Masrafa gelince triger setine 180 tl verdim.
  Üst kapak contası subap takımı vs.350
  Su pompası 100 tl
  artık usta ne kadar alacak bilmiyorum..?
 

Arkadaşlar Allah esirgesin  km dolmadan fazla bekletmeden trigerinizi değiştirin..aksi halde masraf 3 katına çıkar size tavsiyem..


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun, 10 yıl kadar önce bsşıms gelmişti. Işıkta beklerken stop etti. Kaputu açıp baktım.  Kayışın parçalarını gördüm. Tek kayış değişimiyle sorun çözülmüştü. Bu tür bir durumla karşılaşanlara tavsiyem marşa basmadan kayışlara bir göz atmakts fayda var..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: asi.cocuk295;465844
arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum.
 Öncelikle motor stop ettği için birden fazla marşa basmıştım..biraz bundan zarar görmüş olabilir.
  motorumun üst tarafı bugün açıldı,manzara maalesef kötü.16valf olduğu için 16 subop bulunuyor.Usta motoru açmadan önce sadece kayışı taktı ve arabayı çalıştırdık acaba suboplarda bişey olmamıştır deyince çalıştırdık olmadı araba teklemeli çalıştı.marşa çok basmasaydım belki subaplar fazla zarar görmeyecekti.Ama uzun yolda kopsaydı daha kötü olabilirdi çünkü bunda zarar biraz daha artıyor motorun tümden yapılması gerekebiliyor.usta subapların bir veya ikisinde zedelenme varsa çıkma subapla değiştiririz hallolur demişti ancak 8 subap zaralı çıktı hepsi yenisiyle değişecek.
Birde şu var son triger kayışı değişimi  60bin km olmuştu.ben 80bin km ye kadar binecktim.

  Masrafa gelince triger setine 180 tl verdim.
  Üst kapak contası subap takımı vs.350
  Su pompası 100 tl
  artık usta ne kadar alacak bilmiyorum..?
 

Arkadaşlar Allah esirgesin  km dolmadan fazla bekletmeden trigerinizi değiştirin..aksi halde masraf 3 katına çıkar size tavsiyem..
@asi.cocuk295,
İlk önce geçmiş olsun.
Ancak 8 sibobun zarar görmesi normalde bu sibopların üst kapağa zarar vermemesi tuhaf. Onu bırakın her ne şekilde olursa olsun siboplar değiştimi sibop kayıtları da değişir aynı zamanda kapaktaki sibop yatakları da taşlanır ki yeni siboplarla yeniden uyum sağlasın. Kurumun benzinle silinmesi yetmez.
Ustanıza sorun bunları.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
geçmiş olsun buna da şükür. ya pistonlara kama kapağa zarar verseydi? tr,ger kayışı benimde çok midemi bulandıran bir durum