škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

aküyle ilgili birkaç soru

101hp · 25 · 8561

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 101hp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
öncelikle tüm türkiyenin başı sağolsun allah geride kalanlara sabır versin.
soruma gelecek olursak akümün eski olduğunu biliyorum ve geçen farlar açıkken far motorunu aşağı indirirken gösterge ve teypin ışıklarında büyük oranda kısılma oldu bugün akünün göstergesine baktığımda pencere yeşildi ve ayrıca kışın akü zayıfladığında direksiyonu çevirirken vuuuvvv vuuvvv sesler geldi ve sesler hala geliyo şimdi kafam karıştı bu akü iyimi değiştirilmesimi gerek:confused:


Çevrimdışı emor78

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 101hp;466760
öncelikle tüm türkiyenin başı sağolsun allah geride kalanlara sabır versin.
soruma gelecek olursak akümün eski olduğunu biliyorum ve geçen farlar açıkken far motorunu aşağı indirirken gösterge ve teypin ışıklarında büyük oranda kısılma oldu bugün akünün göstergesine baktığımda pencere yeşildi ve ayrıca kışın akü zayıfladığında direksiyonu çevirirken vuuuvvv vuuvvv sesler geldi ve sesler hala geliyo şimdi kafam karıştı bu akü iyimi değiştirilmesimi gerek:confused:


akücü aküyü ölçsün gerekiyorsa degiştir fazla para degil akü 120 lira gibi ortalama tabi parası olan var olmayan var geçmiş olsun


Çevrimdışı 101hp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Bu ölçümü bende yapabilirim diye düşünüyorum sonucta gormem gereken 12v ve amperin ne kadar olduğu degilmi yada degilse nasil olcecegim hakkinda bilgi verirmisiniz


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Direksiyondan gelen sesin aküyle ilgisinin olmadığını düşünüyorum . Son zamanlarda benim direksiyondan da kısık bir sesle vızırtı geliyor ve direksiyon ağırlaştı. Ya direksiyon kutusunda bi problem var yada hidrolik bitti...


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Eski aküyü zamanında değiştirmezseniz öncelikle en fazla akım çeken ünite olan direksiyon pompası bozulabilir, zaman geçirmeden aküyü yenileyin.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı 101hp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;466790
Eski aküyü zamanında değiştirmezseniz öncelikle en fazla akım çeken ünite olan direksiyon pompası bozulabilir, zaman geçirmeden aküyü yenileyin.


aslında bu dediğinizde haklısınız daha büyük bir arızaya sebep olmadan en kısa zamanda değiştireyim


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@101hp,
1- Akünün durumu  teknik olarak 2 şekilde belli olur. İlki akünün Bome' si yani yoğunluğu ölçülür. Bu yoğunluğun doğru ölçülebilmesi için akünüz tam sulu ise göz kapakları açılır. ve gözlerde varsa  gözlerdeki eksik elektrolit tamamlanır, yarı bakımsız ise Akuma nın üstündeki bantlar dikkatlice çıkarılır ve ortaya çıkan tırnaklı kapaklar bir tornavida ile açılır yine elektrolit eksikse saf su elektrolit çizgisine kadar ilave edilir ve araç bir gün kullanıldıktan sonra Bomemetre (yoğunluk ölçer) ile yoğunlukları ölçülür. Modern sulu akülerde akü, yüksüz durumda iken voltmetre ve bomemetre ile yapılan ölçüler size % 80 doğru durumu belirler. Aşağıda size referans olacak değerleri verdim.

2. Ayrıca aküde verim durumuda önemlidir. Bunun testide şöntlü ampermetre (Akü test cihazı) ile yapılır. Bu ampermetrenin +/- uçları arasında değişebilir 12 voltta 10-100 Amper akım akıtan şöntler bulunur. 45 A/h için 30 veya 35 amperlik, 60 A/h akü için ise 50 Amperlik şöntlerden biri bağlanır ve bu şönt üzerinden bu akım akıtılırken 15 volta kalibre edilmiş ampermetre-voltmetre üzerinden akünün gösterdiği voltaj ölçülür. Örneğin 60 A/h bir aküden 50 amperlik bir akım çekilirken şöntlü ampermetreden okunan değer 10.5 Volt'un altına düşmüyorsa O akü çok iyi durumda denir.(Burada biraz bilenlerin kafası karışmasın. Bu ampermetre aküye voltmetre gibi bağlanır ancak şönt üzerinden akım akarken ampermetre bir voltmetre gibi kalibre edildiğinden ve devreyede bir voltmetre gibi bağlandığından okunan değer şönt üzerindeki voltaj değeridir.)

Gelelim sizin elinizde böyle imkanlar yoksa ki %90 olmayabilir, şöyle yapacaksınız. Aracı çalıştırın. Fabialarda Uzun ve yakın farlar ayrı ayrıdır ve 2 farı birden yakmak mümkündür. H3 ve H7 lerin normal tipleri 55 Watt, Süperleri 100/110 Wattır. Biz 55 Watt kullandığımızı düşünelim. Toplam aküden 220 Watt, arkada sis ve geri aydınlatmalarıda açın, 110 Watt da oradan gelecek ve toplam akım 330 Watt yapacaktır. Bunu 12 Volta bölerseniz. ~ 27.5 amperi aküden çekerken direksiyonu sağa sola çevirin. Eğer farlarınızın ışık yada aydınlatması belirgin şekilde azalıp çoğalıyorsa. Akünüz ya şarjsızdır yada bitmeye yakındır.
O yeşil top biraz aldatıcıdır. Yeşil topun görülmesi asit yoğunluğunuzun 1260-1225 gr/cm3 (% 100-75 şarj) aralığında olduğunu gösterir.Ancak asit yoğunluğu bu değerler arasında olduğu halde plakaların birde sülfatlaşma dışında aşırı şarj nedeniyle özellikle pozitif Plakanın (PbO2) dökülmesi böylece kayıp alan (hacim) sorunu vardır ve bu durum kayıp oranında akünün verebileceği max. akımıda düşürür. Bu ise akünüzün verimini büyük oranda etkiler. Bu nedenlede akünüz şarjlı göründüğü halde akım kapasitesi 25-35 A/h' ye kadar düşmüştür.


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Bendede direksiyon sorunlari var arada bir takilma yapiyor özellikle park ederken vs. Akü eski iken neredeyse her kalkiş manevrasinda hissedilir bi takilma oluyodu ama aküyü değişince bu sikinti en asgari düzeye indi..100/1 gibi artik bu sikinti ile çok nadir karşilaşiyorum...misal şöyle araci çaliştirip kalorifer fanini kademe 4 e getiriyodum direksiyonu çevirince takilma ve fan üflemesinde azalma oluyodu..aküden sonra kurtuldum bunlardan..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;466847
...

Bunları okumak yerine yeni akü almak daha mantıklı.:kiki:


Çevrimdışı 101hp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;466847
@101hp,
1- Akünün durumu  teknik olarak 2 şekilde belli olur. İlki akünün Bome' si yani yoğunluğu ölçülür. Bu yoğunluğun doğru ölçülebilmesi için akünüz tam sulu ise göz kapakları açılır. ve gözlerde varsa  gözlerdeki eksik elektrolit tamamlanır, yarı bakımsız ise Akuma nın üstündeki bantlar dikkatlice çıkarılır ve ortaya çıkan tırnaklı kapaklar bir tornavida ile açılır yine elektrolit eksikse saf su elektrolit çizgisine kadar ilave edilir ve araç bir gün kullanıldıktan sonra Bomemetre (yoğunluk ölçer) ile yoğunlukları ölçülür. Modern sulu akülerde akü, yüksüz durumda iken voltmetre ve bomemetre ile yapılan ölçüler size % 80 doğru durumu belirler. Aşağıda size referans olacak değerleri verdim.

2. Ayrıca aküde verim durumuda önemlidir. Bunun testide şöntlü ampermetre (Akü test cihazı) ile yapılır. Bu ampermetrenin +/- uçları arasında değişebilir 12 voltta 10-100 Amper akım akıtan şöntler bulunur. 45 A/h için 30 veya 35 amperlik, 60 A/h akü için ise 50 Amperlik şöntlerden biri bağlanır ve bu şönt üzerinden bu akım akıtılırken 15 volta kalibre edilmiş ampermetre-voltmetre üzerinden akünün gösterdiği voltaj ölçülür. Örneğin 60 A/h bir aküden 50 amperlik bir akım çekilirken şöntlü ampermetreden okunan değer 10.5 Volt'un altına düşmüyorsa O akü çok iyi durumda denir.(Burada biraz bilenlerin kafası karışmasın. Bu ampermetre aküye voltmetre gibi bağlanır ancak şönt üzerinden akım akarken ampermetre bir voltmetre gibi kalibre edildiğinden ve devreyede bir voltmetre gibi bağlandığından okunan değer şönt üzerindeki voltaj değeridir.)

Gelelim sizin elinizde böyle imkanlar yoksa ki %90 olmayabilir, şöyle yapacaksınız. Aracı çalıştırın. Fabialarda Uzun ve yakın farlar ayrı ayrıdır ve 2 farı birden yakmak mümkündür. H3 ve H7 lerin normal tipleri 55 Watt, Süperleri 100/110 Wattır. Biz 55 Watt kullandığımızı düşünelim. Toplam aküden 220 Watt, arkada sis ve geri aydınlatmalarıda açın, 110 Watt da oradan gelecek ve toplam akım 330 Watt yapacaktır. Bunu 12 Volta bölerseniz. ~ 27.5 amperi aküden çekerken direksiyonu sağa sola çevirin. Eğer farlarınızın ışık yada aydınlatması belirgin şekilde azalıp çoğalıyorsa. Akünüz ya şarjsızdır yada bitmeye yakındır.
O yeşil top biraz aldatıcıdır. Yeşil topun görülmesi asit yoğunluğunuzun 1260-1225 gr/cm3 (% 100-75 şarj) aralığında olduğunu gösterir.Ancak asit yoğunluğu bu değerler arasında olduğu halde plakaların birde sülfatlaşma dışında aşırı şarj nedeniyle özellikle pozitif Plakanın (PbO2) dökülmesi böylece kayıp alan (hacim) sorunu vardır ve bu durum kayıp oranında akünün verebileceği max. akımıda düşürür. Bu ise akünüzün verimini büyük oranda etkiler. Bu nedenlede akünüz şarjlı göründüğü halde akım kapasitesi 25-35 A/h' ye kadar düşmüştür.


dediğinizi aynen yarın akşam uygulayacağım öyle bir durum varsa ilk işim pazar gidip yeni bir akü olmak olacak bu bilgiler için çok teşekkür ederim


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;466858
Bunları okumak yerine yeni akü almak daha mantıklı.:kiki:


En iyi çözüm yahu :++: :kiki: :xx:


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: alperen;466862
En iyi çözüm yahu :++: :kiki: :xx:
@Ugur A.-@alperen,
Cep doluysa elbette at, yenisini al.
Banada 2010' da aynı kazığı serviste attılar. O tarihlerde artık özellikle kışın aracı çok az kullanmaya başlamıştım. Üstünede sibop olayıda gerçekleşince servise gidip gelirken direksiyonu sağa sola çevirdiğimde ışık azalmasından da bahsetmiştim. Akünüz 4 yıllık bitmiştir denildi bende aynen dediğiniz gibi yenisini takın dedim nasıl olsa yüklüce faturanın içinde o da ödenir düşüncesiyle. Ama eskisini de bagaja atın deyince arabayı teslim almaya gittiğimde "hık-mık denilmeye başlanınca da iyice pirelendim ama bagajada eski aküyü attırdım. İşe gelince baktım bome düşmüş 1180 civarında akü neredeyse boşalmış. 2 gün uğraştım akü 1260 civarına çıktı. Yenisini söküp eskiyi taktım. Ne ışık azalması var ne de kasma.Şimdi bu aküyü evde 4 adet 20 Watt floresans aydınlatmasında elektrik kesintilerinde kullanıyorum. En kalitesiz aküyü bile basit önlem ve bakımlarla en az 7-8 sene kullanmamız lazım.
Burada benim yaptığımda elimden geldiğince konum ve mesleğim olan konularda yardımcı olmak. Ben yazar çizerim. Gerisi size kalmış !;)


Çevrimdışı 101hp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;466869
@Ugur A.-@alperen,
Cep doluysa elbette at, yenisini al.
Banada 2010' da aynı kazığı serviste attılar. O tarihlerde artık özellikle kışın aracı çok az kullanmaya başlamıştım. Üstünede sibop olayıda gerçekleşince servise gidip gelirken direksiyonu sağa sola çevirdiğimde ışık azalmasından da bahsetmiştim. Akünüz 4 yıllık bitmiştir denildi bende aynen dediğiniz gibi yenisini takın dedim nasıl olsa yüklüce faturanın içinde o da ödenir düşüncesiyle. Ama eskisini de bagaja atın deyince arabayı teslim almaya gittiğimde "hık-mık denilmeye başlanınca da iyice pirelendim ama bagajada eski aküyü attırdım. İşe gelince baktım bome düşmüş 1180 civarında akü neredeyse boşalmış. 2 gün uğraştım akü 1260 civarına çıktı. Yenisini söküp eskiyi taktım. Ne ışık azalması var ne de kasma.Şimdi bu aküyü evde 4 adet 20 Watt floresans aydınlatmasında elektrik kesintilerinde kullanıyorum. En kalitesiz aküyü bile basit önlem ve bakımlarla en az 7-8 sene kullanmamız lazım.
Burada benim yaptığımda elimden geldiğince konum ve mesleğim olan konularda yardımcı olmak. Ben yazar çizerim. Gerisi size kalmış !;)


valla hocam ne diyeyim bu dediğinize de sonuna kadar katılıyorum:gut:


Çevrimdışı 101hp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;466847
Gelelim sizin elinizde böyle imkanlar yoksa ki %90 olmayabilir, şöyle yapacaksınız. Aracı çalıştırın. Fabialarda Uzun ve yakın farlar ayrı ayrıdır ve 2 farı birden yakmak mümkündür. H3 ve H7 lerin normal tipleri 55 Watt, Süperleri 100/110 Wattır. Biz 55 Watt kullandığımızı düşünelim. Toplam aküden 220 Watt, arkada sis ve geri aydınlatmalarıda açın, 110 Watt da oradan gelecek ve toplam akım 330 Watt yapacaktır. Bunu 12 Volta bölerseniz. ~ 27.5 amperi aküden çekerken direksiyonu sağa sola çevirin. Eğer farlarınızın ışık yada aydınlatması belirgin şekilde azalıp çoğalıyorsa. Akünüz ya şarjsızdır yada bitmeye yakındır.
O yeşil top biraz aldatıcıdır. Yeşil topun görülmesi asit yoğunluğunuzun 1260-1225 gr/cm3 (% 100-75 şarj) aralığında olduğunu gösterir.Ancak asit yoğunluğu bu değerler arasında olduğu halde plakaların birde sülfatlaşma dışında aşırı şarj nedeniyle özellikle pozitif Plakanın (PbO2) dökülmesi böylece kayıp alan (hacim) sorunu vardır ve bu durum kayıp oranında akünün verebileceği max. akımıda düşürür. Bu ise akünüzün verimini büyük oranda etkiler. Bu nedenlede akünüz şarjlı göründüğü halde akım kapasitesi 25-35 A/h' ye kadar düşmüştür.

hocam dediğiniz ölçümü yaptım DMM voltajı akü yüksüzken 12.7 gösterdi gecede aynı şekilde farları sisleri hepsini açtım herhangibir kısılma yok  direksiyondan gelen sesi aküden vermediğine inandım ve direksiyon hidroliğine baktığımda min seviyesindeydi. acaba bu sesin nedeni hidrolikten olabilirmi??


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 101hp;466929
hocam dediğiniz ölçümü yaptım DMM voltajı akü yüksüzken 12.7 gösterdi gecede aynı şekilde farları sisleri hepsini açtım herhangibir kısılma yok  direksiyondan gelen sesi aküden vermediğine inandım ve direksiyon hidroliğine baktığımda min seviyesindeydi. acaba bu sesin nedeni hidrolikten olabilirmi??
@101hp,
Bu konuda emin değilim. Bende de direksiyonu sağa sola çevirdiğimde ışıklarda kısılma olmadığı halde (vuuuuğ - vuuuuğ) şeklinde ses yapıyor. İşin garibi bu ses aracı ilk aldığımda da varmıydı, yoksa sonradan mı fark edilir hale geldiği için mi farkettim hem farkında değilim hemde hidrolik seviyesinin düşmesi mi yapar açıkçası bilmiyorum. Ancak haziranın ilk haftası  yağ vs ve yol bakımı için servise gideceğim hem soracağım hemde hidroli,k seviyesine baktıracağım.
Akünüzün 12.7 V göstermesi durumunun oldukça iyi olduğunun göstergesi.
Yinede araç kullananların aşağıda fotografını verdiğim Bomemetre (Batarya asit yoğunluk ölçer) ve Antifriz tester edinmelerini öneririm. İkisi bir arada (gefo miniduo Tip No.2200) Geçen sene İzmir selçukta yanlış hatırlamıyorsam carfi iş merkezine başka bir amaçla gitmiştim efeler tic. gördüm, pazarlıkla 35 TL' ye almıştım.Çok pratik ve her yere sığan küçük ama bendeki prf. ölçerlerle aşık atan ölçü cihazları. Gefo' ya bu açıdan kefilim.