Aracın kitapçığı varsa, orada yazılı olabilir direksiyon hidrolik yağının numarası
Evet aracun kitapçığı duruyor yarin ilk isim ona bakmak olacak bu forumu seviyorum insanlar birbirine yardimci oluyor tam amacina uygun sekilde cok Teşekkürler
Malesef. İş direksiyon konusuna gelince kitabında fazla bilgi yok ancak tercüme hatasımı bilmiyorum, bazen windows türkçesi gibi abuk-subuk tercümeler olabiliyor.
"Araç dururken direksiyon sonuna kadar çevrilince servo sisteme çok yük biner ve bu durum çıkan gürültülerden anlaşılır" diyor. Bu gürültüler bizim
"vuuuuğ" sesi ise o zaman durum normal demektir. Gerçektende direksiyonu sağ veya sola dayanacak şekilde çevrilirse ses o noktalarda belirgin artıyor.
Birde bir konudan bahsedeyim. Bunu aracı ilk teslim aldığımda servisin elektrikçisi "aman dikkat" ikazı ile söylemişti.
Kontağı ilk yarım çevirdiğinizde ön göğüs tarafından bir vınıltı şeklinde ses gelir. Ve 10 sn kadar sonra bu ses kesilir. Aracı bu ses bitiminden sonra çalıştır, Bu direksiyon pompa sesidir. Bu işlem tamamlansın sonra yola çık demişti. Çok sonraları bizim sibop olayı sırasında bunu servis müdürüne sordum."alakası yok" deyip geçiştirdi. Bu konu hk. bir bilgisi olan var mı? Şahsen belki 3-5 defa dışında bunu hassasiyetle uygulamak bir alışkanlık haline geldi. Konuyu daha ileri götürüp şu soruyuda şarta bağlı sorabiliriz. Acaba bu doğruysa pompa arızalarının nedeni "tam dolmayan hidrolik" olabilir mi?
Aşağıya aldığım fotografta "dikkat" başlığı ile bu konuda bir ikazda var, farklı bir açıdan !