Kapı gacırtısı malesef gerek favoritlerin gerekse fabiaların kronik sorunu ve genellikle 3. yıldan sonra başlar. Favoritlerde kapı menteşesi içine çakılan içi boş çelik pim' yapar. Fabialarda ise kapı stoperi olan siyah bakalit yada benzeri kapının 3 kademede açılmasını ve yokuş yukarı eğimli yerde bir dereceye kadar kapının kendi ağırlığı ile kapanmasını engelleyen (Adına otomativde ne denir bilmiyorum) kapıyı kapatırken ön direk bölümünün içine giren parça bu sesi yapar. Islandığında sesi keser ama her ıslanıştan sonra canhıraş bir feryatla tekrar başlar ve önlem almassanız, kapının açılış ve kapanışı zorlaşmaya başlar, tutuklaşır. İlk önce parmağınızın eriştiği noktaya kadar içerisindeki tozu kuru bir bezle temizleyin. Zaten bu gacırtının nedenide toz. Sonra ucuna plastik boru bağlı W40 veya ÇBS Belko pas sökücü yağlayıcısı ile boru ucunu içeri sokarak ve o siyah parçanın içine girdiği yeri hedefleyerek (İlk önce direk tarafındaki lastiği aralayın ve içini mutlaka bir LED fenerle görün, aksi halde, W40' ı gereksiz yerlere sıkarsınız) sıkarken bir arkadaşınızda sürekli ara vermeden kapıyı açıp kapasın. Başlangıçta ses devam ederken kapının gittikçe daha serbest hareket ettiğini hissedersiniz ve ses gittikçe azalır ve kaybolur. Ben 2010 da galiba Ağustos' tu yaptım şu ana kadar bir sıkıntım olmadı arada bir o parçayı yılda 2-3 defa silip temizliyorum ve bir fıslık içeriye BIM' den aldığım BELCO' yu uyguluyorum. Bu arada W40 ve benzerlerinin içinde 8 numara çok ince bir yağ var ve uçucudur. Kapı normale döndükten sonra kapı tam açıkken lastiğin arka tarafında kalan bölüme 2-3 damla 40 veya 80 numara motor yada şanzıman yağı damlatın ve kapıyı açıp-kapataran içte kalan ve bu parçanın sürtündüğü yeri yağlayın Asla bu gibi yerlerde (dışa açık yerlerde) gres kullanmayın Gres toz tutucudur ve böyle yerlerde durumu eskisinden beter hale getirir. Sonuçta o parçayı değiştirmek zorunda kalırsınız.
Konunun fitillerle bir alakası yok, Boşunada kurcalamayın yedek parça olarakta pek bulunmuyor.