Bugün aracı inceleme şansı buldum nihayet
Statik bir incelemeydi tabi. Test sürüşü yapmadım. Aracın malzeme kalitesi maalesef iyi değil. Yumuşak bir yer yok. Her taraf sert plastik dolu. Kapı içlerinde bir kaplama dahi yok. İşçilik fena değil. Montaj konusunda iyi iş çıkarmışlar. Oturma pozisyonu en altta bile biraz yukarda kalıyor. Bagaj güzeldi. Sınıfının en genişlerinden. İç hacim genişliği konusunda da bir problem görmedim. Arka diz mesafesi sınıfına göre gayet iyi. Dokunmatik ekranı gayet güzel çalışıyor. Başarılı bir kullanımı var. Dokunmatiği hassastı oldukça. Ben çok beğendim. Ekran büyüklüğü de güzeldi. Aracın içine ayrı bir hava kattığı kesin. Direksiyon simidinde kullanılan deri birazcık sert gibi geldi. Bir Vw kalitesinde değildi bence. Sürücü camı haricinde diğer camlarda ki tek dokunuş olayını bitirmeleri akıl alır gibi değil. Avrupa' lı bir üretici için radikal bir karar. Araç, Skoda' nın önemsediği ve volüme modellerden birisi olmasına rağmen maliyet kaygısıyla üretilmiş ve bence bu hiç hoş bir şey değil. Gelelim İ20 ile mukayeseye. Benzinli Otm. motorları karşılaştırdığımda Fabia açık ara önde bence. Dizel manuellerde eşitler. Baz motorlarda ise ( 1.0 ve 1.2 ) İ20 daha üstün. İç hacim, kalite, oturma pozisyonu, aracın size verdiği tokluk hissi, tasarım konularında İ20' nin bariz üstünlüğü var. Yalıtım konusunda da İ20' nin üstünlüğü olacağını düşünüyorum. Çünkü aracın yalıtımı Polo' dan bile daha iyi. Kısacası benzinli otm. kombinasyonlu motorlar haricinde İ20 Fabia' dan üstün arkadaşlar. Tabi bu benim kendi yorumum. Avrupa' da ve Dünya' da yıldızı yükselen iki marka arasında galip Hyundai bence. Bu yorumlarımı Hyundai' da çalışan bir Skodasever olarak yaptım.