arkadaşların söylediği gibi muhtemelen kötü amaçlı bir test.. ama aklıma ilk gelen şey.. eğer i30 larda bu olay varsa.. bu olayın saçma sapan düşünceyle alınmış bir önlem olabileceğini söylemeye çalışıyorum.. yazılımsal olabilir mesala.. ESP hatası demiyorum.. ama başkaları bunu ESP ile önlemeye çalışırken Hyundai böyle saçma birşeyde düşünmüş olabilr belki.. nasılki hızlanınca araçlarımızda direksiyon sertleşiyor.. benzer bir önlem almaya çalışmış olabilrler.. bu yazdıklarımda anlaşılmayan şey nedir... Özellikle de bir ihtimal anlamında olabilir belki diyorum.. kesin bir hüküm vermiyorum ki ben.. nerden bileyim nedir.. sen direksiyon diyorsan direksiyon olsun..
sevgili kardeşim "sen direksiyon diyorsan direksiyon olsun" diyorsun; direksiyon diyen ben değilim test yaptım diyen geyikler.
adam diyor ki; ben araca geyik testi yaptım ( yani önüne bir engel çıktı varsayılıp ani olarak direksiyon kırarak kurtulma testi) o esnada arabanın elektro servo direksiyon sistemi arıza yaptı ve direksiyon sertleşti çizgime dönemedim.
bu sözüm ona testte tartışılan konu bu.
böyle bir şey yok zaten, hyundaiden de ilk ve tek şikayet bu sözüm ona test.
gerçek test dediğin öyle yapılmaz.
bu tür yapılan testte fikir sahibi olabilirsin, yorum yapabilirsin ama hüküm veremezsin. hüküm verebilmen için testin benim eklediğim videodaki gibi olması lazım.
bağlarsın araca ölçüm yapacak bütün cihazları, manevra esnasında tekerlere, direksiyona ne kadar yük binmiş, esp sistemi nasıl bir tepki vermiş, araç kaç derece açıyla manevra yapmış ve çizgisine nasıl dönmüş vs. bütün veriler incelenir ve değerlendirilir.
bu test yapılırken ani olarak direksiyon kırıldığında doğal olarak genel ismi ESP olan sistem devreye girer ve fizik kurallarını aşmadıysanız size rağmen arabayı çizgisine döndürür.
geyik testi denilen testte aslında söz konusu olacak olan arabanın bütün güvenlik sistemlerini hakimiyeti altında çalıştıran ve asli görevi aracı çizgisinde tutmaya çalışmak olan genel adı ESP hyundaidaki adı ESC olan sistemdir.
bu testte devreye girecek olan sistem ESP dir.
elektro servo direksiyon sistemi aracı çalıştırdığınız andan stop ettiğiniz ana kadar devrede olan bir sitemdir, amacı direksiyonu kolay çevrilebilir kılmak ve aracın hızına göre direksiyonu sertliğini ayarlamaktır.
aşağıdaki gerçek teste aynı manevra yapılıyor ve dikkat ederseniz ilk direksiyon hareketi sert şekilde yapılıyor ve aracın toparlanıp çizgisine dönme manevrası ve süresi ilkinden daha kısa.
http://www.youtube.com/watch?v=uUaC8sW4sAg&feature=youtu.beelektro servo direksiyon sistemi uzun yıllardır skodalarda da kullanılır ve en güvenli gelişmiş sistemdir.
hıza duyarlıdır araç hızlandıkça güvenlik açısından direksiyon sertleşir. İ30 da kullanılan sistem ise şu anda dünyada en gelişmiş sistemdir ve direksiyonda 3 adet mod vardır kabaca bunlar şehir içi kullanımı için yumuşak, normal kullanım için orta ve spor kullanım için sert.
direksiyon hangi modda olursa olsun araç hızlandıkça direksiyon gerektiği kadar sertleşir.
gelelim bu teste; adam direksiyonda arıza oldu diyor ama ekranda kesinlikle yanması gereken arıza lambası yanmıyor. böyle bir arızanın olabilme olasılığı varmıdır derseniz derseniz tabi ki tüm arabalarda çok çok düşük olmakla birlikte vardur neticede elektronik sistemlerdir.
direksiyon sistemi kolay kolay arıza yapan bir sistem değildir. ben 1976 dan beri araba kullanırım bu şekilde bir arıza görmedim ve duymadım.
ileriki zamanlarda kullanıma bağlı olarak direksiyon pompasında, dişlilerinde, keçesinde vs. aşınmadan dolayı arıza olabilir ama iflas ettiğini ben hiç bir markada görmedim.
direksiyon bu şakası olmaz bu nedenle çok ince elenip sık dokunan bir parçadır.
kaldı ki geyik testi denilen şey günlük hayatta hepimizin her an karşılaşabileceğimiz ve yapabileceğimiz bir manevradır.
ben bu arabayı 2 yıldır kullanıyorum, Türkiyede ne kadar forumu ve facebook grubu varsa üyeyim, yabancı bütün forumları da takip eden arkadaşlar var aramızda bu tür bir şikayet hiş duyulmadı.
dolayısı ile yapılış ve görüntüsü itibari ile bu test denilen şey bana art niyetli geliyor.
ha sert bir manevra yaptı bu derece sert bir manevrada %99 esp devreye girer manevra esnasında şöföre rağmen esp sistemi aracı kurtarmak için devreye grip aracı düzeltmiş olabilir ve direksiyondaki geyik bunu farketmediyse veya bilmiyorsa orası ayrı.
senin diğer soruna gelirsek; tüm arabalarda olduğu gibi direksiyon sisteminde bir koruma veya buna benzer amaçla yazılımsal da olsa bir ilave yok. zaten olması da mümkün değil.
yine tüm araçlarda olduğu gibi araç bir tehlike ile karşılaşırsa aracın zati korumaları yani abs dev esp ye kadar ne varsa ve hangisi gerekiyorsa o devreye girer.
yazı biraz uzun oldu konu da önceden biraz bulandığı için genel anlamda biraz açıklayıcı olsun diye yazdım. kendi üstünüze alınmayın.
sevgilerle.