škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.5 sene sonunda fabia ve 207 farkı

crash · 42 · 18809

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlar 207' mi alalı yaklaşık 1 sene 4 ay oldu.Bu süre zarfında yaklaşık 3.5 sene kullandığım fabiamla kıyaslama imkanım oldu aracı ve artık genel bir kanıya vardım diyebilirim.
 
Motor:Biri 101 HP 126 NM ve ruhsat ağırlı 1065 kg.Diğeri ise 90 HP 133 NM ve 1224 kg.207 daha ağır olmasına rağmen torku sayesinde özellikle alt devirlerde ve rampalarda daha canlı.Düz yolda ise hızlanma konusunda fabia ufak farkla daha iyi fakat ara viteslerde hızlanma konusunda yine tork devreye girerek 207' yi daha iyi ivmelendiriyor.Kısacası ben pek bir fark göremedim genel olarak.Biri beygir gücüyle öne çıkarken diğeri torkuyla öne çni tamamlıyorlar diyebilirim.
 
Malzeme kalitesi ve işçilik:Bu konuda fabia bariz üstün.Özellikle işçilik konusunda 207' ye adeta ders veriyor.207' nin sağından solundan gelen seslerden bıktım.Fabia ile bozuk yola girsen bile çıt çıkmıyodu araçtan.Bu konuda 207' den oldukça şikayetçiyim.Annemin bile dikkatini çekti geçenlerde B sütununun iç kısmındaki plastik aksam hafif kalkmış ve ses yapıyor.Ayrıca sağ ve sol ön camlardan gıcırtı geliyor.Bagaj kilidide ses yapıyor sanırım yağlanma vakti geldi :)
 
Dizayn:Bu konu göreceli bir kavram fakat bana göre 207 çok güzel bir otomobil.Fabia ise bu kadar güzel kıvrımlara sahip değil.Dizayn konusunda 207 yeni üretim olmasından dolayı önde.
 
Frenler:207' nin frenleri çok çok iyi fakat fabianın frenleri zamk gibi tutuyo :) 4 diskin vermiş olduğu güçten kaynaklanıyor sanırım.Arada o kadar fark yok ama fabianın frenleri daha iyidi.
 
Yol tutuş:207 ağırlığı sayesinde fabiadan daha iyi yol tutuyor.Bunda 15'' lastiklerde etkili.Fabianın 14'' di.Ayrıca 207' nin süspansiyonlar daha sert bununda etkisi var.
 
Süspansiyon:Fabiayı aldığımda bu nasıl bir süspansiyon demiştim kendi kendime.Her çukurda tümsekte araba fena sallanıyodu.Ama 207' nin ondan geri kalır yanı yok.Hatta fazlası bile var.207' nin süspansiyonlar biraz daha sert fabiadan.
 
Donanım:207 daha yeni bir araç olduğu için bikaç ekstrası var tabi.MP3 çalar, ipod girişi, yolcu airbag iptali, hıza duyarlı silecekler başkada hatırlamıyorum açıkcası.Fabiada ise farklı olarak ASR vardı.Bu birkaç önemsiz donanım eksikliğini kalitesiyle kapatıyodu fabia.
 
Direksiyon sistemi ve sürüş hissi:Valla ne yalan sölim 207' nin direksiyonu sınıfının en iyi ve en direkt direksiyonlarından biri.İnanılmaz hafif ve tepkili bir direksiyon.En ufak hareketi bile yola aktarabilen bir direksiyona sahip.Fabianın direksiyonuda çok hafif ve rahattı ama hissizdi.
 
Konfor:207' nin süspansiyonları biraz daha sert olmasına rağmen koltuklarının rahatlığı, sürüş pozisyonu ve iç mekanın daha albenili ve açık renk oluşu nedeniyle daha konforlu fabiadan.
 
Sonuç:Fabiamdan daha iyidir diye aldığım 207' nin hiçbir artısını göremedim ( dizaynı dışında kızlar çok bakıyor :D ) Siz siz olun alman aracından inip sakın başka bir ülkenin aracına binmeyin.Yoksa kaliteyi çok ararsınız.Emin olun şuan ben fabiamdaki kaliteyi arıyorum.Aracımı sattıktan sonra lamı cimi yok tekrar almana dönüş yapacağım.Saygılar sevgiler.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Taraf'sız bir gözlem için çok sağolun.dikkatli bir kullanıcısınız ve marka fanatiği edğilsiniz.objektif bir gözlemdi.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Objektif yorum için teşekkürler..

Pejonun tasarımları hep ilgimi çekmiştir.Ama hep içimde soru işaretleri vardı..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: crash;40968
Yol tutuş:207 ağırlığı sayesinde fabiadan daha iyi yol tutuyor.Bunda 15'' lastiklerde etkili.Fabianın 14'' di.Ayrıca 207' nin süspansiyonlar daha sert bununda etkisi var.
 
Sonuç:Fabiamdan daha iyidir diye aldığım 207' nin hiçbir artısını göremedim ( dizaynı dışında kızlar çok bakıyor :D ) Siz siz olun alman aracından inip sakın başka bir ülkenin aracına binmeyin.Yoksa kaliteyi çok ararsınız.Emin olun şuan ben fabiamdaki kaliteyi arıyorum.Aracımı sattıktan sonra lamı cimi yok tekrar almana dönüş yapacağım.Saygılar sevgiler.

birincisi sen 195/50/15 lastikli choiceye bin de gör yol tutuşu
japon ve fransız çoğu arabayı denemiş birisi olarak her konu açıldıkça söylüyorum; japon da, fransız da estetik, rahatlık, görsellik ve sorunsuzluk bulabilirsiniz ama bulamayacağınız iki şey vardır.
birincisi yol tutuş, ikincisi tokluk ve güven hissi.
objektif yorumlarınız için ayrıca teşekkürler.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
"birincisi yol tutuş, ikincisi tokluk ve güven hissi."
---------------
en önemli faktör bu olsa gerek,zira benim bindiğim meganII 2006 model dizelde edindiğim izlenim buydu.birde koltuk ve kokpit bana sağlamlık hissi vermedi.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;41017
"birincisi yol tutuş, ikincisi tokluk ve güven hissi."
---------------
en önemli faktör bu olsa gerek,zira benim bindiğim meganII 2006 model dizelde edindiğim izlenim buydu.birde koltuk ve kokpit bana sağlamlık hissi vermedi.

arabaya işini görmek için binenler için marka ve model ne olursa olsun, sürücüsüne sorun çıkarmadığı müddetçe onun için en iyi araba bindiğidir.
ya da diğer bir deyişle hoşuna giden ya da bütçesinin yettiği arabadır.
ancak arabaya başka gözle bakan, değer veren bazen aşık olan insanlar için
farklıdır. bu tip kişiler için öncelikli olan beklentileridir. arabadan ne aldıklarına değil ne alamadıklarına bakarlar.
benim içinde durum aynı hiç bir arabanın direksiyonunda (amerikan, isveç,isviçre vs. istisna) alman arabaları gibi kendimi güven içerisinde hissetmedim, yol tutuş konusunda almanların limitlerini fazlası ile zorlamama rağmen başka  hiç bir arabada buna cesaret edemedim çünkü daha yolun başında  başında belli ettiler beni sıkıştırma diye.


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Elimden geldiğince objektif olmaya çalıştım ki öyle olmak zorundayım zaten.Burda bulunmamızın bir amacı var.Otomobiller hakkındaki tüm bildiğimiz şeyleri eğrisiyle doğrusuyla burda paylaşmak ve birbirimizi bu konuda bilgilendirmek.Şahsen ben sizlerden çok şey öğrendim ve öğrenmeyede devam edeceğim.Benimde eğer sizlere ufak bi katkım olmuşsa ne mutlu bana.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
gözlemleriniz de güzel.kıyaslamanız ve anlatım tarzınızda hakikaten harika.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Bu tür deneyimli karşılaştırmalar okuyucu ve site açısından iyi oluyor.

Ben de nacizane her konu açılışında ah Fabia ah diyorum.

O kadar sportif duran bi araç şu Rover, ama yol tutuş sıfır. Fabia gibi silkeleyemiyorum, amannnn abi diyor araba. Halbuki 15" jantlar ve 50 yanak lastikler var ama 14" ve 65 yanak Fabia süspansiyon farkıyla çok daha iyi yol tutuyordu.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Fabia ile otobanda yağışlı bir günde düzce buluşması dönüşünde sapağı kaçırırken ani  direksiyon kırışım ve viraja dalışım aklıma gelir.Milim kayma yok,çok tok bir dönüş sağlamıştı.Aynı olayı Roomi ile yapmaya cesaret edemezdim..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;41595
Fabia ile otobanda yağışlı bir günde düzce buluşması dönüşünde sapağı kaçırırken ani direksiyon kırışım ve viraja dalışım aklıma gelir.Milim kayma yok,çok tok bir dönüş sağlamıştı.Aynı olayı Roomi ile yapmaya cesaret edemezdim..

 
Tabii burda ilk önce lastik firmanızı sevgiyle anmanız gerekir.:kiki:
 
Zira lastik iyi değilse bütün otomobillerin yol tutuşu sadece bir hiçtir.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;41600
Tabii burda ilk önce lastik firmanızı sevgiyle anmanız gerekir.:kiki:
 
Zira lastik iyi değilse bütün otomobillerin yol tutuşu sadece bir hiçtir.:ok:

Fabianın lastik Conti idi, şimdikide conti ;)

Ama haklısın tabi...;)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı hotrain

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 192
    • Profili Görüntüle
Alman arablarının malesef iç dizayn da yenilikçilik yok.207 307 iç dizaynı çok başarılı.Ayrıca peugeot motorları daha hızlı devirleniyor.Gerisinde skoda daha iyi..


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;41658
Fabianın lastik Conti idi, şimdikide conti ;)
 
Ama haklısın tabi...;)
conti den vazgeçmiyelim o zaman gökhan biz.:hanz:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı serdar5306

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
çok objektif anlatmışsınız aslında bu yazıyı Fabia yı beğenmeyenlere okutmak lazım tekrar teşekkürler
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH