škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

The Chip Tunning

Sinful · 67 · 14740

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Merhabalar

Öncelikle az sonra aşağıda okuyacaklarınız ağır tecrübe, para kaybı, zaman kaybı, üzüntü içermektedir.

Bundan yaklaşık 10 ay önce aracımı değiştirdim ve 1.6 TDI bir superb sahibi oldum. Zaman içerisinde aracın ağırlığı nedeniyle gidişiyle ilgili problemlerim başladı. Yokuşta yığılmalar, vites düşürme istekleri, bu kadar lüks bir arabanın sahip olduğu yetersiz bir güçtü aslında problemim.  Bu beni rahatsız ediyordu ve düşüncem ilk başlarda “olsun yeterli ağırlığına göre çokta kötü gitmiyor” dan yavaş yavaş “keşke 2.0 ını alsaydım” veya “neden yığılıyor neden gitmiyor ” cümlelerine bıraktı. Kardeşimin de baskılarıyla bir çözüm arayışına başladık.

Çözüm olarak malum hepinizin de bildiği ve nerdeyse size verilen ilk fırsatta yaptırmaya, en azından bir deneyip görmek istediğiniz , “benimde aracım o güçte olursa acaba nasıl gider” dediğiniz ve size buna benzer bir çok cümleler kurdurtan hayallere sokan bir şey “The Chip Tunning”.  Nasılda esrarengiz, bilinmeyen merak uyandıran korkutucu ama bir o kadarda çekici duruyor değil mi? Bir araştırmaya kalktığınızda karşınıza çıkan internetteki makaleler, videolar, kullanıcı yorumları ve bu işi yapanların çılgın teknik terimlerle dolu insanı derinden etkileyen şeyler. İyice araştırıp daha da derine indiğinizde yaptıranlarla konuşmaya başladığınız da size her defansa “neden yaptırmayayım” sorusunu sorduran şey evet hepinizin bildiği o şey Chip Tunning den bahsediyorum ve bahsedeceğim.

Aslında bu süreç karar vermek ve vermemek ile başlar veya başlamaz. Araştırıp karar verirsiniz sonra yeniden araştırıp bu kararınızı sorgularsınız. Yani yaptırmalıyım dersiniz sonra ya yaptırırsam dersiniz. Aslında çok zor olmadı aracımın motoru bu şey için biçilmiş kaftandı onlarca yaptıran insan ve onların çılgınca yorumları bu şeyi yaptırmaya sizi an ve an ikna eder ve karar verme aşamasına sizi sokar. Yavaş yavaş çevrenizdekilere bunu anlatmaya başlarsınız size bu zevk vermeye başlar ve aslında siz karar vermişsinizdir.

Evet, artık bir kararınız vardır ve işin ciddiyeti yavaştan oluşmaya başlamıştır bu noktada işin içine korku girer. Kafanızda enteresan sorular belirir aslında insan beyninin muazzam bir mekanizmasıyla karşı karşıyasınızdır ki o da soru sormadır. Kendinize çevrenize forumlara soru sorarsınız yaptıracağınız şeyin gerçekten doğru bir şey olduğunu veya olmadığını bilene de sorarsınız bilmeyene de.

Bu aşamaları geçtikten sonra bu işi yaptıracak yeri veya kişiyi araştırmaya başlarsınız. Aslında şehirde çok fazla opsiyonunuz yoktur belli başlı kişiler nam salmıştır o kişilerin yaptığı araçları forumlarda görürsünüz hepsi aynı basma kalıptır ve siz birini seçersiniz.

Ankara da yaşıyorum ve burada tam 5 farklı yer gezdim firma sahipleriyle uzun uzun görüştüm. Aralarında işlem yaparken silecek bölümünün altındaki plastiği kırma durumlarının olabileceğini söyleyenler veya araç beyni su alır yanabilir diyenler bile oldu ve bunu sanki çok normal bir durummuş gibi söyleyenler.  İstanbula bir işimiz çıktı ve kardeşimle gitmek durumunda kaldık ve maslakta 3-4 firma gezdikten sonra fiyatlarında Ankara piyasasına göre uygun olması nedeniyle burada bize daha önce 80 tane superb ye yazılım yaptığını söyleyen ve iş yerinin görünüşü, kendisinin iletişimi ve verdiği vaatlere güvendiğimiz bir insana yazılım yaptırdık. Sileceğin altındaki plastiği düzgünce kaldırarak aracın beynine ulaştı ve sonra metal zırhın içinde duran beyni biraz uğraştıktan sonra çıkardı daha sonra bir teknisyen bir diyot takarak korumasını kaldırdı sonrada orijinal yazılımı okudular içinden sonra fırınlayıp kapatıp tekrar arabaya taktılar. Sonra bana dönüp yakıt tasarrufumu olsun performans mı dedi bende karışık olsun dedim. Yaklaşık 30 dk. bilgisayarda bir şeylerle uğraştı bilgisayar müh. olduğum için neleri değiştirdiğini algılayabiliyordum ve takip ettiğim kadarıyla bir editör ile dosyaları açıp buradaki hex değerlerini değiştiriyordu daha sonra vites devir aralıklarını değiştirdiği başka bir editör açtı 3 boyutlu bir grafik ile oynadı sonrada bu grafikte değerleri değiştirdi anlam veremiyordum ve adamda o kadar el çabukluğu vardı ki takipte edemiyordum neler yaptığını. Daha sonra hazırladığı bu dosyayı obd yardımıyla araca gönderdi ve sonra dynoya çıkardı dyno kağıdına baktığımda 162 ps 335 nm gibi bir değer gördüm ve grafikte ilginç bir sıçrama vardı aslında bir saçmalık olduğunu farketmiştim ancak bir an önce denemek istedim ve denedim. Denediğimde evet aracın tepkimeleri değişmişti vites küçültmelere gerek kalmıyordu performansı hissedebiliyordum.

Uzun yolda aracı denedim yakıt ekonomisi gerçekten sağlamıştı 3.9 gibi değerler görüyordum Ankaraya geldim ve yaşadığım yerde arabayı daha iyi denemeye başladım. İlk denememde ilk şok geldi.
Önceden 199 da pamuk gibi limitöre giren aracım maksimum hız denemesi yaparken 155 de adeta küt diye gaz kestiğini fark ettim. Gerçekten çok tedirgin olmuştum kenara çekip bekledim ve yeniden karar verdim denemeye, 155 -160 arası yeniden gaz kesiyordu. Araca zarar verdiğimi düşünerek 3 4 gün hiç denemedim ama aklımı kurcalıyordu bu durum daha sonra yeniden denediğimde aynı şeyin olduğunu gördüm fakat bu sefer kızıp gazdan ayağımı çekmedim araba gaz kestikten sonra hızlanmaya devam etti ve her 5 km hızda bir aynı şey oldu bende kenara çekip yaptırdığım yeri aradım. Firma sahibi Erol beye durumu anlattığımda bu araçlarda limitör olduğu bunu kaldıramadıklarını yeniden söyledi ve durumun normal olduğunu söyledi. Çok moralim bozulmuştu bariz bir sorun vardı ve bu sorunu yaratan adam bunu üstüne almıyordu. Daha kötüsünü sonra fark ettim, bu gaz kesme olayı sadece 5. Vites 3500 devirde değil her viteste vardı 2,3,4 hepsinde araba son devirlerde gaz kesiyordu ve yığılıyordu. Yaklaşık 2 ay aracı hiç zorlamadan kullandıktan sonra uygun vaktim yeniden oluşunca bu sorunu düzeltmeye karar verdim ve Ankara’da bu sorunu düzeltecek insanları uzun bir süre aradım. Görüştüğüm firmalarda aracın sorununu bilgisayar bağlayıp test ettiğimizde karşımıza çıkan şey tamamen yanlış ayarlanmış bir dosyaydı. Adam son devirlerde yanlış basınçta hava ve fazla değerde yakıt karışımı gönderiyor ve motor kendini korumaya alarak gaz kesiyordu pedala basmaya devam ettiğimizde yeniden fazla yakıt ve hava göndermek istiyor ancak yeniden korumaya alıyordu bunun haricinde saçma sapan ayarlanmış bir çok şey. Gittiğim yerlerin hepsi sorunu bilgisayar bağlayarak bu şekilde bana da göstererek canlı olarak anlatarak açıkladılar. Sorunun tespiti benim için gerçekten çok mutluluk verici bir şeydi çünkü yazılımda gerçekten sorun olduğunu artık doğrulatmıştım ve artık kolayca düzelttirebilirdim bu insanlara.

Evet, karar vermiştim ve bana yardımcı olacak firmayı da bulduğumu sanıyordum ancak ortada büyük bir sorun vardı yazılımı düzeltecek olan kişi benden aracın orijinal yazılımı istiyordu çünkü editlenmiş yazılım üzerinden düzenleme yapılamayacağını eğer orijinal yazılım olursa onun üzerinden değişiklik yapıp uygun bir yazılımla düzelteceğini söyledi. Bende orijinal yazılım yoktu daha da kötüsü orijinal yazılım İstanbul’da yazılımı hatalı yapan adamdaydı ve ondan bunu istemem gerekiyordu. Daha da kötüsü adamdan bunu istediğimde vermedi, ısrarlı bir şekilde arayınca “eğer yazılımı verirsem bu yazılımla siz beyni kitlersiniz kendi cihazımla okuduğum yazılımı ancak bu cihazla açabilirim” dedi bende ona oraya gelmemin mümkün olmadığını söyleyince bana dünyanın en absürt en olasılık dışı olan şeyi söyledi; “o zaman aracın beynini sök kargoyla yolla” ona bununda mümkün olmadığını söyledim ve bana bu şartlar altında yazılımı gönderemeyeceği söyleyerek telefonu kapattı. Sonuç olarak adamdan aracın orijinal yazılımını alamadım ve elimde hatalı yazılımı olan ve düzeltilmesi için orijinal yazılıma ihtiyacı olan aracımla baş başa kaldım. Ankara da ki orijinal yazılımı alabilirsem düzelteceğini söyleyen yer, bunu alamadığım için bir şey yapamayacağını söyledi ve o gün yıkıldım. Birkaç gün bu konuyu hiç düşünmemeye çalıştım daha sonra bir şekilde skoda yetkilileriyle görüşüp aracımın orj yazılımı güncellemelerine karar verdim ancak aracımın garanti dışı kalacağını söylediler.  O kadar çaresizdim ki forumlardan araç yazılımı hakkında bilgi sahibi insanları gözlemleyip onlara özel mesaj veya mail atıyordum durumumu açıklıyordum ama çoğundan cevap, geri dönüş gelmedi taa ki o güne kadar.

Bu forumdan bulduğum aslında sadece yazdığı birkaç yazıyı okuyup konuyla ilgili bilgisi olduğunu düşündüğüm Raşit bey ona yazdığım sıkıntımı okumuş sorunumu söylemiş ve çözümü konusunda da Ankara da bana yardımcı olabilecek kişiyi söyledi ve telefon numarasını verdi. Artık yeniden bir umudum vardı ve hemen telefona sarıldım. Telefonu açan güven verici ses tonuyla Kürşad beydi ve onun ses tonunda sorunlu çaresiz insanı yakalayınca ondan yararlanmak isteyen bir ses tonu yoktu onun ses tonunda iyi niyet vardı bunu çok açıkça hissedebiliyordum ve bulunduğu yere gittim. Çok sıcak karşıladı hemen bilgisayara bağladık aracımı ve yolda bir çok test yaptık verileri beraber inceledik ve sorunumu o da söyledi. Ben ona aracımın orijinal yazılımının olmadığını söyledim nasıl düzeltebileceğimizi sordum,  o bana firmasını kendisi işleri nasıl yaptıklarını anlattı bende dinledim.  Bana yurt dışı ile bağlantılı çalıştıklarını ve kendilerinin yaptıkları işin gerçekten farklı olduğundan bahsetti, gücün değil gücün veriminden bahsetti, stabillikten bahsetti ve en önemlisi bahsettiği hiçbir şeyde böbürlenme, karşıdakini küçük düşürücü konuşma veya kendini büyük gösterici bir şey yoktu. Her şeyi tüm gerçekliğiyle anlatıyordu.  Uzun süre konuştuktan sonra,  aracımdaki modifiyeli yazılımı okudu ve bana  yurt dışındaki bağlantılı oldukları kişiyle iletişime geçip orijinal yazılımı bu dosya üzerinden elde edip edemeyeceklerini soracağını ve bana akşam geri döneceğini söyledi. Aslında bana bu biraz uçuk gelmişti ama artık çok fazla sorgulamıyordum kaybedecek bir şeyim yoktu çünkü zaten aracımın orijinal yazılımını hiçbir şekilde elde edemiyordum. Akşam telefon geldi ve yarına orijinal yazılım ve düzgün modifiyeli yazılımın hazır olacağını aracı deneyebileceğimizi söyledi. Dediği saatte gittim ve ilk önce aracın orijinal yazılımını yükledik ve arabayı bilgisayara bağlayıp yolda uzun süre denedik ve evet araç ilk alındığı günki gibiydi. 199 da pamuk gibi limitöre giriyor ve ayrıca devir sonlarında bir sorun olmadığı tespit ettik yani asıl denemek istediğimiz hakkaten bu aniden yığılmalar gaz kesmeler yazılımsalmıydı bunu görmüş olduk orj yazılımı yükleyince. Daha sonra yurt dışındaki kişinin bize gönderdiği ikinci dosya olan modifiyeli dosyayı yükledik ve denediğimizde işte gerçekten güç nedir bunu görmüş oldum.

Böyle bir stabil hızlanma yok, güce sahip olmak farklı bir şey onu kullanmak hakakten farklı bir şey. Her istediğinizde bu gücü aynı şekilde gelmesi çok farklı bir şey. Tüm gün boyunca Kürşad beyle beraberdik ve arabayı sürekli denedik, bilgisayarla yolda giderken gördüğümüz değerler 145ps 335 nm civarlarındaydı (k&n kutu içi takılı) bu veriler dynonun size gidonun üzerinde döndürdüğünüz lastik verileri değil gerçek bilgisayar verileriydi. Maksimum sürat aynı olması gerektiği gibi düz yolda 210 – 220 (belli süre içinde).
Yaklaşık 1 ay olmuştur yeni yazılımla kullanıyorum ve gerçekten çok farklı olduğunu her gün görüyorum stabil gerçek bir güce sahip olmak gerçekten çok farklı ben görüyorum arkadaşlarım var yaptıran araçlarına da biniyorum gerçekten alakası yok.. Onlar gaz pedalına bastıklarında turbo büyük bir basınçla arabayı öne atınca memnun oluyorlar sadece :) benim eski yazılımımda araba dynoda 162 ps çıkmıştı şimdi aklıma eski günler gelince gülüyorum. Aklıma geldikçe Raşit Beye ve Kürşad beye teşekkür ediyorum. Sürekli görüşüyoruz birbirimizin halini hatırını soruyoruz.

Sonuç olarak ben büyük bir sıkıntı yaşadım, eğer fark etmeseydim ve hatalı yazılımla devam etseydim aracımın partikül filtresi dolacak, enjektörlerim bozulacak, turbom zarar görecekti. Aracım garanti dışı kalacak aracımı yüklü bir para vererek yaptıracaktım ve orijinal yazılımını yükleyeceklerdi serviste. Psikolojik sıkıntıları moral bozukluğunu bir yanda. Ben çok şanslı olduğumu düşünüyorum çünkü bunlar olmadı ve kısa bir süre içinde Raşit bey ve Kürşad beyle tanıştım, aracımın hem orijinal yazılımını hazırladılar hem de modifiyeli yazılımını. Sorunum çözüldü, orijinal yazılımıma da sahibim aynı zamanda da bir çok vagcom özelliği açıldı aracımda. Sürekli benle ve aracımla ilgilenen insanlar arkamda.

Dikkat etmeniz gerekenler:
1)   Bu Chip Tunning işine girip girmeme konusuna iyi karar verin.
2)   Yaptırdığınız firmayı iyi seçin diyecem de ben ankara İstanbul olmak üzere toplamda 8 firma gezdim hepsi evlere şenlik ayrı bir cins yaptıkları işin kalitesi hep aynı seviyede veya o seviye altında o çizginin üstüne çıkamıyorlar.
3)   Yaptırdığınız yer size güven versin. Konuşması iletişimi düzgün olsun. Bilgisiyle böbürlenmesin. Yarın bir gün bir sıkıntı çıktığında sizi tanımazlıktan gelmesin. Böyle insanlardan uzak durun.
4)   Asla bu işi şehir dışında yaptırmayın.
5)   Bekaret kemeri olan beyinlerde beyini çıkartırken ve takarken çok dikkat edin.
6)   Size verdikleri dyno kağıtlarına testlere aldanmayın aracı bilgisayara bağlayıp yolda giderken verileri okuyun.
7)   Asla ve asla istanbulda ki e-Mobiltek firması (otoerol) bulaşmayın,  uzak durun.
8)   Piyasada ki bir çok firma internetteki teknik içerik forumlarında bulunan krep yazılımları indirip onların saçma sapan parametreleriyle oynayıp araçlara yüklüyorlar bunlara dikkat edin.
9)   Orijinal yazılımın sizde olması lazım ve aynı zamanda o yazılımı sorun olduğunda yükleyebilecek bir firma da lazım yani her okunan orijinal yazılımı her firma yükleyemiyor kullandıkları okudukları cihazlar farklı.
10)   Yazılımı yaptırdıktan sonra aracı denerken ki güce aldanmayın araç ivme zaten kazanır bu işlemden sonra önemli olan bu gücün gerçekliği ve stabilliğidir. Siz gaza basarsınız araba bir anda ivmelenir sizi geriye atar veya tekerler sarabilir bunu görüp gerçekten performans artmış demeyin buna aldanmayın. Çevre yolu gibi bir yerde 4. Vites 1500 devrin altında bilgisayara bağlı gaza basarak değerleri okuyun devir sonuna kadar. Devir sonlarına bakın.
11)   Yaptırdığınız firma sadece yerel bir firma olmasın global bir firma olsun yurt dışında ki yenilikleri takip eden firmalarla görüşün, yurt dışı bazlı çalışan firmaları bulun çünkü yurt dışında gerçekten bu yazılım işi çok ayrı bir kalitede yürüyor adamlar bir çok farklı test ve koşullarda ar-ge yapıyor bu konuda gerçekten çok bilgili insanlar var.

Buradan yeniden bana yardımcı olan;
audilover - Raşit bey
Kürşad Sönmez
RSA MOTORSPORTS
Teşekkürlerimi sunuyorum. :thank:
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2014, 01:37:05 Gönderen: Sinful »


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Öncelikle bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.Sıkılmadan okudum tüm yazıyı.Bende chip tuning işine girmek istiyorum ama aklımda ki en büyük sorun gücün homojen olması, sanki aynı güçle fabrikadan çıkmış olması gibiydi.Sizde bunu istemişsiniz ve sonuca vardırmışsınız.Kafamdan ne geçtiyse sizde aynısını düşünmüşsünüz.Ve istediğiniz sonuca varmanız açıkçası beni de çok mutlu etti.Bende en kısa zamanda rsa motorsporta uğrayacağım.Tekrar teşekkürler..


Bu arada 189de limitör olması çok saçma geldi bana.Aynı motorlu VW'lerde 199da hep limitör.Hatta passatta 207deydi sanırım.Fabrikadan çıktığından beri var mıydı limitör?


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Yazınızı çok beğendim o hisleri çok iyi bilirim iyiki mutlu sonla bitmiş.

Bende 205 e kadar çıktım hatta golfün tamponundaydım çekildi önümden :)


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Paylasiminiz icin tesekkurler
Aynen dusunlerimi okudum sanki
Fakat cesaretimi toplayip yaptirmadim


Çevrimdışı audilover

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Tesekkurler Baha guzel yazin icin hep diyorum Allah bizi dogru insanlarla karsilastirsin yoksa gerceken mutlu olmak icin bir seyler yaptirayim derken  sorunlara bogulmak an meselesi kendi basimada gene aracla ilgili bazi seyler geldi aklima geldikce sinirden guluyorum :).
 
 Bilgilendirme
 Yeni tdi larda edc17 beyinli araclarda limitor yok eskilerde limitor 199 du bazilarinda kadranda 210 kadar musade ediyordu..


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;468379
Öncelikle bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.Sıkılmadan okudum tüm yazıyı.Bende chip tuning işine girmek istiyorum ama aklımda ki en büyük sorun gücün homojen olması, sanki aynı güçle fabrikadan çıkmış olması gibiydi.Sizde bunu istemişsiniz ve sonuca vardırmışsınız.Kafamdan ne geçtiyse sizde aynısını düşünmüşsünüz.Ve istediğiniz sonuca varmanız açıkçası beni de çok mutlu etti.Bende en kısa zamanda rsa motorsporta uğrayacağım.Tekrar teşekkürler..


Bu arada 189de limitör olması çok saçma geldi bana.Aynı motorlu VW'lerde 199da hep limitör.Hatta passatta 207deydi sanırım.Fabrikadan çıktığından beri var mıydı limitör?


189 değil 199 du yanlış yazmışım fabrikadan ilk çıktığından beri 199 evet. Teşekkür ederim


Çevrimdışı plastix

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Ben de sizinle aynı durumda olan aracıma 1 yılı geçti heralde Ankara' da farklı bir yerde chip tuning yaptırdım. Yazdıklarınızı o zaman okusaydım muhtemelen fikirlerim ve seçimim değişirdi.
Yaptırdığım yerde orijinal yazılımı okuduktan sonra bir kopyasını da mail adresime yollamışlardı her duruma karşın. Aracın beynini sökme işi tam anlattığınız gibiydi, en çok sıkıntı orda oluşacak gibi gelmişti. Tuning e ek olarak hız limitini de kaldırmışlardı. Mekanda halihazırda Dyno cihazları olmadığı için test yapılmamıştı, başka yere götürmeye de üşendiğim için test yapılmadı. Zaten önemli olan rakamlar değil aracı kullanırken hissettiğiniz fark. Özellikle 90-100 km hızlarda dar zamanlarda sollama yapmak gerektiğinde  4. Vitesteki ivmelenmesi çok başarılı. Son hız olarak sadece bir defa zorladım, kış lastikleri olduğu için 215 te bıraktım ama heralde 230 a ulaşırdı. Şu ana kadar gerek performanstan gerek tüketimden çok memnumun umarım değişmez.
Benim de tavsiyem mutlaka bir referansla bu işe başlanmalı ve aracın orijinal yazılımı her şekilde talep edilmeli.
Kazasız belasız sürüşler diliyorum.


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Bu yazılım işi forum da su aralar çok popüler. Benim de kanima giriyorlar hafiften.
Bu işin dünya da en tanınmış servislerin kabul gördüğü bir markası var mı? Fazla degil 1.9Pd Tdi da 105 ten 115 120 beygir,250 den 275  300 arasi tork verecek birsey belki yaptirabilirim ama işin karın ağrısı çok okuduğum yorumlara göre. 3 5 fazla verelim de en iyisi olsun madem.Birde bu ise girmeden arabaya test yapıyorlar mi? Turbo basınç ölçümü gibi?
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bu işte İstanbulda en eskisi paşaoğlu ben yaklaşık 12-13 senedir bu işle uğraştıklarını biliyorum daha önceleride vardır elbette.Yurt dışında çok farklı markalar var ama en meşhuru APR ve Revo benim yakından takip ettiğim birde Unitronic var ama bunlar benzinli üzerine çalışıyor güzel işleri var.

İstanbulda gazihanda var ama nedense ben o adamın tavırlarından pek hoşlanmıyorum 1-2 kere dükkanına gittim ama bu şekilde karşılanmayın pek sevmiyorum arabam olsa gidermiyim bilmiyorum ama bi düşünürüm gitmeden önce.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Yazınız süper. Benim gibi bu olayı ciddi ciddi düşünen arkadaşların düşüncelerini, sıkıntılarını dile getirmişsiniz. Şimdi size birkaç sorum olacak,

İstanbul'da hangi firmalarla görüştünüz ve neden e-Mobiltek firmasına gittiniz (paşaoğlu yada ecufast ile görüştünüz mü).

Aracınız şuan ki yakıt tüketimi ve güç değerleri nelerdir.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Bu arada ecufast, ecufast ve dr.ecu olmak üzere ikiye ayrıldı.Ankara'da ki ecufast bayisi dr.ecu oldu.Yani Dr.ecu referansıyla giden ecufastle veye tam tersi bir durumla karşılaşmasın.


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;468412
Yazınız süper. Benim gibi bu olayı ciddi ciddi düşünen arkadaşların düşüncelerini, sıkıntılarını dile getirmişsiniz. Şimdi size birkaç sorum olacak,

İstanbul'da hangi firmalarla görüştünüz ve neden e-Mobiltek firmasına gittiniz (paşaoğlu yada ecufast ile görüştünüz mü).

Aracınız şuan ki yakıt tüketimi ve güç değerleri nelerdir.


Teşekkür ederim, istanbulda paşaoğlunda ismini yanlış hatırlamıyorsam Bekir bey ile görüştüm kendisinin iletişimi düzgündü yardımcı olacaktı fakat dükkanı çok derme çatmaydı ve bir foruma üye olursam indirim yapabileceğini söyledi bana biraz garip geldi maslakta o bölgede bir çok chip tunning firması var ve sırayla diğerlerinide gezdim aralarında ecufast varmıydı hatırlamıyorum ama e-mobiltek i seçmemin nedeni, dükkanın içerisinde iyi bir dyno cihazının olduğunu görmüştüm ve firma sahibi benimle öyle bir iletişim kurdu ki kendisini bu işin ilahı olduğuna inandırdı. Benim için tecrübe ve bu arabaya daha önce yapan birinin yapması en önem verdiğim kriterdi çünkü bunların beyinleri korumalı ve bu beyni takma çıkarma işi biraz tecrübe ve el yatkınlığı gerektiriyor, ve adam bana daha önce 80 tane superb ye yaptım bakanlığın makam arabalarıydı konvoya yetişmeleri için diye garip bir ifade kullanınca nedense bu arabaya en iyi onun yazılım atabileceğini ve en tecrübeli onun olduğunu düşündüm. Allah için şu konuda haklarını yiyemem, gerçekten çok profesyonelce aracın beynini çıkardılar kırmadan dökmeden özel aletlerle fırınlayarak açıp kapadılar ama yaptıkları yazılım sonraki hizmet adamın sonraki tutum davranış iletişimi adice, ahlaksızca. Adam bana o saçma cümleyi kurmasaydı eğer paşaoğlunda yaptırıyordum. Ama iyiki böyle olmuşta rsa ile tanıştım her şeyde bir hayır vadır, çok üzüldüm çok sıkıntı çektim ama mutlu son.


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Yakıt tüketimi ve güç değerlerini sormuşsunuz;

Yakıt tüketimi 100 liralık mazot ile (şuan kaç lt ediyor tam bilmiyorum) performanslı sürüşte 300 km gidebiliyorum. Normal sürüşte 70 km daha fazla gidiyor. Aşırı bir yakıt tasarrufu beklemeyin hatta yakıt tasarrufu beklemeyin çünkü ayaklarınızın altında stabil bir gücün olması sizi pedala basmanız için tetikliyor. Ve ne kadar yaktığım umrumda değil bu his çok farklı zaten 1.6 tdi motor yani bilinenden ne kadar az veya fazla yakabilir ki tunningli veya değil ort. hemen hemen aynı değerlerde yakıyor. Yani yakıt aldığım istasyondan gaza çok bastığım zamandan az bastığım zamandaki değerleri ort. vursanız yaklaşık 100 lira ile 350 km falan işte. Ama güç tork demek yakıt demek bu da bir gerçek tabi.

Dynoda bakmadım bakmam da. Bilgisayarla araç hareket halindeyken 4. viteste 1500 devirden son devir aralığına kadar okuduğumuzda yaklaşık 145~150 ps 330 nm ölçtük (k&n filitre var) ama bunlar gerçek değerler dyno değerleri değil. Top speed in kesin bir görünümü yok biraz kullanıcıya yola ve sabıra kalmış bir mesele güç yettiği kadar kadran ilerliyor
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2014, 01:26:14 Gönderen: Sinful »


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sinful;468418
Teşekkür ederim, istanbulda paşaoğlunda ismini yanlış hatırlamıyorsam Bekir bey ile görüştüm kendisinin iletişimi düzgündü yardımcı olacaktı fakat dükkanı çok derme çatmaydı ve bir foruma üye olursam indirim yapabileceğini söyledi bana biraz garip geldi maslakta o bölgede bir çok chip tunning firması var ve sırayla diğerlerinide gezdim aralarında ecufast varmıydı hatırlamıyorum ama e-mobiltek i seçmemin nedeni, dükkanın içerisinde iyi bir dyno cihazının olduğunu görmüştüm ve firma sahibi benimle öyle bir iletişim kurdu ki kendisini bu işin ilahı olduğuna inandırdı. Benim için tecrübe ve bu arabaya daha önce yapan birinin yapması en önem verdiğim kriterdi çünkü bunların beyinleri korumalı ve bu beyni takma çıkarma işi biraz tecrübe ve el yatkınlığı gerektiriyor, ve adam bana daha önce 80 tane superb ye yaptım bakanlığın makam arabalarıydı konvoya yetişmeleri için diye garip bir ifade kullanınca nedense bu arabaya en iyi onun yazılım atabileceğini ve en tecrübeli onun olduğunu düşündüm. Allah için şu konuda haklarını yiyemem, gerçekten çok profesyonelce aracın beynini çıkardılar kırmadan dökmeden özel aletlerle fırınlayarak açıp kapadılar ama yaptıkları yazılım sonraki hizmet adamın sonraki tutum davranış iletişimi adice, ahlaksızca. Adam bana o saçma cümleyi kurmasaydı eğer paşaoğlunda yaptırıyordum. Ama iyiki böyle olmuşta rsa ile tanıştım her şeyde bir hayır vadır, çok üzüldüm çok sıkıntı çektim ama mutlu son.


Bilgi için teşekkürler. Ben İstanbul'da olduğum için paşaoğlu yada ecufast firmalarından birine gideceğim. İkisi hakkında oldukça iyi yorumlar aldım. Bu forumda da bizzat kendilerine gidip yazılım yapan insanlar var, tercih sebebim bundan. Herkes yaşadıklarını paylaşınca doğru ve yanlışlar belirginleşiyor. Mutlu sona ulaşmanıza da çok sevindim.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Chip tuning işinde doğru marka ve aynı zamanda doğru kişileri seçmek çok önemli. Sıkıntılı bir süreçten sonra da olsa buna ulaşabilmişsiniz, hayırlı olsun.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...