škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

The Chip Tunning

Sinful · 67 · 14672

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Firmanın kopyala yapıştır yazılım yaptığını nereden anlayacağız ki ?


Çevrimdışı audilover

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Malesef son kullanicinin bunu anlamasi mumkun degil.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;468869
Firmanın kopyala yapıştır yazılım yaptığını nereden anlayacağız ki ?
Yusuf bu konuda şahsi görüşüm bu işin öyle çok da ucuza yapılamayacağı. Yani işini düzgün şekilde yapan, bu işe para ve emek ayıran bir işletme bu fiyatlara bu işi yapamaz diye düşünüyorum. Her araca ayrı yazılım yapmak emek ve zaman isteyen bir iş.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: audilover;468880
Malesef son kullanicinin bunu anlamasi mumkun degil.


Kime nasıl güvenerek bu işlemi yaptıracağız peki ? Yapan insanların samimiyetine mi kaldı işimiz ?

Alıntı yapılan: enoktakenokta;468881
Yusuf bu konuda şahsi görüşüm bu işin öyle çok da ucuza yapılamayacağı. Yani işini düzgün şekilde yapan, bu işe para ve emek ayıran bir işletme bu fiyatlara bu işi yapamaz diye düşünüyorum. Her araca ayrı yazılım yapmak emek ve zaman isteyen bir iş.


Enver dediklerinde haklısın. Yazılım işi kolay değil tecrübe gerektiren birşey. Fakat motorları ve markası aynı olan iki araca neden farklı yazılım atmak gerekir. Sonuçta herşeyleri aynı değil mi?


Çevrimdışı audilover

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;468904
Kime nasıl güvenerek bu işlemi yaptıracağız peki ? Yapan insanların samimiyetine mi kaldı işimiz ?


Turkiyede malesef bu islerde denetim yok ancak referanslar cok onemli .Ayni araca ayni yazilimin atilmasi mevzuna gelince ne atildigi cok onemli cunku unuttugumuz yada pas gecdigimiz mevzu 50000 tl lik araclarimizin motorunun ve sanzumaninin burada yapilan degisikler ile kaderinin degistigi.Cok basite indirgeniyor ama mevzu cok daha ciddi.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: audilover;468908
Alıntı yapılan: deathbomb;468904
Kime nasıl güvenerek bu işlemi yaptıracağız peki ? Yapan insanların samimiyetine mi kaldı işimiz ?


Turkiyede malesef bu islerde denetim yok ancak referanslar cok onemli .Ayni araca ayni yazilimin atilmasi mevzuna gelince ne atildigi cok onemli cunku unuttugumuz yada pas gecdigimiz mevzu 50000 tl lik araclarimizin motorunun ve sanzumaninin burada yapilan degisikler ile kaderinin degistigi.Cok basite indirgeniyor ama mevzu cok daha ciddi.


Raşit bey cevap için teşekkürler ama herşeyi aynı olan 2 araca neden farklı yazılım atılır sorusuna tam anlamıyla cevap alamadım.

Ayrıca nasıl bir denetimden bahsediyorsunuz? Son kullanıcıların çoğu uygulamayı yapan kişinin neler yaptığını bilmiyor, referans konusuna gelince referans almadan kimse biryerlere gitmiyor zaten. Benim bu forumda duyduğum isimlerin hepsine birileri referans ancak hangisine nasıl güveneceğiz ?


Çevrimdışı audilover

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;468915
Alıntı yapılan: audilover;468908

Raşit bey cevap için teşekkürler ama herşeyi aynı olan 2 araca neden farklı yazılım atılır sorusuna tam anlamıyla cevap alamadım.

Ayrıca nasıl bir denetimden bahsediyorsunuz? Son kullanıcıların çoğu uygulamayı yapan kişinin neler yaptığını bilmiyor, referans konusuna gelince referans almadan kimse biryerlere gitmiyor zaten. Benim bu forumda duyduğum isimlerin hepsine birileri referans ancak hangisine nasıl güveneceğiz ?

Her aracin kondisyonu ayni degildir.Dogru yontem oncelikle yazilim yapilmadan aracin standart halinin kondisyonunu olcup log almak(bilgisayara baglayip ) ve sonrasinda o araca uygun yazilimi hazirlayip  attikdan sonra tekrar log alip eger duzeltilecek yerler varsa duzeltmek yada isi sonlandirmak.
 Diger kisim kim hangi firmayi secer vs konusunda herkesin fikri ayridir yani referans onemli bu sadece bir kriter firmanin genel olarak satis sonrasi hizmetlerine bakarim bir sikinti oldugunda destek varmi bunlar benim kriterlerim ama deidigm gibi herkesin ki ayri .
 
 Denetim den kastim son kullanici denetimi degildi elbet su anda cok basibos bir ortam var kullanicilar malesef iyiyi kotuyu ayirt edemeden fiyat lara bakarak firma secimi yapiyorlar zamanla sektorde iyiler ve kotuler anlasilir diye dusunuyorum.Ama bu bir surec su anda bunlari yasamamiz gerek cok turkiyede bir tuning kulturu yok.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: audilover;468921
Alıntı yapılan: deathbomb;468915


Her aracin kondisyonu ayni degildir.Dogru yontem oncelikle yazilim yapilmadan aracin standart halinin kondisyonunu olcup log almak(bilgisayara baglayip ) ve sonrasinda o araca uygun yazilimi hazirlayip  attikdan sonra tekrar log alip eger duzeltilecek yerler varsa duzeltmek yada isi sonlandirmak.
 Diger kisim kim hangi firmayi secer vs konusunda herkesin fikri ayridir yani referans onemli bu sadece bir kriter firmanin genel olarak satis sonrasi hizmetlerine bakarim bir sikinti oldugunda destek varmi bunlar benim kriterlerim ama deidigm gibi herkesin ki ayri .
 
 Denetim den kastim son kullanici denetimi degildi elbet su anda cok basibos bir ortam var kullanicilar malesef iyiyi kotuyu ayirt edemeden fiyat lara bakarak firma secimi yapiyorlar zamanla sektorde iyiler ve kotuler anlasilir diye dusunuyorum.Ama bu bir surec su anda bunlari yasamamiz gerek cok turkiyede bir tuning kulturu yok.


Satış sonrası hizmet önemli ama bu işlerde sıkıntı yaşanırsa sonuçları büyük olabilir. Kimse de sıkıntı yaşamazsınız diye bir garanti veremiyor zaten. İyiyi kötüyü arkadaşlarımızın yorumlarından öğrenebiliyoruz, en iyisi uygulama yapan insanlardan geri bildirim almak kanımca.

Ayrıca fiyatta önemli bir kriter. Çünkü fiyatlar arasında uçurum var. Örneğin ABT firmasının bana vermiş olduğu fiyat 1450€ ve onlarda yazılım yapıyor peki farkları ne? Belki 1000TL'ye yaptıracağım yerle aynı şeyleri yapacak farkı anlamayadığımız için kime güveneceğimizi bilmiyoruz. Forumlarda kimin hakkında daha olumlu yazı varsa onlara gidiyor insanlar.


Çevrimdışı audilover

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;468924
Alıntı yapılan: audilover;468921

Satış sonrası hizmet önemli ama bu işlerde sıkıntı yaşanırsa sonuçları büyük olabilir. Kimse de sıkıntı yaşamazsınız diye bir garanti veremiyor zaten. İyiyi kötüyü arkadaşlarımızın yorumlarından öğrenebiliyoruz, en iyisi uygulama yapan insanlardan geri bildirim almak kanımca.

Ayrıca fiyatta önemli bir kriter. Çünkü fiyatlar arasında uçurum var. Örneğin ABT firmasının bana vermiş olduğu fiyat 1450€ ve onlarda yazılım yapıyor peki farkları ne? Belki 1000TL'ye yaptıracağım yerle aynı şeyleri yapacak farkı anlamayadığımız için kime güveneceğimizi bilmiyoruz. Forumlarda kimin hakkında daha olumlu yazı varsa onlara gidiyor insanlar.

Evet en iyisi geri bildirim almak .Abt Turkiyede cok kotu malesef.
 Hayirlisi olsun sizin icin...


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;468580
Peki baha bey maslak da [SIZE=+0][SIZE=+0]PsChiptuning[/SIZE][/SIZE] barboros bey ile de görüştünüzmü acaba, ben fiorinoma orada chip yaptırmıştım, 3500 devir üzerinde duman hariç çok memnun kalmıştım. araştırmalarımda da dumanın nerde ise olmassa olmaz (dizel de tabii) gibi bir sonuç karşıma çıkmıştı.
 bu aradayazınız için çok teşekkürler forumlarda bu gibi yazılar aslında ödüllendirilmeli diyorum onun için our okumaz teşekkürü zevkle verdim ve elim de zarar görmedi yani ;);)
 evet barboros bey için bir değerlendirmeniz varmı sitesinde DSG için tuning i de anlatıyor ama araştıracağım.

Bahsettiğiniz firmaya maslakta hiç rastlamadım ne yazık ki hakkında bir bilgim yok

Alıntı yapılan: kutluhan83;468733
hocam yazınızı  zevkle okudum bende 1.6 tdi kullanıcısıyım ama benim takıldığım olay şu ; aracın böyle güç değerlerini sunabilecek potansiyeli varsa fabrika neden bu değerleri kısıtlasın ? yada siz bu değerlerde kullanmaya devam ettikçe uzun vadede araca zararı olacakmıdır ? bu sorulara cevap verirseniz sevinirim.

Anlıyorum sorunuzu bende bu soruları kendime başkalarına ilgili ilgisiz herkese soruyordum zamanında. Aslında mesele potansiyel meselesi veya güç meselesi değil mesele gücün verimi meselesi. Yanlış uygulanan bir yazılım ile evet motorunuz zarar görebilir aslında tam olarak motorunuzda diyemeyiz yazılımda yapılan hatadan hataya değişir mesela benim hatalı yazılımım çok fazla yakıt göndermesine neden oluyordu ve bu şekilde eğer kullansaydım enjektörlerimin tıkanmasına öncelikli olarak yol açacaktı. Ama doğru uygulanan gerçekten bu işi zamanında fabrika standartlarında yapan yurt dışı bazlı çalışan firmalar tam aksine motorun daha verimli güç üretmesini sağlayarak durumu pozitife çeviriyor.

Şöyle ufak bir örnek vererek açıklamak istiyorum; uzun yolda 300km yol gitmişsiniz ve motor hiç susmamış yolculuğa devam ediyorsunuz ve rampalar gelmeye başlıyor bazen 5. vites yeterli gelmiyor devirden düşüyor yığmaya başlıyor vites küçültüyorsunuz önünüze kamyon çıkıyor gene vites küçültüyorsunuz sonra geçmek için bir daha, böyle bir yolculuk düşünün bunu uzun soluklu düşünün ama..Aracı motoru yorduğunuz boğduğunuz bir yolculuk düşünün çünkü 4 kişi yolcuyla, yakıtla ve bagajla 2 tonu bulan aracınıza 105 ps ve 250 nm olan güç yeterli gelmiyor siz aracınızı üzüyorsunuz oda sizi üzecektir bu karşılıklı trajediden sonra işte tam bu noktada doğru uygulama yapılmış chiptunningli araç devreye giriyor gücü 145~150 ps 330nm daha az gaza basarak daha sağlam ilerliyorsunuz çoğu rampada vites küçültme gereği duymuyorsunuz çünkü ayağınızın altında stabil bir güç var, motor rahat bir şekilde ilerleyişine devam ediyor, aracı yormuyorsunuz zorlamıyorsunuz boğmuyorsunuz ki zaten kullanırken neden yormadığınızı görüyorsunuz çünkü yol yağ gibi akıyor ve aracınız randımanlı bir ilerleyişle stabil bir güçle yoluna devam ediyor.

Doğru kişilerden doğru bilgiler aldığım esnalarda hep şunu duydum, önemli olan güç değil gücün verimidir.

Son olarak asla ve asla bu işte ucuza kaçmayın 80 90 bin liralık araçlarınızı hiç etmeyin bu işin piyasası kesinlikle ve kesinlikle 600 lira falan değil 600 liraya size yazılım yükleyecek olan adam sadece size yazılım yüklerken "eğer ecu kitlenirse" yi garanti etmek için o fiyatı söylemiştir atacağı yazılım kopya yazılım hazır dosya ordan burdan bulunabilen yazılımdır. Sizin aracınız için değildir. Bu konuda daha teknik bilgiye sahip tecrübeli insanlar var onlar daha iyi bilirler ama ben sadece size bu serüvenimde yaşadığım ve ders çıkardıklarıma göre bir şeylerden bahsediyorum.

Saygılar.
« Son Düzenleme: 06 Haziran 2014, 00:42:17 Gönderen: Sinful »


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;468753
Bir fabrika; aracın Emisyonun değerleri, yakıt tüketimi gibi verileri hesap kitap yaparken.. beygir gücünü de hesaplar.. diyelim ki tüm hesaplamalara göre 105 hp lik bir araba yapmaya karar verince...  son olarak bu güce göre motorda veya başka yerde yeterli gelebilecek en uygun malzemeyi kullanır..
şöyle bir mantık yok : biz malzemenin en iyisini kullanalım.. aslında 200 hp i de taşır bu motor ama 105 hp de kalsın..daha uzun dayanır v.s demezler... maliyeti azaltmak için 105 hp gücü taşıyabilecek en hesaplı malzemeyi kullanırlar..

Yasalardan dolayı belki karşılaşmışsınızdır.. 5.0 motor.. ama 300 hp mustang.. üretici bunu yasalara göre 300 hp üretiyor.. satıştan sonra tüketici yazılımla 600 hp çıkartıyor.. ama bu üretici zaten üretirken bunu söylüyor..

bizim 1.6 kibar motorlarımızda böyle bir durum söz konusu değildir.. %100 zararlıdır..


Aslında tam olarak sorun bu. İnsanları tedirgin eden şeyi arkadaşımız bahsetmiş. Aslında arkadaşımızın bahsettiği bir şey yok, yani kendi mantık çerçevesinde kendi insanı duygularıyla yaklaşarak belli orantılar kurmuş parça kalitesi, beygir gücü, daha uzun süre dayanma ve maliyet gibi sonrada yasalardan üreticilerden ve beygir güçlerinden bahsetmiş. En son olarakta kibar 1.6 motorlar ve bunlara uygulanan zararlı chiptunningden.

Kimse şuanda bu arkadaşımızı bu düşünceleri için ön yargılı olmakla suçlayamaz çünkü insanlara doğru bilgiyi veren bu konuyu detaylı inceleyen bir yer, makale kitap herhangi tarafsız sadece işin bilmini fiziğini anlatan bir kaynak yok.

Ben başıma gelen tecrübeyi aktarıyorum daha sonra nasıl çözüm sağladığımı ve neden doğru yapılan bir uygulamanın araca pozitif katkı sağladığını, arkadaşım kendi mantıksal doğrularından bahsedip çıkarımlar yapıyor bir başkası da daha sonra gelip buraya ben yaptırdım siyah duman attı veya ben yaptırmak istiyorum aracım garantiden düşer mi veya yaptırırsam partikül filitrem dolarmı yazacaktır. Daha sonra biri gelip ben x firmasında yaptırdım aracım uzay mekiği gibi gidiyor veya ben y firmasında yaptırdım 180 hp çıktı her an yazabilir.

Ve ben, sen, o bunları yazarken firmalar güzelce 2.0 tdi yüksek fiyatlardan ve yüksek vergiler dahilinde satıyor ve aynı zamanda aynı motor ama sadece yazılımla farklı güçler elde edilmiş olan tsi motorlarıda fabrikalar paket paket satıyor.

İşte bu işin tam olarak sıkıntısı bu.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
vardı yoktu derken uzar da uzar..Zararı da karı da yaptırana...
 
benim ricam.. (kimse üstüne alınmasın) Küçük motorlu dizel araçlarına yazılım yapan arkadaşlar..
lütfen bir gün aracınızı satarken büyük harflerle ORJİNAL yazmayın..


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;468904
Kime nasıl güvenerek bu işlemi yaptıracağız peki ? Yapan insanların samimiyetine mi kaldı işimiz ?
 
 
 
Enver dediklerinde haklısın. Yazılım işi kolay değil tecrübe gerektiren birşey. Fakat motorları ve markası aynı olan iki araca neden farklı yazılım atmak gerekir. Sonuçta herşeyleri aynı değil mi?

Yusuf Raşit Bey'in de dediği gibi her aracın durumu aynı olmuyor. En basitinden 10.000 kilometredeki bir aracın durumu ile benim gibi 75.000 kilometredeki bir aracın durumu aynı değil. Aynı şekilde "müşterinin beklentisi" de önemli. Bir müşteri fazlasıyla bir performans, diğeri tamamen yakıt tüketimi odaklı, bir başkası ise ortalama birşeyler beklentisi içinde olabiliyor.
 
Benim bu konuda 3 farklı yerden tecrübem var. Aracımı da uzun süredir yazılımlı kullanıyorum zaten. Birincisi çok kötü bir tecrübeydi, hiç bahsetmek istemiyorum. 2.si "hizmetin arkasında durmak" adına gerçekten iyi bir tecrübeydi, sadece benim beklentimi karşılamadı; yine de ben orayı tavsiye edebilirim sırf bana yaklaşımlarından dolayı. 3. ve şu anki ise hem beklentimi karşıladı hem de hizmet konusunda çok memnunum.
 
Bu işte kurumsallık da önemli. İşi yapmadan önce herkes atıp tutuyor memnuniyet garantisi ve aracın başına birşey gelirse karşılama konusunda. Şu bir gerçek ki piyasanın büyük bölümü işlemi yaptıktan sonra bu konularda yan çiziyor.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;468941
vardı yoktu derken uzar da uzar..Zararı da karı da yaptırana...
 
benim ricam.. (kimse üstüne alınmasın) Küçük motorlu dizel araçlarına yazılım yapan arkadaşlar..
lütfen bir gün aracınızı satarken büyük harflerle ORJİNAL yazmayın..

Çok haklısınız. Yazılımlı binilen bir aracı satarken bu durumu -en basitinden kaç kilometre yazılımla binildiği gibi- alıcıya söylememenin benim açımdan pert aracı normal bir araç gibi satmak ya da "çıtır hasarlı", "etek altı boyalı", "güneş yanığından boyalı" vs. gibi terminolojiyle samimiyetsiz ve sahtekarca araç satmaktan bir fakı yoktur.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı gezende

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selam,

bir başka mesajımda yazmıştım,yineleyim. İngiliz ve Alman şirketlerle yaptığım yazışmalar ve kendi araştırmalarımın da neticesinde gördüğüm, 1.6 105Bg DSG şanzımanda 300Nm torkun üzeirne çıkıldığında sıkıntı yaşanacağıdır.

Ben de her ne kadar yaptırmak istesemde, aklıma takılan şey araç servise gittiğinde illaki arabayı sürecekler ve daha iyi gidişinden şüphelenip, inceleme sonucunda garanti dışı bırakırlarsa...:( Bununla ilgili yorumlarınızı rica edeyim.