škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

The Chip Tunning

Sinful · 67 · 15615

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gezende;468992
Arkadaşlar selam,

bir başka mesajımda yazmıştım,yineleyim. İngiliz ve Alman şirketlerle yaptığım yazışmalar ve kendi araştırmalarımın da neticesinde gördüğüm, 1.6 105Bg DSG şanzımanda 300Nm torkun üzeirne çıkıldığında sıkıntı yaşanacağıdır.

Ben de her ne kadar yaptırmak istesemde, aklıma takılan şey araç servise gittiğinde illaki arabayı sürecekler ve daha iyi gidişinden şüphelenip, inceleme sonucunda garanti dışı bırakırlarsa...:( Bununla ilgili yorumlarınızı rica edeyim.

DSG olayı teknik bilgi gerektiriyor ben yorum yaparsam doğru olmaz fakat diğer bahsettiğiniz servisin anlama konusunda böyle bir şey mümkün değil.

Servise gittiğinde usta aracı tecrübe edip geldikten sonra size en fazla aracınız çok iyi gidiyor der başka bir şey diyemez. Kendileride inceleme yapamaz anca fabrikaya motor beynini söküp göndermeleri gerekir bunuda kafasına göre yapamaz anca bunu yapabilmeleri için sizin büyük bir motor arızası ile servise gidip garanti kapsamında işlem yapılacaksa ve araçta o zaman ecu yazılımında bir değişiklik olduğu düşünülürse fabrikaya yollanır veya kendileri müdahele etmeye çalışırlar.

Yani diyeceğim şu ki servis araçta yazılım olduğunu anlayamaz. Bunu anlayabilecekleri donanımları yok.

Birde bu yazılım işini kafanızda çok büyütmeyin bence sadece doğru uygulatabileceğiniz yeri bulun ve yaptırın sonra keyifle binin, zaten yanlış uygulanan yazılım kendini bir şekilde belli edecektir ve siz motora zarar vermeden önlem alacaksınızdır. Motorada kolay kolay zarar veremezsiniz.

Ayrıca arkadaşların dediklerine katılmıyorum, doğru uygulanan yazılıma sahip bir araç standart yazılımla kullanılan araçtan daha verimlidir ve motoru daha dayanıklıdır daha iyi açılmıştır. Satarken belirtmeniz tabi ki işin etiğidir ama araç yazılım uygulandı diye değer asla kaybetmez.
« Son Düzenleme: 06 Haziran 2014, 18:50:43 Gönderen: Sinful »


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Mesela aracın turbosuna nasıl bir fayda sağlıyor...


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Chip Tuning yaptıracaklar için iyi bir rehber olmuş, zevkle okudum :ok:


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;469060
Mesela aracın turbosuna nasıl bir fayda sağlıyor...

Aracın turbosuna fayda sağlayan veya zarar veren sizsiniz chiptunning değil.

Şöyle açıklayım, iki tip kullanıcı düşünün biri sabah işine gitmek için kalkar arabasının marşına basar gazlayıp devam eder ve ilk 5 km motora yüklenerek yol alır turboyu sıkıştırır, iş yerine geldiğinde de rolantide bekleme yapmadan motoru susturur, daha sonra evine dönüşte de aynı şeyi yapar ve turbosunun bakımına dikkat etmez hava filitresi temizliğini ve motor yağını zamanında değiştirmez ve chiptunning yaptırır bu kişinin turbosu arızalanmaya mahkumdur ama diğer bir kullanıcıyı düşünelim bakımlarını düzenli yapan sabahları rolantide bekleyip ilk 5 km motora turboya yüklenmeden giden ve daha sonra park ettiğinde rolantide turboyu soğutan kişi. Bu kişi bilinçli kullanıcıdır cahil değildir zaten aracının kullanma kılavuzunda yazan önlemleri alan kişidir, bakımlarını düzgün yapan turbosuna olması gerektiği gibi dikkat eden kişidir ve zaten doğru bir chiptunning firması ancak ve ancak bu kişiye yani aracını cahilde hor kullanmamış bilinçli kişiye yazılım yapar diğer kullanıcıya yapmaz çünkü daha önceden de defalarda bahsedildiği gibi doğru işini yapan avrupa standartlarında olan chiptunning firması öncelikle yazılım yükleyeceği aracı bilgisayara bağlayarak verilerine bakar aracın bakım durumunu inceler turbo performansını değerlendirir ve o şekilde uygulama yapar. Aracın bilgisayara bağlanıp yolda verilerini almanın öncelikli sebebi de budur. Bir başkası gider x firmasına ben yazılım istiyorum der yükleyip geçerler sonra turbom bozuldu e bozulur tabi.


Arkadaşlar bunun ayrımını iyi yapalım. Motora, turboya zarar veren chiptunning değildir. Sizin almadığınız önlemlerdir veya yanlış firma seçiminizdir.

Ancak arkadaşımızın sorusunu net olarak cevaplamak gerekirse, doğru firmada yazılım yaptırdıktan sonra hiç bir turbo önlemine dikkat etmeyip sürekli motora yüklenip üst devirlerde kullanırsanız turbonuz zarar görür. Ancak chiptunning uygulanmamış aracınızla da bakımına dikkat etmeyip önlemler almayıp sürekli motora turboya yüklenip sıkıştırırsanız aracınızı turbo arızası aynı şekilde olacaktır.

Önemli olan nokta, bir karar verip doğru seçim yapmak, daha sonrada bakımlarına dikkat ederek kullanmak, kimse kimseyi zorlamıyor.
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2014, 16:44:25 Gönderen: Sinful »


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sinful;469013
doğru uygulanan yazılıma sahip bir araç standart yazılımla kullanılan araçtan daha verimlidir ve motoru daha dayanıklıdır daha iyi açılmıştır.
tabiki her iki durumda da turboyu kullanmayı bilmek gerekir.. yazılım olmasada bozulabilir.
 
burada daha dayanıklı hale getiriyor denildiği için tuboya ne yapılıyorda daha dayanıklı olur onu merak ettim. Daha büyük.. veya kaliteli bir turbo taksanız, yada yağlamasını veya soğumasını hızlandırsanız eyvallah ama..basınçları yada devir hızını herneyse limitleri max. çekerek nasıl daha dayanaklı olur.. mantığım almıyor..


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;469114
tabiki her iki durumda da turboyu kullanmayı bilmek gerekir.. yazılım olmasada bozulabilir.
 
burada daha dayanıklı hale getiriyor denildiği için tuboya ne yapılıyorda daha dayanıklı olur onu merak ettim. Daha büyük.. veya kaliteli bir turbo taksanız, yada yağlamasını veya soğumasını hızlandırsanız eyvallah ama..basınçları yada devir hızını herneyse limitleri max. çekerek nasıl daha dayanaklı olur.. mantığım almıyor..


Alıntı yaptığınız cümlemi dikkatli okumanızı öneriyorum. Turbo ile alakalı herhangi bir şeyden bahsetmemişim. Motorun verimi ve dayanıklılığından bahsetmişim sizse büyük turbo yağlama limitleri max çekme gibi olaylardan bahsetmişsiniz, lütfen dikkatli okuyalım turbo motora bağlı olan diğer parçalar gibi dikkat edilmesi ve bakımının yapılması gereken bir parçadır ön görülenden fazla basınçla basınc vb ayarlanmasında tabiki zarar görecektir bu yüzden düzgün firmalara bu işi yaptırın diyorum.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;468955
Yusuf Raşit Bey'in de dediği gibi her aracın durumu aynı olmuyor. En basitinden 10.000 kilometredeki bir aracın durumu ile benim gibi 75.000 kilometredeki bir aracın durumu aynı değil. Aynı şekilde "müşterinin beklentisi" de önemli. Bir müşteri fazlasıyla bir performans, diğeri tamamen yakıt tüketimi odaklı, bir başkası ise ortalama birşeyler beklentisi içinde olabiliyor.
 
Benim bu konuda 3 farklı yerden tecrübem var. Aracımı da uzun süredir yazılımlı kullanıyorum zaten. Birincisi çok kötü bir tecrübeydi, hiç bahsetmek istemiyorum. 2.si "hizmetin arkasında durmak" adına gerçekten iyi bir tecrübeydi, sadece benim beklentimi karşılamadı; yine de ben orayı tavsiye edebilirim sırf bana yaklaşımlarından dolayı. 3. ve şu anki ise hem beklentimi karşıladı hem de hizmet konusunda çok memnunum.
 
Bu işte kurumsallık da önemli. İşi yapmadan önce herkes atıp tutuyor memnuniyet garantisi ve aracın başına birşey gelirse karşılama konusunda. Şu bir gerçek ki piyasanın büyük bölümü işlemi yaptıktan sonra bu konularda yan çiziyor.


Ender, özel mesaj attım.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Madem turboyu motorun dışında tutuyorsunuz onada peki diyelim...
motor içerisinden soralım...
arttırılan tork sonrasında Piston Kollarına ne gibi bir fayda sağlanıyor bu yazılım..


Çevrimdışı audilover

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;469136
Madem turboyu motorun dışında tutuyorsunuz onada peki diyelim...
motor içerisinden soralım...
arttırılan tork sonrasında Piston Kollarına ne gibi bir fayda sağlanıyor bu yazılım..

:):)
 
 Zafer bey yazilimin yarari derken arkadas da herhalde motor icinden bahsetmedi ,Yarar zarar bunlar tartisilir ancak hickimse bu yazilim isine motoruma turboma fayda saglasin diye girmez.
 
 Bu ise niye girilir kendimce
 1-140-150 hp lik aracin emsali 2.0 motor haciminde vergi dilimi yuksek alirken 20-30 bin fazla vermemek icin
 2-Aracin yukselen torkundan ve gucunden dolayi daha rahat sollama yada hizlanmaya ihtiyac duyuldugunda gucun orda olmasi icin.
 3-Tamamen kendimi mutlu etmek icin
 4-Turkiye pazari dusunulmedigi icin gonderilen yazilimlarin Duzgun firmalar tarafindan tekrar kalibre edilmesi ve turkiyeye uyarlanmasi icin.
 
 Yani herkesin kendine gore secme sebebi olur ama kimsenin tutupda benim turboma fayda saglasin yada motorumun omrunu uzatsin diye yazilim yaptiracagini sanmiyorum.
 
 Yazilim motor yada turbo omrunuzu bir miktar kisaltabilir ama bu tolere edilebilecek duzeyde olur ...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Aracını uzunca bir süreden bu yana yazılımlı kullanan biri olarak baştan ileride meydana gelebilecek sıkıntıları kabullenip bu işe girdiğimi söylemeliyim. Bu noktada ilk akla gelen de olası turbo arızaları, ya da nomalde "5X" kilometre gidecek bir turbonun yazılımla "4X" gidebilecek olması gibi. Bu konuda kimse kimseye garanti veremez.
 
2 araç düşünelim, 2'si de tamamen aynı ve kullancısı da aynı. Yani bu adam 2 aracında da motor ısınmadan gazlamıyor, aracı hareket ettirmeden belli bir süre bekliyor turbonun yağlanması için, kontağı kapatmadan da aynı şekilde bekliyor vs.
 
Bu araçların biri yazılımlı diğeri ise stock. Benim şahsi fikrim yazılımlı aracın stock araca göre sıkıntı çıkarma ihtimalinin daha yüksek olduğu, misal turbosunun daha kısa sürede sıkıntı çıkarabileceğidir.
 
Ama başta da dediğim gibi "+" "-" mukayesesinden sonra ben yazılımı tercih ettim, gayet de memnunum...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sinful;469084
Aracın turbosuna fayda sağlayan veya zarar veren sizsiniz chiptunning değil.

Şöyle açıklayım, iki tip kullanıcı düşünün biri sabah işine gitmek için kalkar arabasının marşına basar gazlayıp devam eder ve ilk 5 km motora yüklenerek yol alır turboyu sıkıştırır, iş yerine geldiğinde de rolantide bekleme yapmadan motoru susturur, daha sonra evine dönüşte de aynı şeyi yapar ve turbosunun bakımına dikkat etmez hava filitresi temizliğini ve motor yağını zamanında değiştirmez ve chiptunning yaptırır bu kişinin turbosu arızalanmaya mahkumdur ama diğer bir kullanıcıyı düşünelim bakımlarını düzenli yapan sabahları rolantide bekleyip ilk 5 km motora turboya yüklenmeden giden ve daha sonra park ettiğinde rolantide turboyu soğutan kişi. Bu kişi bilinçli kullanıcıdır cahil değildir zaten aracının kullanma kılavuzunda yazan önlemleri alan kişidir, bakımlarını düzgün yapan turbosuna olması gerektiği gibi dikkat eden kişidir ve zaten doğru bir chiptunning firması ancak ve ancak bu kişiye yani aracını cahilde hor kullanmamış bilinçli kişiye yazılım yapar diğer kullanıcıya yapmaz çünkü daha önceden de defalarda bahsedildiği gibi doğru işini yapan avrupa standartlarında olan chiptunning firması öncelikle yazılım yükleyeceği aracı bilgisayara bağlayarak verilerine bakar aracın bakım durumunu inceler turbo performansını değerlendirir ve o şekilde uygulama yapar. Aracın bilgisayara bağlanıp yolda verilerini almanın öncelikli sebebi de budur. Bir başkası gider x firmasına ben yazılım istiyorum der yükleyip geçerler sonra turbom bozuldu e bozulur tabi.


Arkadaşlar bunun ayrımını iyi yapalım. Motora, turboya zarar veren chiptunning değildir. Sizin almadığınız önlemlerdir veya yanlış firma seçiminizdir.

Ancak arkadaşımızın sorusunu net olarak cevaplamak gerekirse, doğru firmada yazılım yaptırdıktan sonra hiç bir turbo önlemine dikkat etmeyip sürekli motora yüklenip üst devirlerde kullanırsanız turbonuz zarar görür. Ancak chiptunning uygulanmamış aracınızla da bakımına dikkat etmeyip önlemler almayıp sürekli motora turboya yüklenip sıkıştırırsanız aracınızı turbo arızası aynı şekilde olacaktır.

Önemli olan nokta, bir karar verip doğru seçim yapmak, daha sonrada bakımlarına dikkat ederek kullanmak, kimse kimseyi zorlamıyor.

Bilhassa yazınızın baş tarafı, baha bey takdir ve tebrikler ile karşılıyorum yıllarca bunu anlatmaya çalıştım insanlara hala son teknoloji sistem araca binip de marşı taktığı anda aracını çalıştıran CANİLER var maalesef içim kıyılıyor doğrusu artık araçlar eloktronik sistem anahtarı taktığınız gibi haydah diyemezsiniz bekliyecek siniz sistem kendini kursun hazırlasın öyle, kapı önüne gelincede hemen stop edip gidemezisini bi müddet üstelik kısa bi müddet beklemek turbonun soğumasına (tabi yağının) müsaade edecek siniz yok öle basar giderim
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: audilover;469137
:):)
 
Zafer bey yazilimin yarari derken arkadas da herhalde motor icinden bahsetmedi ,Yarar zarar bunlar tartisilir ancak hickimse bu yazilim isine motoruma turboma fayda saglasin diye girmez.
 
Bu ise niye girilir kendimce
1-140-150 hp lik aracin emsali 2.0 motor haciminde vergi dilimi yuksek alirken 20-30 bin fazla vermemek icin
2-Aracin yukselen torkundan ve gucunden dolayi daha rahat sollama yada hizlanmaya ihtiyac duyuldugunda gucun orda olmasi icin.
3-Tamamen kendimi mutlu etmek icin
4-Turkiye pazari dusunulmedigi icin gonderilen yazilimlarin Duzgun firmalar tarafindan tekrar kalibre edilmesi ve turkiyeye uyarlanmasi icin.
 
Yani herkesin kendine gore secme sebebi olur ama kimsenin tutupda benim turboma fayda saglasin yada motorumun omrunu uzatsin diye yazilim yaptiracagini sanmiyorum.
 
Yazilim motor yada turbo omrunuzu bir miktar kisaltabilir ama bu tolere edilebilecek duzeyde olur ...

 
söylediklerinize harfiyen katılıyorum.. tercih meselesir.. hızı seviyorum..benimde yapmayacağım birşey değil..
 
yanlış anlaşılmasın ben bu konuya ilk mesajımı yazdığımda.. konuda yazılımın hiçbir zararı yoktur hatta faydası vardır gibi bir gidişat sezdim.. belki ben yanlış anladım.. bu konuda da fikirlerimi yazma gereği duydum.. zıt fikirler olacaktır ıllaki..  forum siteleri bunun için güzeldir.. öğrenmenin en kolay ve kalıcı yolu karşılaştırmaktır.. yazılım yapmak isteyen bir arkadaşımız girer konuya okur ve karar verir.. bize düşen dürüstçe doğru bildiklerimizi ve tecrubelerimizi yazmaktır.. Ayrıca fikirlerimizin çeliştiği yerde birbirimize bozulmak yerine doğruyu öğretene teşekkür etmeliyiz.. fazla uzatmadan asıl konuya dönersek:
 
Turbo dedim motorun dışından olduğu için kabul görmedi.. Piston kolu dedim oda çok içerde oldu herhalde..
 
Öyleyse daha genel sorayım.. aracın hangi parçasına yararı var bu yazılımın.. ?


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;469288
söylediklerinize harfiyen katılıyorum.. tercih meselesir.. hızı seviyorum..benimde yapmayacağım birşey değil..
 
yanlış anlaşılmasın ben bu konuya ilk mesajımı yazdığımda.. konuda yazılımın hiçbir zararı yoktur hatta faydası vardır gibi bir gidişat sezdim.. belki ben yanlış anladım.. bu konuda da fikirlerimi yazma gereği duydum.. zıt fikirler olacaktır ıllaki..  forum siteleri bunun için güzeldir.. öğrenmenin en kolay ve kalıcı yolu karşılaştırmaktır.. yazılım yapmak isteyen bir arkadaşımız girer konuya okur ve karar verir.. bize düşen dürüstçe doğru bildiklerimizi ve tecrubelerimizi yazmaktır.. Ayrıca fikirlerimizin çeliştiği yerde birbirimize bozulmak yerine doğruyu öğretene teşekkür etmeliyiz.. fazla uzatmadan asıl konuya dönersek:
 
Turbo dedim motorun dışından olduğu için kabul görmedi.. Piston kolu dedim oda çok içerde oldu herhalde..
 
Öyleyse daha genel sorayım.. aracın hangi parçasına yararı var bu yazılımın.. ?

Kimse yazılımın hiç bir zararı yoktur yararı vardır demedi. Sezgilerinizle hareket etmek yerine konuda yazılan yazıları iyi okuyup tecrübeleri değerlendirmenizi tavsiye ederim. Eğer sezgisel anlam çıkardığınız şey, benim uzun bir paragraf dolusu açıklama sonunda söylediğim "doğru uygulanan yazılıma sahip bir araç standart yazılımla kullanılan araçtan daha verimlidir ve motoru daha dayanıklıdır daha iyi açılmıştır." cümlesiyse lütfen bir kaç cevap yukarıda olan aşağıda ki alıntıyı okuyun. Burada kimse size parça parça hangi parçaya zarar veriyor veya vermiyoru açıklayamaz. Konunun başından sonuna kadar taşıdığı anlam yazılımın yararı değildir, konunun amacı yanlış yapılan bir yazılımın verdiği zarar ve bu zararı doğru bir firma ve düzgün bir yazılımla düzeltmeyi tecrübe eden bir insanın yaşadıklarıdır.

Alıntı
Anlıyorum sorunuzu bende bu soruları kendime başkalarına ilgili ilgisiz herkese soruyordum zamanında. Aslında mesele potansiyel meselesi veya güç meselesi değil mesele gücün verimi meselesi. Yanlış uygulanan bir yazılım ile evet motorunuz zarar görebilir aslında tam olarak motorunuzda diyemeyiz yazılımda yapılan hatadan hataya değişir mesela benim hatalı yazılımım çok fazla yakıt göndermesine neden oluyordu ve bu şekilde eğer kullansaydım enjektörlerimin tıkanmasına öncelikli olarak yol açacaktı. Ama doğru uygulanan gerçekten bu işi zamanında fabrika standartlarında yapan yurt dışı bazlı çalışan firmalar tam aksine motorun daha verimli güç üretmesini sağlayarak durumu pozitife çeviriyor.

Şöyle ufak bir örnek vererek açıklamak istiyorum; uzun yolda 300km yol gitmişsiniz ve motor hiç susmamış yolculuğa devam ediyorsunuz ve rampalar gelmeye başlıyor bazen 5. vites yeterli gelmiyor devirden düşüyor yığmaya başlıyor vites küçültüyorsunuz önünüze kamyon çıkıyor gene vites küçültüyorsunuz sonra geçmek için bir daha, böyle bir yolculuk düşünün bunu uzun soluklu düşünün ama..Aracı motoru yorduğunuz boğduğunuz bir yolculuk düşünün çünkü 4 kişi yolcuyla, yakıtla ve bagajla 2 tonu bulan aracınıza 105 ps ve 250 nm olan güç yeterli gelmiyor siz aracınızı üzüyorsunuz oda sizi üzecektir bu karşılıklı trajediden sonra işte tam bu noktada doğru uygulama yapılmış chiptunningli araç devreye giriyor gücü 145~150 ps 330nm daha az gaza basarak daha sağlam ilerliyorsunuz çoğu rampada vites küçültme gereği duymuyorsunuz çünkü ayağınızın altında stabil bir güç var, motor rahat bir şekilde ilerleyişine devam ediyor, aracı yormuyorsunuz zorlamıyorsunuz boğmuyorsunuz ki zaten kullanırken neden yormadığınızı görüyorsunuz çünkü yol yağ gibi akıyor ve aracınız randımanlı bir ilerleyişle stabil bir güçle yoluna devam ediyor.

Doğru kişilerden doğru bilgiler aldığım esnalarda hep şunu duydum, önemli olan güç değil gücün verimidir.

« Son Düzenleme: 10 Haziran 2014, 02:13:24 Gönderen: Sinful »


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;469271
Bilhassa yazınızın baş tarafı, baha bey takdir ve tebrikler ile karşılıyorum yıllarca bunu anlatmaya çalıştım insanlara hala son teknoloji sistem araca binip de marşı taktığı anda aracını çalıştıran CANİLER var maalesef içim kıyılıyor doğrusu artık araçlar eloktronik sistem anahtarı taktığınız gibi haydah diyemezsiniz bekliyecek siniz sistem kendini kursun hazırlasın öyle, kapı önüne gelincede hemen stop edip gidemezisini bi müddet üstelik kısa bi müddet beklemek turbonun soğumasına (tabi yağının) müsaade edecek siniz yok öle basar giderim

Çok haklısınız bazen alınan küçük önlemler veya düşünülen şeyler bizi bir çok arızadan kurtarıyor. Motoru çalıştırır çalıştırmaz gaza basa basa gitmek kimseyi gideceği yere daha erken gitmesini sağlamaz veya motoru durdurmadan önce biraz beklemek kimsenin zamanından çalmaz.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Dün gece yaşadığım bir söyleşiyi anlatıyım bunun ile alakalı olarak dün gece geç vakit eczacım ilaçlarımı getirdi bende kızdım niye geç kaldın diye oda sorma hayrettin amca başımıza geleni dedi Hyundai aracı manisada yeni açılan ekspertiz firmasından dyno cihaza çıkarmışlar ve aynen zorlamadan temel kaynaklı olarak düşündüğüm olay ile turbo patlamış
 şimdi bana soruyor hayrettin amca nie oluyor diye verdiğim cevab yukarda yazdığım oldu netice ile sen turbona iyi bakmazsan onu koruyup kollamazsan oda sana iyi bakmaz dedim ver marşı araca çalıştır topukla git yok böyle bir şey önce bi 3*5 km hele bi turbonu ısıt keyfini buldur sonra topuklarsın duruncada bi bekle soluklansın fukara dedim haklısın dedi gitti...
 konu iş bilmezlik aslında altımda araç var deyip yanlışa düşmek
2020 Karoq 1.6 TDI