škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

lpg, klima, stop

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Öncelikli sorunum şöyle aracım klima çalışırken rölantide veya yavaşlarken stop ediyor bunu tam anlayamadım. İki kere oldu ve ışıklarda farkettim.
Sorunuma çözüm buldum ama fikirlerinize danışayım
Öncelikle bunun nedeni büyük ihtimalle lpg ve yapılmamış ayarı.
Motorun klimayı devreye sokma devreden çıkarma (devire göre) bu anda yetersiz kalan lpg neden oluyormuş.
Diğer sebebi gaz kelebeği veya egzos borusundaki tıkanıklık vs.
Sebep büyük ihtimal lpg kaynaklı fakat bu gaz kelebeğini temizletmeyi ciddi ciddi düşünüyorum. 60 Binde sizce gerekli mi.
Diğer sorunum ise ayağımı gazdan çekince düşük viteslerde kasması ve rölantideyken yolcuların hissedemeyip benim pedallardan hissettiğim titreme.
Bunun içinde bujileri ve hava filtresini değişmeyi düşünüyorum. Bunlar benim ürettiğim çözümler. Daha önce böyle birşey başına gelen varsa daha iyi nokta atışı yaparız.

Şöyle yada böyle sanayiye gidecek fakat sizlerden fikir almak rahatlatıyor. İyiki varsınız skoda ailesi :)


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Yakın zamanda triger değişti mi?  Takarken bazıları sente atlıyor. Bu yüzden arabada bariz bir titreme oluyor.


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: alperen;469778
Yakın zamanda triger değişti mi?  Takarken bazıları sente atlıyor. Bu yüzden arabada bariz bir titreme oluyor.


Değişmedi ama yıldan dolayı değişmesi lazım. Gazı opetten alınca biraz rahatladı araba yinede stop etmesi tehlikeli bir durum


Çevrimdışı Ghog

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;469773
Öncelikli sorunum şöyle aracım klima çalışırken rölantide veya yavaşlarken stop ediyor bunu tam anlayamadım. İki kere oldu ve ışıklarda farkettim.
Sorunuma çözüm buldum ama fikirlerinize danışayım
Öncelikle bunun nedeni büyük ihtimalle lpg ve yapılmamış ayarı.
Motorun klimayı devreye sokma devreden çıkarma (devire göre) bu anda yetersiz kalan lpg neden oluyormuş.
Diğer sebebi gaz kelebeği veya egzos borusundaki tıkanıklık vs.
Sebep büyük ihtimal lpg kaynaklı fakat bu gaz kelebeğini temizletmeyi ciddi ciddi düşünüyorum. 60 Binde sizce gerekli mi.
Diğer sorunum ise ayağımı gazdan çekince düşük viteslerde kasması ve rölantideyken yolcuların hissedemeyip benim pedallardan hissettiğim titreme.
Bunun içinde bujileri ve hava filtresini değişmeyi düşünüyorum. Bunlar benim ürettiğim çözümler. Daha önce böyle birşey başına gelen varsa daha iyi nokta atışı yaparız.

Şöyle yada böyle sanayiye gidecek fakat sizlerden fikir almak rahatlatıyor. İyiki varsınız skoda ailesi :)





bu anlattıgın olayı sahsen yasadım 1.6 src motor golf 4'umde tum sıkayetlerın benım sıkayetlerımle aynıydı gaz kelebegını temızlettım lpg ayarı yaptırdım olmadı kablo degıs eskımıs dedıler degıstım olmadı bujı degıstım olmadı bı yere gıttım gaz kelebegı degıstır dedi DEDIM ORDA DUR arabayı degıstırırırım daha ıyı dedım ve degıstırdım gaz arabanınnn agzına  eeddyor bunu anladım yanlıs anlama benı ıns cozersın en nefret ettıgım sey sekmelerdı top gıbı sekıyordu rolentesı bozuluyordu ara ara


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ghog;469967
bu anlattıgın olayı sahsen yasadım 1.6 src motor golf 4'umde tum sıkayetlerın benım sıkayetlerımle aynıydı gaz kelebegını temızlettım lpg ayarı yaptırdım olmadı kablo degıs eskımıs dedıler degıstım olmadı bujı degıstım olmadı bı yere gıttım gaz kelebegı degıstır dedi DEDIM ORDA DUR arabayı degıstırırırım daha ıyı dedım ve degıstırdım gaz arabanınnn agzına  eeddyor bunu anladım yanlıs anlama benı ıns cozersın en nefret ettıgım sey sekmelerdı top gıbı sekıyordu rolentesı bozuluyordu ara ara

Ufak bi çözüm buldum araştırırken 1500 devrin altına indiğinde benzin takviyesi gibi birşey oluyormuş yazılımla güzel bir çözüm gibi geldi. Son aldığım gaz çok güzel çok sıkıntı yaratmadı ama gaz ve benzin arasında inanılmaz fark var. Lpg arabanın içine... ama daha 40 bindir lpg var çok büyük bir sorun yapmaması gerekir. Belkide enjektör değişimi istiyor.  Yada temizliği. Araba benzinde aslan, gazda kedi. Yeni taktıran arkadaşlar bir fark yok diyor ama birkaç seneye farkı anlarlar.

Edit: devir saatinde anormallik yok. İlk çalıştığında 1100 devir ısındığında 800-900 devir. Dalgalanma olmuyor.
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2014, 09:26:07 Gönderen: **SEMİH** »


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Aracımın sorunu çözüldü. Lpg ustasına gittim. Motorda hava sesi var dedi. Aradı baktı hava filtresinin altında bir hortum vardı. Onun hava kaçırdığını aracın bu yüzden dengesiz çalıştığını söyleyip değişti. Birde gaz ayarı yaptı. Hadi geçmiş olsun. 35 Tl ye aracımın çekişinden sesine kadar herşeyi değişti.


Çevrimdışı Ghog

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;472653
Aracımın sorunu çözüldü. Lpg ustasına gittim. Motorda hava sesi var dedi. Aradı baktı hava filtresinin altında bir hortum vardı. Onun hava kaçırdığını aracın bu yüzden dengesiz çalıştığını söyleyip değişti. Birde gaz ayarı yaptı. Hadi geçmiş olsun. 35 Tl ye aracımın çekişinden sesine kadar herşeyi değişti.


motor ust kapatın ordan cıkıp hava fıltresıne baglı olan kısa bı hortum var hatta cıkarıldıgı zaman hava gelıyor hortumdan o hortumdan dolayımıymıs yanı cıkıkmıydı


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ghog;472734
motor ust kapatın ordan cıkıp hava fıltresıne baglı olan kısa bı hortum var hatta cıkarıldıgı zaman hava gelıyor hortumdan o hortumdan dolayımıymıs yanı cıkıkmıydı


Evet o ızgaralardan gelen kalın hortum değilde hava filtresinin altında başlayan ince bir hortum geliyor aracın kabinine doğru. Çıkık değildi ama hava kaçırıyordu. Bariz bir tıslama sesi vardı. Daha önce bir arkadaş önemli değil demişti bende önemsememiştim.