LPG işi ilginç
Sektör maalesef çok ama çok deneyimsiz kişilerin elinde.
Biraz araştırmalarım sonucunda LPG ustalarını hırpalayacak kadar bilgiye sahip oldum ( Tecrübe demiyorum dikkat
). Tabi onları hırpalıyorum ama ne demek istediğimi neden bahsettiğimi anlayamıyorlar.
LPGde dikkat edilecek noktalar var.
- Montaj zaten kusursuz olacak, örnekte montajla ilgili bir sorun var. Genelde elektrik ile ilgili montaj hataları olabiliyor. Temassız kablolar, yanlış bağlantılar vs. Monyaj klavuzunu alıp baka baka yanlış takan ustaları alkışlamak gerekiyor
- Kusursuz bir kalibrasyon. ECU kalibrasyonu yapılırken mutlaka araç ECU suda paralelinde kontrol edilmeli. İnce ayarlar mutlaka yol testi ile kontrol edilmeli. Rolantide veya 3000 devirde sabit yapılan kalibrasyon + ayarlama problem çıkarmasa bile size en mükemmel sonucu veremez.
- Genelde ateşleme sistemi hataları LPGden sonra ortaya çıkar. LPGciler de sistemde kusur bulmazlar, benzinde bakalım, servis görsün gibi süründürürler. LPG benzine göre daha zor yanan bir yakıttır. Bus ebeple ateşleme sistemine yük bindirir. Buji aralıklarını biraz kısmak işinizi görür.( 0.1 mm , 0.2mm ) Eski tip araçlarda ateşleme avansı 1-2 derece arttırılır. Maksat ateşlemeyi kolaylaştırmak.
- LPG tank kalibrasyonu yapılmaz. Halbuki bir excel tablosu ile işinizi görebilirsiniz. Her 2lt LPG aldıktan sonra milivolt olarak şamandıra değeri ölçülmeli ve not edilmeli. Çıkan grafiğe göre software üzerinden ayar yapılmalıdır. Ama defalarca söylesenizde uğraşmıyorlar. Hırpalamadan çözdüremiyorsunuz işinizi
- Ve sayamayacağım bir sürü detay. Ben kendim uğraşıyorum kendim yapıyorum. ECU kablomda var, LPG kablomda. Sanayide en iyi ustayım diyen kişiler korksun benden