škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araç Boyama

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar,

Karar veremediğim bir konuda bilginizi almak istiyorum. Aracımın kaputunda ve tavanında güneş solması, yanlarında da mahalledeki çocuklar yüzünden çizikler var. Birde marşpiyer kısımında kaldırıma sürtmeden dolayı hafif göçük var.

Biraz takıntılı biriyim ve aracımı komple boyatmak istiyorum. Ama değer düşmesi konusunda korkuyorum. Araç sanıyorum 2-3 sene daha bende kalacak. Tertemiz boya vurup, boya koruma vs. yaptırsam mı böyle binsem mi bilemedim.

Aracı alırken sağ tarafında ufak bi kazadan dolayı zaten boya vardı, biliyordum...

Yani aklımda araç boyanırken gün gün fotolarını çekip, videolarını çekip boyatmak var. Sizce bu deliller varken dahi aracın değeri düşer mi? Düşerse fiyatta ne kadarlık bir düşüş yapar acaba?

Teşekkürler...


Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
valla biz öyle bi milletizki 90 model araba alırken bile boya varmı kaza varmı diye sorarken senin 5 6 yaşındaki arabanı neden nasıl nerde ne zaman niçin vs vs sormayacaklarını düşüyormusun.Anlıyorum seni ve bende senin gibi titiz ve pimpirikli biriyim 97 model renomu boya yanıklarından dolayı boyattım resimleri olduğu halde derdimi anlatamamışken var gerisini sen düşün..ama yok ben öyle yanık çizik yamalı eşek gibi dolaşmam varsın 1 2 lira eksiğine gitsin diyorsan boyattır bende olsam aynısını yapardım yamalı eşşek gibi orjinal olmaktansa varsın boyalı cilalı tertemiz olsun...


Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
Diğer bir tavsiye ise yanlara güzel bi pasta cila attır yine derin çizikler gitmiyorsa rutuş yaptır ama tavan ve kaputun resmini çek boyattır.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Tavanı folyo kaplatıp, kaputu boyattırıp yanları rütuş-pasta yaptırabilirsiniz.
Komple boyanırsa illaki değer kaybı olacaktır..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Ben dicem ki arabayi kaplayalim siz diceksiniz ne alaka o yuzden susuyorum ve gomuluyorum :)

Ama boyanacaksa gercekten kaliteli bir boya ve iscilikle boyanmasi lazim ki 2 yil sonra yinr gunes yaniklari olmasin ;) bi 3.000₺ yi gozden cikarmak lazim


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Valla işçilik açısından güvendiğim bir usta var, cila olarak konuşur 2 kat attırırım diye hayal aşamasındayım.

Malesef milletimiz aynen öyle, boya olduğunda olası bütün felaket senaryolarını sayıyorlar... Yok takla, yok 100'le duvara girme... Sanki avrupayız da ucuza araba alabiliyoruz da biz almıyoruz boyatıyoruz...


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;473000
bi 3.000₺ yi gozden cikarmak lazim

komple boyama bu kadar masraflı mı ben 1500 maximum 2000 zannediyordum. bende aynı dertten muzdaribim hatta ben komple boya yaptırmışken mevcut koyu mavi renkten fabiaya yakışan buz mavisi renge değiştirmeyi  düşünüyordum.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Serviste, fırınlı vs. yapılırsa sanırım pahalıya mal olur. Ama normal sanayi tipi 1500 civarı... Bi ara araştırmıştım...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
1000₺ ye de 5000₺ ye de araba boyayan boyaci var. Tabiki arada fark da var ucuz etin yahnisi ;) isciligi de gectim kaliteli boya ve vernik lazim ilerleyen zamanlarda renk solmasi ve vernik yanigi olmamasi icin ;)


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Dün sordum boya kaporta kaliteli bir işçilikle 3000 TL ye tavan hariç boyandığı cevabını aldım ..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Fiyat bilemem ama fırın boya yaptırmadığınız sürece yapılan boya mutlaka sırıtacaktır. Nedenide şu. Fırın boya atıldıktan sonra fırında hızla soğuduğu için adeta orjinali gibi olacaktır. Yanigüneş altında yandan açılı bakıldığında yüzey portakal yüzeyi gibidir ve verniğin altında bile bu durum hissedilir. Açıkta kurutulan boya kuruma sırasında bu yüzey özelliğini kaybeder ve ayna-cam yüzeyi gibi olur.
Birde boyama sırasında camlar-ayna-anten-plastik lastik vb.(kapılar dahil) diğer ıvır zıvır sökülmeli ve boyanmayacak kısımlar iyice perdelenmeli-maskelenmelidir.Boyanmayan kısımlarla birleşen yerler alıştırılmalıdır.(Yapışma camlarda maskeleme çok dikkatli yapılmalı cam-kaporta arası boşluğa fitil yerleştirilerek maskeleme yapılmalı-Bu fitil olayını yurt dışı Opel servisinde gördüm Burada bu kadar titiz davranırlarmı bilmem)
Kısacası titiz bir işçilik ve boya-vernik sonrası asla pasta cila yaptırılmazsa yapılan boyama işleminin aslından ayırd etmek çok zordur ve uzman bir göz ancak farkeder. Yeniden takılacak ıvır zıvırlar için ise boyanın iyice sertleşmesi beklenmelidir acele edilmemelidir. Aksi halde özellikle ön ve arka cam lastikli ise bunlar boya üzerinde iz bırakır. Kullanılacak boya-vernik aynı firmanın olmalı. STANDOX(DuPont), AkzoNobel (Dynacoat, Sikkens) ve PPG. Bildiğim kadarıyla Skoda PPG kullanıyor.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Olayi cok guzel aciklamissiniz. Su yapisma camdaki fitille maskelemeyi anlayamadim ben aciklar misiniz?


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
tecrübelerime dayanarak soylüyorum:

boyanan arabanın bir daha cam fitilleri, kapı döşemesi, kilitleri, kapı fitilleri, bağlantı plastikleri, klipsleri , stop ve farlarının ek yerleri bir daha iflah olmuyor, fabrikadan çıktığı gibi olmuyor, çabucak atıyor, kırılıyor..vs


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;473122
Olayi cok guzel aciklamissiniz. Su yapisma camdaki fitille maskelemeyi anlayamadim ben aciklar misiniz?
@DDŞ,
Camla kaporta arasında kalan boşluğa, o boşluk kalınlığında şu çanta kenarlarına koltuk kılıflarının birleştiği yerlerde de kullanılan sentetik fitili dolandırıyorlar. Farkı çevresinin yarısı yapışkanlı, bu kısım kaporta cam arasında görünen lastik kısma yapışıyor ve cam üstüne perdelemeyi yapıp 5-6 cm genişliğinde kağıt bantla işi bitiriyorlar. Fitille kaporta arasında az bir boşluk kalıyor ama altındaki lastik kısma asla boya girmiyor.
Birde @mustklc'in de dediği gibi konu edilen tüm  malzemeleri söküyorlar ve eski boya vernikliyse resmen raspa edilip boyaya kadar inip araçta parlak hiçbir yer kalmıyor, iyice matlaştırılıyor ve ara bir astar atıyorlar.
Meister' in dediğine göre yaptıkları işi orjinalinden ayırmak ancak bir boya kalınlığı ölçen aletle mümkünmüş.
Bu arada tamponları varsa küçük e parçalar hepsini söküp ayrı boyuyorlar. Birde şimdi hatırladım örneğin far kaput gibi keskin köşeleri bantlıyorlar ve asla boya yapılmıyor boya sonrası hemen söküp adına alıştırma solüsyonu olarak tercüme edilebilecek bir madde biraz sülozik tiner kokusu var) ile püskürme yapıp oluşan fazla kalınlıktaki boya ile eski boya yediriliyor. O kısımlar ile arasında solma varsa fark edilebiliyor ama baya ton ayırabilen göz lazım benimkisi gibi budak deliği değil !
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2014, 12:49:16 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Ben de bi ara düşünüyordum. Araştırdım çünkü benim tavanda da yanık mevcut. Bi ara diş macunu sürmeyi düşündüm. :)) Neyse folyo boya derken açıkçası mantıksız bir millet olmamızdan dolayı tırstım ve vazgeçtim. Çünkü bir kere düşünseler adam arabayı cillop gibi boyatmış sen kaza sorgusuna bak, yoksa al kullan kardeşim. Avrupa da tam tersi bu arabalar daha değerliymiş. Adamlar akıllı alıyo fıstık gibi kullanıyor.