forum arkadaşımız çok güzel özetlemiş konuyu. bu yakıt olayına ben de çok takıyordum sonra olay kökten çözüldü. (hanımın şirket aylık 2 depo yakıt verdi biz de rahatladık
şaka bir yana yakıt ceptenden uzun yolda denemelerim oldu. ancak hemen belirteyim benim araç lastikleri standart fabrika çıkışına göre geniş (225/45/r17). bu verilerle en son ortalama 78 km ile hızla milas-köyceğiz-kale-tavas-denizli-afyon-ankara istikametinde CC genellikle 120 km hıza ayarlı iken toplam yaklaşık 750 km yolda 5.1 lt ortalama tüketim vardı. klima hiç kapanmadı. bence bu değer gayet başarılı. zaman zaman 160 a kadar çıktığım oldu. hanım kullandı 130 dan pek inmedi. ama bilgisayar verileri bahsettiğim gibi. km başına kuruşa vurursanız 22,5 Kr yapıyor.
aynı şekilde ankara-afyon-uşak istikametinde araçta 1 kişi eksikken (yaklaşık 90 kg etki eder) ortalama 98 veya 99 km hızla 120 km CC sabitlenmiş klima açıkken 4.8 lt tüketmişti.
(ankaraya dönüşler hep zaten fazla tüketim oluyor benim için)
CC ile ilgili sevgili medcezirin dediği benim de dikkatimi çekmişti. CC bana da tüketimi artırıyor gibi gelmişti. zira CC devrede değilken yokuş başladığında ortalama kullanıcı ekstra gaza basmıyor ve araba doğal olarak yavaşlıyor ama CC devrede iken araç aynı hızı korumak için kendiliğinden gaz veriyor. ama düz yoldaki katkısı elbetteki tartışılmaz.
son olarak ben şahsen CC devrede iken yokuş aşağı olduğunda CC'yi devreden çıkarıyorum çünkü araba CC'de iken yokuş aşağı rölantide gider gibi yakıt tüketiyor. devreden çıktığında ise kendi hızıyla gittiği için tüketim 0 oluyor.
baya bi yazdım umarım açıklayıcı olmuştur.