Benim klavuz der ki:
"Yeni motor
[/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT]
İ[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]lk 1.500 kilometrede motor mutlaka alıştırılmalıdır.
[/I][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
1.000 kilometreye kadar
[/B][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
– Tak[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]ılmış olan vitese ait azami hızın 3/4'ünden daha hızlı gitmeyiniz, yani izin verilen
azami motor devrinin 3/4'üne kadar.
– Tam gaz vermeyiniz.
– Yüksek motor devirlerinden kaçınınız.
– Aracı römork ile birlikte kullanmayınız.
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
1 000 ile 1 500 kilometre aras[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]ı
[/B][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
– Sürü[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]ş gücünü takılmış olan vitesin tam hızına kadar yavaş yavaş [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]yükseltiniz, yani
izin verilen en yüksek devir sayısına kadar.
Motor, eğer tüm hareketli parçalar birbirine alıştıysa, ilk kullanım saatlerinde daha
sonraya nazaran daha fazla sürtünme gösterir. İlk 1.500 kilometredeki sürüş tarzı bu
alıştırma işleminin kalitesini belirler.
Alıştırma süresinden sonra da aracı hiç bir zaman gereksiz yüksek motor devirlerinde
[/B][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
sürmemelisiniz. [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]İzin verilen azami motor devri kilometre saatinin skalasındaki kırmızı
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
bölgenin ba[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]şlangıcı ile işaretlenmiştir. Düz şanzımanlı araçlarda en geç kırmızı bölgeye
ulaşınca bir üst vitese geçiniz. Aşırı [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]yüksek motor devirleri ayrıca otomatik olarak
kontrollü şekilde düşürülür.
Düz şanzımanlı araçlar için diğer taraftan şu da geçerlidir: Aracınızı çok düşük [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]devir
say[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
ısı ile sürmeyiniz. Motor artık düzgün dönmüyorsa, vitesi küçültünüz."