sırf torka yaramış ama beygirdeki artış azımsanacak kadar da değil, gayet başarılı. hemde bu sistemin sadece gerekli hallerde kısa süreliğine devreye giriyor olması motor ömründen minimum azalmayı beraberinde getirir 
Tabii, zaten resmi bir chip tuning olmuş resmen. Bana göre her motorda bulunması gereken bir sistem.:ok:
ben kullandım bunu focus TDCi üzerinde aham şaham bir makina değil otomatik vitesle kombine etmek istiyor bence
ileri geri fena sallıyor aracın içindekileri seri kullanırken.
aracı rodajladığımdan çok kullandım bu fonksiyonununu bence gayet zekice düşünülmüş ancak normal kullanıcının işine yarayacağını sanmıyorum, zira extradan aham şaham bir alıp başını yürüme gitme söz konusu olmuyor hal böyleyken tam gaz veren olmaz herlade sollarken
Öhöm öhöm.:huh:
Gazın dibine basarak hızlandığım anların hepsini ele alacak olursak, "sollamak için gazın dibine dokundurmak" bunların en sıradanlarından olur sanırım.

O yüzden öyle demeyelim.:hanz:
Bana göre bu olayın en can alıcı kısmı motorun vitese göre güç üretmesi. Aslında bu her ama her motorda isteyebileceğim bir konu.
Örneğin bizim 1.4 TDI için Hakan'la bu chip işi üzerine çok konuştuk ettik. 230-240 nm'lere, 100 hp'lere ulaşmak söz konusu... Ama açık söylüyorum, ben bu gücü ve torku 1. viteste iken kesinlikle istemem. (yani performans amaçlı olarak gaza çok basacağım zamanlar için) Çünkü bu araç standart haliyle bile 1. viteste çıldırabiliyor. Maks torkun bir anda 230 civarına ulaşması 1000 devirde 10 km/s çeviren uzun 1. vitesimize rağmen verimi azaltacaktır. (parça ömrü ve güvenlik ayrı mesele) Kısacası o güce sahip olduğumuz zaman 1. viteste gaza oldukça dikkatli basmek gerekecek.
Öte yandan 2,3,4 ve 5. viteslerde gazın sonuna kadar basabilirim; motor mümkün olan en yüksek gücü üretmeli.
İşte DV6 kodlu bu güzel motor bunun küçük bir örneğini sergilemiş.
==============================
Focus'ta yaşanılanlara gelince; ben bu işin biraz alışkanlık olduğunu düşünüyorum.

Ben 1.4 TDI'ın ilk aylarında benzer şeyleri çok yaşıyordum. Anladığım kadarıyla bu 1.6 TDCI da bizim TDI'ların karakterinde; yani güç patlaması yaşatıyor. Dolayısıyla kullanım tarzı vb. çok önemli. Hakan ile bu konuda ansiklopedik yazılarımız mevcut zaten.
