benim aracımda yeni kasa 1.6 tdı 7 ileri.100 tl benzinle 400 km yapıyor.aşırı trafikte düşük olabilir tabi..vites değişimde titreşimide o an manuele alıp düşürürseniz sıkıntı olmuyor..
Izzet bey aracınız kaç km.de? Yakaladığınız değerler bana çok cazip geliyor. Km de 25 krş yakmış oluyorsunuz. Şehir içi trafiği mi? Yoksa yolda dur kalk çok az sayıda mı? Bugün baktım aldığımdan beri aracımın ortalaması 7.4 lt. Çok fazla yoğun trafiğede girmiyorum. Normalde bir kaç durkalkla beraber araba yolda gidiyor. Hesapladım 33 krş yapıyor. Bugün bayiden aldığım bilgiye göre buradaki trafikte 27 krş yakıyorlarmış. Demek ki benim araç % 25 fazla yakıyor. Yüz liralık yakıtta 25 tl. Bence önemseyecek bir rakam. Sürdükçe yakıt düşer mi bilmiyorum.. Paylaşımlarınız için tşk ederim ..
Dediğiniz gibi en düşük devir-en yüksek vites prensibiyle hareket ediyor. 7. viteste giderken biraz hızlanmak isterseniz gaza yarıma yakın basın, böylece 6. vitese geçer. Daha fazla hızlanma için yarımdan biraz fazla basın, 5. vitese geçip daha çabuk bir hızlanma gerçekleştirir. En çabuk hızlanma için gaza sonuna kadar ve tabandaki buton klik edinceye kadar basın, böylece 4. vitese geçip en iyi hızlanmayı gerçekleştirir.
Kazasız belasız İnşaallah.
Uğur bey paylaşımınız için tşk. Söylediklerinizi uygulayan bir kişiyim. Fakat problem şu: normal önü açık trafikte düz yolda sakin bir şekilde hafif gazla sabit ilerlemek istiyorsunuz. Araç tahminen 70-75 km hızda iken 7. Vitese geçiyor ve devir saati 1300 ü gösteriyor. Ve araç titremeye başlıyor. Yani DSG o anda vitesi yükselterek uygun olmayan devirde motoru döndürmeye zorluyor. Siz o andaki hızınızı koruyamıyorsunuz. Ya hız düşürüp vitesin bir alt vitese geçmesini sağlayacaksınız. Ya titreşimden kurtarmak için gaz verip motoru 1500 devire çıkaracaksınız ya da manuel olarak vites küçülteceksiniz. Bu durumun da sürücünün konforunu bozduğuna inanıyorum. Benim kanımca DSG bir üst vitese geçeceği zaman motorun en az 1500 devirde dönmesi gerektiğini hesaplaması lazım. Sakin sürüşte üst vitese geçtiğinde motor devri hep 1300 de oluyor. Bu durum da motor titreyecek konforu bozuyor. Sürekli manuel olarak düzeltilecekse otomatik vites almanın ne anlamı var ki?
Yorumlarınız için tekrar teşekkür ediyorum..
Hep yazdığım gibi "şehir içi" var "şehir içi" var. Bu konuda hakikaten çok fazla değişken var. Güzergahınız nasıl? Fazlaca trafik lambası var mı? Yokuş mu çıkıyorsunuz genelde, yokuş mu iniyorsunuz, yol düz mü? Trafik yoğun mu açık mı? Hatta yoğun akıcı mı, tampon tampona mı? Ortalama hızını kaç? Uzar da gider böyle...
Bundan dolayı da bu bilgileri paylaşmadan, direkt "şu kadar yakıyor araç" demek çok sağlıklı bilgi vermez diye düşünüyorum.
Ender bey tampon tampona trafiğe girmiyorum. 300-500m. aralıklarla iki üç ışıktan sonra araç ortalama 70-80 km hızda 5-10 dk yol alıyor. En fazla 5-10 km. lik periyotlarda bu döngü devam ediyor. Güzergah sahil yolu ve genelde düz yol. Yakıt yine de bana fazla geliyor. Herhalde benim aracıma özgü bir durum..
Benimde önceki aracım Corolla Dizel idi, yakıt tüketimi olarak arada çok fark yok. Sizin araç benimkine göre biraz daha ekonomik olmalı. Biraz bekleyin derim.
Bu arada ince yanaklı lastikler kötü çukurlarda yarılmaya çok yatkın. Başıma geldi, dikkat edin.
Yalçın bey söylediğim gibi daha önceki dizel corollamdaki yakıt değerleriyle aynı olmasa bile yakın değerler bekliyordum fakat dizel corollayla 100 TL. yakıtla şehir içinde 350 km yapıyordum. Yeni aracımla itina ile kullanmama rağmen en fazla 280 km yol yapıyorum. Zamanla değişir mi bilmiyorum. Sizdeki araç kaç model? DSG mi?
Yorumunuz için teşekkür ederim.