škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb DSG şehir içinde S konumunda daha az yakıyor.

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Zirambula

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Bugün superb 1.6 TDI DSG aracımda şehir içinde D ve S konumundayken yakıt değerlerini ölçmeye çalıştım. Daha önceki konularda da araçla ilgili yakıt değerleri konusunda yorumlar yapmıştım. Şehir içerisinde dur kalklarda ve ara hızlanmalarda vites D konumundayken üst viteslere erken geçtiğini ve motorda titreşim olduğundan bahsetmiştim. Yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla DSG nin üst viteslere erken geçtiği konusunda bir öngörü oluşmuştu. Yüksek viteste ve düşük devirde gaz verdiğimde aracın titremesi yanısıra anlık yakıt değerleri de tavan yapıyordu. Bu akşam vitesi S konumuna alarak şehir içinde dur kalk ve ara hızlanmaları denedim sonuçta yakıt tüketiminin daha az olduğunu farkettim. Bahsettiğim kullanıma göre araç daha devirli daha istekli ve anlık yakıt tüketimi çok daha az görünüyordu. En azından D deki gibi 15-20 lt. lere fırlamıyordu. Zamanım oldukça biraz bu şekilde kullandım ve şehir içinde 7.5 lt den aşağıya düşmeyen yakıt, S konumunda 6lt. leri gösteriyordu. Bence D konumu şehir içi dur kalklarda ve ara hızlanmalarda daha fazla yakıt tüketiyor. Bir müddet daha S konumunda yakıtı test etmeyi düşünüyorum. Daha sonra sonucu tekrar sizlerle paylaşabilirim.. Sizinde denemenizi tavsiye ederim.
Kazasız belasız sürüşler..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Zaten DSG' nin sağlığı açısından dur-kalkın yoğun olduğu ve sürekli 1. ve 2. vites arasında gezinilen trafikte ya S modunda ya da manuel modda sürmek gerekir. Yoksa şanzıman sürekli 1-2-1-2 yapmaktan aşırı ısınıp problem çıkartabiliyor. Firmadaki araçlardan birisi serviste olduğu için Passat DSG geldi ikame araç olarak. Dünkü Boğaziçi Köprüsü trafiğinde sürekli kavrama-1-2-1-2-kavrama-1-2 yapmaktan şanzıman aşırı ısınma uyarısı vermiş.:wnk:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
DSG'nin adı sadece 7 ileri.Araba azcık hareket etsin hop sallıyor 2ye sonra 1. vitesede düşürmüyor.Son vites oranları da manuelle aynı.Otomatikte niye 7 viteste ısrar ediyorlar anlamıyorum.Hatta 8-9 ileri vitesleri hiç anlamıyorum.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;478049
DSG'nin adı sadece 7 ileri.Araba azcık hareket etsin hop sallıyor 2ye sonra 1. vitesede düşürmüyor.Son vites oranları da manuelle aynı.Otomatikte niye 7 viteste ısrar ediyorlar anlamıyorum.Hatta 8-9 ileri vitesleri hiç anlamıyorum.
DSG' nin 1. vitesi senin manuelin 0,5. vitesi gibi zaten.:wnk: Tamamen aracı rahatça yerinden kaldırıp çok vites değiştirerek belirli bir hıza getirmek amaç.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;478075
DSG' nin 1. vitesi senin manuelin 0,5. vitesi gibi zaten.:wnk: Tamamen aracı rahatça yerinden kaldırıp çok vites değiştirerek belirli bir hıza getirmek amaç.


Eski nesili bilmiyorum ama a7 kasadaki octi 5 km/h da 2. Vitese atıyor baya baya yarım debriyaj yürüyo alet kokacak diye korkuyorum bazen


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Esariipek;478109
Eski nesili bilmiyorum ama a7 kasadaki octi 5 km/h da 2. Vitese atıyor baya baya yarım debriyaj yürüyo alet kokacak diye korkuyorum bazen
5km/s iyiymiş. Bizim Rapidler direkt 2' yle kalkacak neredeyse.


Çevrimdışı Zirambula

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Ilk kalkışlar dahil, daha sonraki hızlanmalarda da S konumu daha tasarruflu. Bence D konumu sadece stabil hızlarda kullanılmalı..


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
bundan çıkan sonuç gazı köklemediğimiz durumda D konumu motoru, S şanzımanı koruyor demekki.