škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

A7 geç marş alma sorunu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Merhabalar bugün aracım 30.000 kmye ulaştı ancak son 2 gündür marş alma süresi acayip derecede uzadı hatta az önce 5 sn kadar marş bastı neredeyse ayağımı frenden çekecektim sonra marş aldı ki araç uzun yokdan gelmiş turbo soğuması beklenip stop edilmiş ve 30 dk sonra çalıştırılmıştı. Aynı şekilde uzun yolda mola verdiğim zaman yine turbo için bekleyip stop ettim 15 dk sonra 4 sn civarında marşa basarak çalıştırdı arabayı. Daha önceden de ara ara yapıyordu bunu ancak bu kadar uzun hiç basmamıştı. Pazartesi servis randevusu alicam ama daha 30.000 kmdeki aracın böyle yapması beni korkuttu. Sizce bunu yapmasının nedeni ne olabilir? Bu arada araç tdi dsg ve kessy mevcut


Çevrimdışı audilover

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Arada yapar öyle :) Bizim Passatta aynı şekilde bazen car car car zorla marş alır gibi yapıyor sonra çalışıyor,neden oluyor bilmiyorum ama bu elektronik sistemli arabalar çıktı mertlik bozuldu,kafasına göre ne yaptığı belli değil..


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Bence de ciddi bir şey yok ama servise de söyle kanka devam ederse araştırsınlar sorunu.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
benimki de daha ilk zamanlar yani gençken bir kere uzunca marşa basmıştı sonrasında yapmadı ama ben öyle uzun yolculuk sonrası az bekleyeyim de sonra stop edeyim olayına girmedim hiç. baya karadüzen kullanıyorum aracı ama ilk çalışma anında turbo ile alakalı birşey olma ihtimali yoktur diyorum mantıken.
kirli yakıt, kirli hava filtresi (yakıt karışımı önemli çok yakıt az hava alınca motor boğuluyor)
sebepler arasında olabilir.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;479128
benimki de daha ilk zamanlar yani gençken bir kere uzunca marşa basmıştı sonrasında yapmadı ama ben öyle uzun yolculuk sonrası az bekleyeyim de sonra stop edeyim olayına girmedim hiç. baya karadüzen kullanıyorum aracı ama ilk çalışma anında turbo ile alakalı birşey olma ihtimali yoktur diyorum mantıken.
kirli yakıt, kirli hava filtresi (yakıt karışımı önemli çok yakıt az hava alınca motor boğuluyor)
sebepler arasında olabilir.

Yakıtı yol üzerinde bir shelden aldım normalde opetten alıyordum bu ara shellden almaya başladım. Sabah servise bıraktım arabayı özellikle söyledim bakacaklarını söylediler bakalım ne çıkacak


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;479155
Yakıtı yol üzerinde bir shelden aldım normalde opetten alıyordum bu ara shellden almaya başladım. Sabah servise bıraktım arabayı özellikle söyledim bakacaklarını söylediler bakalım ne çıkacak


shellden başka istasyonlara geçiş yapıp daha memnun olanlar vardı forumda. bunun muhabbeti dönmüştü sanırım.


Çevrimdışı Turboordek

  • Ucucu Madde
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Aracimi ilk aldigim zamanlar 8-10 bin km kadar shellden aldigim mazotla kullandim. Daha sonra bi ara opet, son zamanlarda da po dan aliyorum. Belki sadece tesaduf olabilir ama shell den aldigim mazotla kullandigim zamanlarda 2-3 defa uzun mars basma benim aracimda da oldu. Son 7-8 aydir hic karsilasmadim.
Shellin nitro yakitlari daha fazla performans verdigi iddia ediliyor. Bunun icin bi ihtimal yakitin daha yuksek basincla yanmasi (dizel icin patlama aslinda) gerekebilir. Arac ilk defa bu basinci sagladiktan sonra yanmanin(patlamanin) etkisiyle devam ettirmesi cok kolay ancak ilk marsta bu basinci bazen yakalayamiyor olabilir. Tamamen uydurmasyon bir teori :) what if it happens :wax::blg:


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;479159
shellden başka istasyonlara geçiş yapıp daha memnun olanlar vardı forumda. bunun muhabbeti dönmüştü sanırım.


Bende daha az sesli çalışıyormuş falan diye aynı konuda okumuştum ondan sonra almıştım aslında. En iyisi en ucuz yerden almak ilker abi gibi 3.99 dan :)


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;479162
Bende daha az sesli çalışıyormuş falan diye aynı konuda okumuştum ondan sonra almıştım aslında. En iyisi en ucuz yerden almak ilker abi gibi 3.99 dan :)


ben eski aracımda topu topu 2-3 sefer ucuz yerlerden aldım. sonra enjektörüleri de elime aldım bi güzel :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar;
 Normalinden uzun marşa basma olayına, bilgisine çok güvendiğim ve sevdiğim bir arkadaştan yorumlar geldi.
 Bu arkadaşım, ön lisans otomotiv bitirdi ve yaklaşık 3 yıl bir markanın  yetkili servisinde danışman olarak çalıştı, şu anda başka bir markanın  yetkili servisinde danışman olarak çalışıyor. Kendisinde de 2013 Polo  TDI BM var, onun araçta da nadir de olsa geç çalışma oluyormuş. Ayrıca,  başka bir forumda da, Passat TDI'da da benzer olay yaşandığını okudum.
 
 Yorumlar;
 1. Common rail sistemindeki yuksek basincli yakiti icinde bulunduran  tup geri yakit kaciriyor olabilir. Olmasi gereken basınca ulaşana kadar  yakit pompalamaya devam eder ve ondan sonra enjektor silindire yakit  puskurtur.
 2. Bazen hava filtresi cikisindaki oksijen sensorü, tam  algilamayip puskurtilmesi gereken yakiti hesaplamakta zorlanip sureci  uzatabiliyor.
 3. Kizdirma bujilerinin tam isitmamasi. (küçük ihtimal)
 


Çevrimdışı anıl ilhan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
hal sensörü değişimi sorununuzu çözecektir.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Sabah 10da bıraktım öğleden sonra 4 te aldım arabayı ara ara defalarca çalışmıştırmışlar bi sorun görememişler. Ancak süspansiyonlar sesli çalışıyor demiştim sağ ön z rotu bozukmuş garantiden değişecekmiş. 30.000 km bakımı 575 lira tuttu sonuç olarak


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Yav ben A5 kasayı marşı geç alıp duruyor diye sattım A7 kasa almak için. Bunda da mı var aynı sıkıntı.