Arkadaşlar;
Normalinden uzun marşa basma olayına, bilgisine çok güvendiğim ve sevdiğim bir arkadaştan yorumlar geldi.
Bu arkadaşım, ön lisans otomotiv bitirdi ve yaklaşık 3 yıl bir markanın yetkili servisinde danışman olarak çalıştı, şu anda başka bir markanın yetkili servisinde danışman olarak çalışıyor. Kendisinde de 2013 Polo TDI BM var, onun araçta da nadir de olsa geç çalışma oluyormuş. Ayrıca, başka bir forumda da, Passat TDI'da da benzer olay yaşandığını okudum.
Yorumlar;
1. Common rail sistemindeki yuksek basincli yakiti icinde bulunduran tup geri yakit kaciriyor olabilir. Olmasi gereken basınca ulaşana kadar yakit pompalamaya devam eder ve ondan sonra enjektor silindire yakit puskurtur.
2. Bazen hava filtresi cikisindaki oksijen sensorü, tam algilamayip puskurtilmesi gereken yakiti hesaplamakta zorlanip sureci uzatabiliyor.
3. Kizdirma bujilerinin tam isitmamasi. (küçük ihtimal)