škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

A7 geç marş alma sorunu

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Esrfoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Bende her gün ilk çalıştırmamda yapıyor. Yakında 15000 bakımına girince göstermeyi düşünüyordum. Önceki seatta hiç böyle bir şey yaşamamıştım. Bende de akü %90 gösteriyor.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
konuy7u hortlatmış gibi oluyorum ama sanrım hala buna çözğüm üreten olmamaış. ben de de hava sıcaklığı farketmeksızın bazen sabah ilk çalştırmada tak diye çalışıoyor bir yere gidiyorum 2 dk sonra tekrar basıyorum 5 6 sanıye uzuyoır. kapa aç yıne tak diye çalışıyor. 1 hafta yatıyor çalışıyor aksam bırakıyorum geç çalışıyor yanı bellı bir rutini yok. kışın bu gecikme uzuyor ama o zaman bile tek seferde çalışıyor bir sonrakınde gec calısıyor. akü iyi durumda yakıt po ve shell bakımı düzenli. çözüm?


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alternatör, stop/start esnasında marş motoru yerine motora marş gibi hareket kazandırıyorsa onunla alakalı bir şey olabilir mi? Yani ilk marş her zaman marş motoruyla, ancak araç ışıkta durdu, tekrar çalışacağında marş motorundan daha hızlı devreye giriyor. Bu da alternatörden desteklendiği için gibi.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bence, akü marş motorunu çeviriyorsa ateşleme bobini, kablo ve bujilere bakmak gerekir. Ayrıca bütün elektrik aksamı kapalı halde akü voltajına ve kutup bağlarına da bakmak lazım, yeterli voltajı sağlayamıyor olabilir.


Çevrimdışı Burakbey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Yok nitro yok nos yok opetten alınca tar tar tar diye çalışıyor yalan gardaş yada benim kulaklar veya hissiyatlarım sıkıntılı Bp Yakıtını tavsiye ederim. Marş sorununa gelirsek. Akünün amperine baktır. Yakıt pompanda pislik olabilir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;651500
konuy7u hortlatmış gibi oluyorum ama sanrım hala buna çözğüm üreten olmamaış. ben de de hava sıcaklığı farketmeksızın bazen sabah ilk çalştırmada tak diye çalışıoyor bir yere gidiyorum 2 dk sonra tekrar basıyorum 5 6 sanıye uzuyoır. kapa aç yıne tak diye çalışıyor. 1 hafta yatıyor çalışıyor aksam bırakıyorum geç çalışıyor yanı bellı bir rutini yok. kışın bu gecikme uzuyor ama o zaman bile tek seferde çalışıyor bir sonrakınde gec calısıyor. akü iyi durumda yakıt po ve shell bakımı düzenli. çözüm?

Geç çalışma konusunda yakıt ile ilgili bir tespitiniz oldu mu?
Ben son 3 depoyu aynı benzinlikten BP fulledim. Son fullemeden sonra 500 km gectim ve depo çeyrek teyken mars aşırı geç almaya başladı.
Bir süre başka marka yakıta geçmeyi planladım. Sonuca bakarız.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Vag-Com kabloya sahip olan arkadaşlar varsa, motor ısısı sensörünün çalışması ile ilgili tespit yapabilir mi?
Aşağıdaki linkteki forumda, geç çalışma sorunu ile ilgili somut tespit yapılmış. Geç çalışmaya sebep olan donanım, motor yağı ısısını gösteren sensörmüş.



http://www.seatclubturkey.com/teknik-destek/70644-tdi-araclarda-gec-calisma-problemi-ve-cozumleri.html


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
3 yıl castrol kullandım ve memnundum. Son 1 yıldır opet kullanıyorum, geç marş aldığını farketmiştim, aracın 5 yaşa yaklaşması ve 130bin km olması nedeniyle pek takmıyordum. Geçen hafta bu başlığa yazılanları görünce sadece değişiklik olsun diye BP aldım. Active teknoloji diye bir reklamını da görmüştüm. Tek depoda fark etti, motor sesi de değişti. Yakıtın bu kadar etkileyeceğini düşünmüyordum.


Çevrimdışı Mesut61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Hepinizi bu sıkıntıdan kurtarayım, yakıttan falan değil.Akünüz Moll marka akü ise bu akülerın bazıları hatalı üretim çıkıyor akü iyi durumda görünüyor fakat bazen marş için yeterli enerjiyi üretemiyor ve volkswagen grup bunlarla olan sözleşmesini askıya almış. garantiniz devam ediyor ise servise gidin durumu söyleyin aküyü teste bağlasınlar garantiden akü değişimi yapabilirsiniz.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mesut61;653384
Hepinizi bu sıkıntıdan kurtarayım, yakıttan falan değil.Akünüz Moll marka akü ise bu akülerın bazıları hatalı üretim çıkıyor akü iyi durumda görünüyor fakat bazen marş için yeterli enerjiyi üretemiyor ve volkswagen grup bunlarla olan sözleşmesini askıya almış. garantiniz devam ediyor ise servise gidin durumu söyleyin aküyü teste bağlasınlar garantiden akü değişimi yapabilirsiniz.
Moll marka akümüz yoksa ne yapalım? :confused:



Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
dostum aracımda varta silver dynamic agm akü var durumu iyi yenı sayılır. ısıtma bujileri sağlam. yakıt shell.

durum bazen 1 hafta aracı calıstırma tak dıye calısıyor 3 5 sat kullan kapat 5 dakika sonra dene çalışması 6-7 sanıyelerı buluyor.

mars motoru, yakıt pompası, yağ sıcaklık sensörü yada piston içi kurum muhtemel sebep. ama sıkıntı küçük bulmak malıyetlı olabılır o yuzden cok pesıne dusmek ıstemıyorum takıntılı olursam cıddı harcamaya gıdebılır cunku


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;653394
dostum aracımda varta silver dynamic agm akü var durumu iyi yenı sayılır. ısıtma bujileri sağlam. yakıt shell.

durum bazen 1 hafta aracı calıstırma tak dıye calısıyor 3 5 sat kullan kapat 5 dakika sonra dene çalışması 6-7 sanıyelerı buluyor.

mars motoru, yakıt pompası, yağ sıcaklık sensörü yada piston içi kurum muhtemel sebep. ama sıkıntı küçük bulmak malıyetlı olabılır o yuzden cok pesıne dusmek ıstemıyorum takıntılı olursam cıddı harcamaya gıdebılır cunku

Aynısını birebir yaşıyorum. Akü de aynı, varta silver dynamic AGM. Bir şeyi engellemediği müddetçe de uğraşasım gelmiyor.


Çevrimdışı Mesut61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Bahsettiğiniz şeylerin birebir aynısını yaşadım akü değişti suan olmuyor daha


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;653394
dostum aracımda varta silver dynamic agm akü var durumu iyi yenı sayılır. ısıtma bujileri sağlam. yakıt shell.

durum bazen 1 hafta aracı calıstırma tak dıye calısıyor 3 5 sat kullan kapat 5 dakika sonra dene çalışması 6-7 sanıyelerı buluyor.

mars motoru, yakıt pompası, yağ sıcaklık sensörü yada piston içi kurum muhtemel sebep. ama sıkıntı küçük bulmak malıyetlı olabılır o yuzden cok pesıne dusmek ıstemıyorum takıntılı olursam cıddı harcamaya gıdebılır cunku


Bunun üzerine şu eski hikaye geldi aklıma belki çoğunuz okumuşsunuzdur.

General Motors'a gelen bir müşteri şikayeti olduğu rivayet edilir.

***

"her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. fakat birçok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. ben de markete gider alırım.

geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?"

kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? öyle de olabilirdi. general motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusu da sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi. ancak general motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi.

mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı.

general motors yetkilisi şaşkındı. bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı inceledi. kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti. vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu.

şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı ya da çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu. vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu.