............
1- Motorun hemen arkasındaki yağ direksiyon pompasının yağı mıdır? Yağ seviyesi minimum çizgisinde görülüyor. Ekleme mi yapılmalı komple değişilmeli mi? Bide çok görülmeyen sol ön tekerleğin üstünde bi yağ bölümü var. Bu fren yağı mıdır?
2- Direksiyon pompası ve soketleri tam olarak nerededir? Soket temizliğini nasıl yapmalıyım? w40 gibi spray sıkarak mı yoksa soketlerin oksitini gidermek için özel bi solüsyon var mıdır?
3- Bunların haricinde bi bakım filan var mıdır?
Teşekkürler cevaplarınız için...
1- fren hidrolik sıvısı, gerekiyorsa ekleme yapılmalı.
2-sol teker davlumbazı sökülünce karşınıza çıkar, wd40 iyi gelir, su almış, korozyon olmuş olabilir.
3-direksiyon sıvısı kontrol edilebilir, genelde ATF denilen otomatik şanzıman sıvısı kullanırlar ama önermem, servisten kendi sıvısını eklemeniz gerekir.
................ direksiyonu biraz sağ sol yaptım baktım farlarda hissedilir derecede kısılma oluyor. Aynı kısılma camlar tam kapalı konumdayken yine kapama butonuna bastığımda da oluyor. Ben bu aküyü yeni değiştim. Böyle olması beni düşündürüyor açıkçası şarj olmuyor mu diye...
Sabah başıma gelense şu şekilde; kontağı bir kere çevirdim tüm ışıklar yandı sırasıyla teker teker söndüler. Sadece sönmesi gerekenlerden direksiyonun sarı lambası kaldı. Yine başladı derken kontağı kapadım tekrar aynı konuma getirdim. Bu sefer sönmesi gereken lambaların hepsi söndü. Çalıştırdım hiçbir lamba yanmıyordu ve sıkıntısız işe geldim.
Yukarıdakile için yorumunuz var mıdır? Aküyü ölçtürmedim ama bir sıkıntı olduğu kesin. Şarj dinamosu tamiri mi gerekli acaba? Ayrıca 60 amperlik akü kullanıyorum. Bunun yerine 72 amperlikten mi alsam? Direksiyon sorunu da sabah soğuk hava olduğunda yapıyor nedense... Düşüncelerinizi alabilir miyim?
Teşekkürler...
öncelikle akünüz yeni bile olsa gidip, ölçtürün, akü zayıfsa şarj ettirin, alternatör şarj çıkışını ölçtürün, olması gereken voltajı veriyor mu? vermiyorsa konjektör, kömür, diod gibi üniteler kontrol edilsin.
Genel olarak da özellikle kış aylarında gereksiz yere elektrik kullanmayın, gündüz far, sis yakmak, arabaya anfi bağlamak yıkarken 1-2 saat radyo dinlemek gibi...aküyü 72 amper almaya gerek yok, zira fabrika çıkış aküsü 44 A ve ben o aküyü bir zaafiyet görmeden 5 yıl kullandım, değiştirdiğim eski akü benden sonra 3 yıl daha bir şahinin üzerinde çalıştı...en fazla 60 a lık akü rahatlıkla kaldırıyor sistemi...
arasıra yana direksiyon pompası uyarı lambası için yukarıda yazdığım pompa soketi, sıvı kontrolü dışında akü üzerindeki direksiyon sistemi sigortasını kontrol edin, uçlarını wd40 ladıktan sonra lokma anahtar ile hafifçe sıkın, korozyon nedeniyle arasıra temas etmiyor olabilir.
Bunların hiçbirinde sonuç alamazsanız (açı sensörü değil) ''pompa'' ufaktan ufaktan gidiyor demektir, önce tamir yollarına, olmazsa mecburi değişim gerekir.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2014, 11:42:59 Gönderen: Engin E »
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)