arkadaşlar selamlar,
bu kodlama olayına ciddi kafayı takmış biri olarak yurtdışından aldığım klon kablo ile olaya giriştim. stemei.de (Almanca) sitesi ve bu forumda teknik bilgi paylaşımı bölümü altında yer alan VAG-COM Kodlamaları Hakkında Herşey konu başlıkları yardımcı oldu.
fb1907 nickli arkadaşımız da sağolsun yardımcı oldu.
baştan söyleyeyim bu yazı biraz uzun gelebilir ama yol gösterici olması açısından deneyimlerimi paylaşıyorum.
ÖNCE YAPABİLDİKLERİM1- Kadran Selamlama:bu ilk açtığım özellikti ve zaten gelenekselleşmiş bir özellik olduğu için ve kimse de sorun yaşamadığı için fazla söze gerek yok.
2- Klima Autodayken Seviye Işığının Yanması:herkesin saçma sapan bir hata diye düşündüğü bu özellik de kodlama ile sorunsuz halledilebiliyor.
3- Depoya Eklenmesi Gereken Yakıt Miktarını Ön Yol Bilgisayarında Gösterme:piyasada dolaşan kod ayarıyla bunu ilk denediğimde kadranların arasındaki bilgi ekranına ayar gelmedi. ama
https://www.youtube.com/watch?v=ndP3Ksv6yWA bu linkteki videoda küçük bir hilesi gösterilmiş. şu anda depo dolu olduğu için ölçüm yapamadı ama biraz boşalınca göreceğiz bakalım. güzel bir özellik.
4- Park Farları ile CH/LH:normalde coming home/leaving home (CH/LH) ayarlarımda geceleri kısa farlar ve ledler yanıyordu. yani aracı kilitleyince ve açınca ortam gayet aydınlık oluyordu. bu ayarı yaparak CH/LH esnasında gündüz ledleri ve park farları etkinleştirilebiliyor. bu ihtiyaca göre değişebilir. kimisi aydınlık sever kimi karanlık.
buna ilaveten sis farları da açılabiliyor ki aşağıda bahsettiğim üzere gerek görmedim.
5- Selektör Yapınca Sislerin de Yanmasınormalde araç kullanırken hayatta sis farlarını açmam açmanın da yasal olarak sakıncalı olduğunu duymuştum ama emin değilim. sisler açık gezmek pek hoşuma gitmiyor diyelim geçelim.ammaaaa;
selektör yapınca sislerin de yanması gayet hoş oluyor. tavsiye ederim.
6- Sinyaller ve Dörtlülerde Gündüz LEDlerinin Yanıp Sönmesi:bu hayet hoş görünüyor arkadaşlar. sinyallerde ve dörlüler yanarken önce turuncu sinyal yanıyor, o sönünce de öndeki LED yanıyor. senkronize bir şekilde yanıp sönüyorlar da diyebiliriz.
7- Hillholder Hassasiyet Ayarı:yokuş kalkış desteğinin hassasiyeti 3 konum olarak ayarlanabiliyor. normal-early-late olarak. yani normal-erken ve geç devreye girmesi kodlama sayesinde oluyor. ben erkene çektim.
8- Gündüz Farları ile Arka LEDlerin de Yanması:normalde arka kırmızı ledler gündüz farları açıkken kapalı konumda. bunu açıyorsunuz. kullanışlı olduğunu düşündüğüm için de aktif ettim.
9- Far Yıkama Sıklığı Değiştirilmesi:bildiğiniz gibi silecek suyu ile birlikte zaman zaman far yıkama da çalışıyor ve ön farları bir güzel ıslatıyor. ben de 9 ayarlıydı yani 9 kerede 1 cam yıkama için silecek kolunu çektiğinizde far yıkama da devreye giriyordu. ben bunu 15 yaptım. çok aman aman yıkama yapmadığını düşündüğüm için 15 kerede 1 yapsın bari de habire su eksiltmesin dedim kendimce.
YAPAMADIKLARIM:gelelim çeşitli denemelerime rağmen başaramadığım ayarlara. bilen varsa ve yol gösterirse mesut olurum.
1- Ani Frende Dörtlülerin Yanması:bunu anlatılan şekilde yaparken son aşamaya geldiğimde (bit 1 ve bit 2 kutularının işaretlenmesi) bit 1 in var olmadığını görüyorum. yani beceremedik. başka bir püf noktası varsa yardıma hayır demem.
2- Amerikan Tipi Ön Sinyaller:bunu da çok gerekli görmemekle birlikte uzun uzun uğraşıp (çok fazla kademesi olan ayarlama gerekiyor) denedim. ama olmadı. videolardan anladığım kadarıyla bu ayarlanınca turuncu sinyaller hafif yanık kalıyor. bende olmadı. dediğim gibi çok da gerekli değil.
3- SS Kapatma:start stopun voltajını değiştirerek kapalı kalması sağlanabiliyor diye bir yabancı siteden ayarları öğrendim ve denedim. şahsen trafiğe çıkıp denemedim ama ayarı yaptıktan sonra SS düğmesi bi saçmaladı aman dedim boşver ve sonra eski haline getirdim. aslında ilk çalışma anında kapalı sonraları elle açılabilir olsa daha güzel olurdu.
4- Yağmur Yağınca Camların Kapanması (sensörlü araçlarda):evet kanayan yaramız budur. bunun için orijinal kablo gerekiyormuş. öğrenince üzüldüm. halbuki çok kullanışlı bir özellik. videosu burda
https://www.youtube.com/watch?v=4zrU1xVtKFgBENİM ARAÇTA ZATEN VAR OLANLAR:1- Kapıları Uzaktan Kumanda İle Kilitlerken Ve Açarken Uyarı Sesi Gelmesiyanlış hatırlamıyorsam bolero ayarlarda ses açma ve kapama vardı.
2- Geriye Takıldığında Sağ Aynanın Aşağı İnmesi:hafızalı koltuk olduğu için dibine kadar zaten iniyor. kodlama ile sanırım belli bir dereceye kadar eğiliyor.
3- Virajlarda Sislerin Yanması:sağa dönerken sağ, sola dönerken sol sisler yanıyor. aşırı derecede gerekli birşey mi derseniz değil.
4- Camların Gecikmeli Kapanması:başlık tam açıklamamış olabilir. camlar kapansın diye bastınız düğmeye ve kontaktan anahtarı çıkardınız. camlar kapanmaya devam etmiyormuş. benim araçta KESSY var denedim kapanıyordu o yüzden hiç bulaşmadım.
HİÇ DENEMEDİĞİM DİĞER AYARLAR:1- XDS Ayarı:bu forumda da çokça tartışıldı XDS var mı yok mu? varsa hangi yıldakilerde var. falan filan. ender elektronik sayfasında yazdığına göre 2013 sonrasında var. ben de özellikle deneyeceğim.
2- Tur Zamanlayıcısı:kadranların arasındaki bilgi ekranında kronometre benzeri bir tur zamanlayıcısı çıkartılabiliyor.
3- Fren Disklerini Kurutma:bu forumda bir süre tartışıldı konu. fren disklerini kurutma özelliği var mı yok mu? ben şahsen ayarın içine girdim ama dokunmadan çıktım.
4- Driving School Mode:Türkçesi çok uzun olduğu için böyle yazdım. bolero ekranda CAR menüsünde hız ve sinyaller gösteriliyor. çok gerekli görmediğim için yapmadım.
5- Kemer İkazını Kapatma:bence kapatılmamalı faydası vardır zararı yoktur
6- LED Plaka Işıkları Arıza Giderme:LED plaka ışığı takınca sanırım arıza veriyor. bu ayarlanabiliyor.
7- Hıza Bağlı Far Parlaklık Ayarı:şehiriçi çevirisinden bunu anladım ama denemediğim için bilmiyorum. zira ayarları veren resim de koymuş, resimde km girilmiş. burdan baksanız daha uygun olur.
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/scheinwerfer-stadtlicht.php8- Anahtarla Aynaların Kapanması:kapatma tuşuna basılı tutunca aracın aynaları kapanıyor. (destekleyen modellerde)
zaten kendiliğinden kapanıyor. çok gerekli görmediğim için denemedim bile.
9- Gecikmeli Far Yıkama:yukarıda bahsettiğim far yıkama sıklığına ek olarak bu özellik gecikmeli de başlatılabiliyor. şöyle ki cam yıkama için kolu çektiğinizde kaç milisaniye sonra farlar yıkansın şeklinde ayarlamak mümkün.
10- Kapı Açıldığı Zaman Çalan Sinyalin Kapatılması:araç çalışırken kapı açılırsa malumunuz sinyal ötüyor bol bol. onu kapatabilirsiniz. bence gerek yok.
11 - Sis Farları ile CH/LH:yukarıda 4 numarada bahsettiğim üzere bunu gerek görmedim. hatta belki eski orijinal ayarına yani kısa farların açık olduğu duruma bile geri dönebilirim.
12- Ön Koltuk Isıtmanın Aynı Ayarda Kalması:ısıtmalı koltuk takılı olan araçları kullananlar bilirler. ısıtmayı açarsınız ve arabaya indi bindi yapınca ve çalıştırınca ısıtmalar kapatır. bu ayar değiştirilerek açık konuma otomatik getirilebiliyor. yani hangi kademede bıraktıysanız o. bunu önce açmıştım sonra da kapalı kalıp elle tekrar açmanın daha hayırlı olacağını düşünerek ayarı geri çektim. isteyen yapabilir.
13- Konfor Sinyalin Sayısının Değiştirilmesi:sinyal koluna hafif dokununca o yöndeki sinyal lambası 3 kere yanar ve söner. bu sayı değiştirilebilir. benim için 3 yeterliydi onun için dokunmadım. isteyen 5 yapabilir.
14- Gündüz Sürüş Farlarının Teyp Üzerinden Kapatılıp Açılabilmesi:benim farlar hep auto konumunda durduğu için ayrıca bolero ekrandan ayar yapmak mantıklı gelmedi.
şimdi gelelim buraya kadar sabredip okuyanlar için birkaç püf noktasına;
- kabloyu aliexpress sitesinden "vag-com 12.12" şeklinde aratırsanız bulabilirsiniz. kablo sanırım 3 hafta gibi bir sürede geldi bana süre değişebilir.
- kablo ile gelen CD den 12.12 Eng versiyonu kurabilirsiniz. ingilizceniz varsa işe yarayacaktır.
- kurulum yaparken antivirüs ve internet bağlantısını kapatın.
- programı kurduktan sonra sürücü tarafında pedalların olduğu yere eğilirseniz pempe renkli bir scart girişine benzer giriş var. buraya takılacak. öteki ucu da internet bağlantısı olmayan bilgisayarınıza takılacak doğal olarak.
- programı çalıştırın, kontağı açın ve autoscan yapın (araba seçmenize gerek yok kendisi hallediyor. her ne kadar benimkini kombi olarak görmüş olsa da sorun yok)
- autoscan sonrası oluşan dosyayı bir şekilde bulabileceğiniz bir yere yedekleyin.
- program çalışırken benim antivirüs kendiliğinden açılmış ama bir sıkıntı yaşatmadı. internetin olmaması çok daha önemli sanırım.
- ben şahsen stemei.de sitesini google translate yardımıyla almancadan ingilizceye çevirterek bakıyorum. türkçe çeviri saçmalıyor. burda açıklanması gereken bir durum var. çeviri yapınca herşeyi çevirdiği için bazen dropdown (aşağı açılan) menülerde ingilizce çeviri işinize yaramıyor. kendi derlemelerimde bunu da dikkate alarak bulmayı kolaylaştırma adına orijinalini de yazıyorum.
- hızınızı artırma adına 2 adet laptop kullanılmasını tavsiye ediyorum. birisine kablo bağlı internetsiz. diğerinde ise ayarların olduğu dosya ve internet olsun. tek bilgisayar biraz hızınızı kesecektir. diğerinden de anında internet üzerinden kontrol de yapma imkanınız olur hem.
umarım faydalı bir çalışma olmuştur. isteyen kendi sitesine koyabilir. moderatörler gerekirse diğer konularla birleştirir. zira buna benzer birkaç konu var.
selamlar.