škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ateşleme ve devir sorunu..

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı adilc4n

  • 2003 1.8T
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Öncelikle merhabalar aranıza yeni katıldım bir süre başınızı ağrıtacağım sanırım..
2003 Model 1.8 T L&K model araç satın adım. Volvo s40 dan inip buna bindiğimde pek zevk vermez diye düşündüğüm bu araç beni şaşırttı... Sorunum pek çok elbette sırayla çözeriz diye düşünüyorum.. Öncelikle araç sadece arada bir motor yıgılıp kalıyor sanki gaz yemiyor gibi benzin / LPG'de de denedim aynı sorun meydana geldiği an 5000 devir üzerine cıkmıyor... Bu sorun meydana geldiği an aracın gaz yemediği bariz ortada BRC marka lpg mevcut ben lpg den şüphelenip benzine aldığım anda aynı şeyi yapıyor.. Bir kaç dakika kontağı kapatıyorum tekrar marşa bastıgım an sorun gidiyor. Bir sonraki durakta durup aracı tekrar çalıştırdığımda ise gaz yememe ve 5000 devir üzerine çıkmama huyu başladı. Şimdilik arada sırada meydana geliyor. Ve benzine aldığım zaman benzini tok yakar gibi sıvı olarak egzozdan atıyor arka egzozların altı resmen su haline geliyor motor seside ağır devir ve tekliyor gibi geliyor...
Dijital klima üzerinden aracın arızalarının okunduğu hakkında bir söylenti duymuştum bu durum mevcutmudur. Araç özellikle 24 saat ara geçtikten sonra özellikle sabahları marşı çok geç almaya başladı bazen 2. marşta alıyor bu sorunun temelinde kaynaklanıyor olabilir mi ?  Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı Fatihs

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Öncelikle Merhaba,

Bendede 1.8T Elegance otomatik octı var.Brc lpg takılı
Manuele aldıgım zaman 7bin e kadar devir sorunsuz cevirebiliyorum fazla gaz bastıgımdada egzozdan sıvı atabiliyor o motorun temiz ve güzel oluşundan diyolar.
Bi ihtimal benzin filtresi tıkanmış olabilir Gazda dibini cektirmeyin. Aracıda audi servisinden başka yere götürmeyin Diğer servisler pek anlamıyor ben dermanımı audi servisinde buldum. tavsiye ederim Bizim araçlar performans lı olduğu için motorları pahalıdır maazallah sıkıntı çıkmasın en yakın zamanda servis bence

http://www.youtube.com/watch?v=HWw8VqGTUoc&list=UUO5QljJVi6I6LkJuKibimZA


Çevrimdışı adilc4n

  • 2003 1.8T
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Benim devir sorunum atıyorum sadece haftada bir kez yapıyor. Yoksa normal kullanımda bende 7.bin devire kadar cıkartabiliyorum kesmiyor... Derhal servis demek pek hoşuma gitmiyor ki servise gidiyoruz daha 1.8 Turbo 20V aracı ilk defa görüyor benim aracımı arızasını nasıl giderecek :) Teşekkürler


Çevrimdışı Fatihs

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
İstanbulda olsaydın direk audi servisine yönlendiricektim ama değilsin sanırım şahsen benim aracımı bir tek orası tek seferde sorunumu çözebiliyor


Çevrimdışı adilc4n

  • 2003 1.8T
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Anladım. Malesef. Bolu'dayım ben ilgi ve alakan için tekrar teşekkürler.


otom

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
En basit bakılacak yer bujiler genelde parçacılar yanlış buji veriyor ve bizim motorlarda bu bujiler çabuk bitiyor.Daha bugün başıma geldim bilgisayardan bakıp bana bujiyi verdi ustanın yanına gittim açtım baktım bujiler farklı.Bizim arabalarda iridyum bujiler kullanılıyor bunların ateşlemesi biraz daha kuvvetli ve ömürleri uzun istersen sana kodunuda yazayım bi kullan dene Bosch FR7KPP33+ Servisten aldığım bujinin kodu 80-90 tl arasında takım fiyatı var.Eğer sorun devam ediyorsa büyük ihtimalle Hava akışmetredendir bizim motorlarda bu sorun kronik oluyor.En basit çözüm fişini çekip bi kullan arada bi fark yoksa akışmetre arızalıdır.Yada söküp balata spreyi ile temizleyip bir dene.Arıza kodu varsa onada bi baktır yardımcı olmaya çalışırım


Çevrimdışı adilc4n

  • 2003 1.8T
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Abicim havaakışmetresinin görüntüsü ve soketini bilmiyorum eğer mümkün ise fotoğraf ile hangi parçanın soketini sökeceğimi gösterirsen bir deneyelim. Buji ve ateşleme kablolarım yeni değişti çünki.. iridyum buji olayını da biliyordum tekrar teşekkürler. Eğer fotoğraf ile gösterme şansınız var ise soketi söküp denemek isterim saygılar.