Hocam bu işin sırrını bizimlede paylaşır mısın? Ben de genelde 7 nin altına düşmüyor:(
Aklıma gelen noktalara değineyim
- Aracın ilk kalkışı sırasında gaz/debriyaj dengesine çok dikkat ediyorum. Mesela babam gaza gereğinden çok basıp debriyaja da çok basar ve araç yüksek devirlere çıkar lakin ilerleme çok az olur:D Yüksek devirde o ilerlemeye harcanan benzine yazık olur. Kendim kullanırken araç içinde oturan insanlar aracı stop ettireceğimi düşünür kaldırırken ama öyle olmaz, titreme de olmaz. Bu hale gelmek aracın huyuna alışmakla mümkün oldu tabii.
-Trafikte bazı insanlar önündeki araç yavaşlamaya başladı mı yavaşlayıp ona ayak uydurur.Şerit değiştirmeyi çok sevmezler. Hızlandığında hızlanırım düşüncesi vardır. Ben vites küçültmeyi çok sevmiyorum. Önümdeki araçla aram kapanmaya başladığında gözüm yan aynalara gider. Hızımı koruyabileceğim açık şerite geçmeye özen gösteriyorum. Tabii trafiği tehlikeye atmayacak şekilde bir karar oluyor bu. Gerektiğinde frene basmasını da bilmek lazım
-Yolun hakkı olan vitesi ayarlamaya çalışıyorum. Yüksek vitese düşük devirlerde geçiyorsanız araç, vitesin istediği devre gelene kadar çok yakacaktır. Yol bilgisayarında da görebilirsiniz.
-Yokuşları vites boşta inmiyorum.
-200 metre ötede bir ışık var ve kırmızı yanıyorsa ayağımı gazdan çekiyorum ve sağ şeritlere geçiyorum. Işığın kırmızı yandığını göre göre soldan yardıran insanımız çok. Sağ şeritlerde kafam rahat ilerliyorum. Bunu gözlemlediğim kadarıyla yapan az. Kısaca arada uzaklara bakmak iyiydir. Gidene kadar hızımı koruyayım yeşil yanar da diyebilirsiniz. Bu sefer de kırmızı bekleyen araç sayısını ve hızlanmalarını hesaba katın:)