škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 tsi yakıt tüketimi (resimli

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı i lack

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Uzun süre dizel kullanmış biri olarak (1.6 tdci) 1.2 tsi'in avantajlı olduğunu söyleyebilirim. Araçları alırken hep 100000 km maliyetleri üzerinden hesap yaparım. Bu kilometre benim için 15 - 18.000 km/yıl'dan 6 yıldır. Ben de 1.2 tsi aldım ve aracımı bekliyorum. Bugünkü yakıt değerlerinden 6 yıllık yakıt tüketimimi tsi için 25.500 tdi için ise 16.400 lira olarak hesapladım. Hiç arıza çıkmadığını farzedelim ki Türkiye şartlarında dizel araç için arızasız 6 yıl gretkeçten büyük şanstır ve ortalama servis ücretini 500tl'den her iki motor için aynı fakat benzini 15 dizeli 10 binde bir bakıma soktuğumuzu da göz önüne alarak  şu sonuçları buldum. 1.2 tsi 100.000 maliyeti 32.540 tl (trfik sigortası hariç) 1.6tdi 100.000 maliyeti 27.070 tl (trafik sigortası hariç). Aradaki 13.000 tl'lik fiyat farkını 6 yıllık bileşik faizden 8.800 tllik faiz kaybını dizele yansıtınca maliyeti 35.870 lira oluyor. Tabii bunlar benim kişisel kullanım şartlarına göre hesaplanmış rakamlar. Trafik sigortası ve kasko giydirildiğinde 1.2tsi'in avantajı da artıyor.

Artık dizel sesinden bıkmış, turboya 3000 enjektöre 1800 masraf yapmış her bakımda benzinliye göre yarım kat kazıklanmış biri olarak artık benzin konforuna geçiyorum. Umarım hesaplarım tutar :)
herkese keyifli forumlar dilerim.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: i lack;496353
Uzun süre dizel kullanmış biri olarak (1.6 tdci) 1.2 tsi'in avantajlı olduğunu söyleyebilirim. Araçları alırken hep 100000 km maliyetleri üzerinden hesap yaparım. Bu kilometre benim için 15 - 18.000 km/yıl'dan 6 yıldır. Ben de 1.2 tsi aldım ve aracımı bekliyorum. Bugünkü yakıt değerlerinden 6 yıllık yakıt tüketimimi tsi için 25.500 tdi için ise 16.400 lira olarak hesapladım. Hiç arıza çıkmadığını farzedelim ki Türkiye şartlarında dizel araç için arızasız 6 yıl gretkeçten büyük şanstır ve ortalama servis ücretini 500tl'den her iki motor için aynı fakat benzini 15 dizeli 10 binde bir bakıma soktuğumuzu da göz önüne alarak  şu sonuçları buldum. 1.2 tsi 100.000 maliyeti 32.540 tl (trfik sigortası hariç) 1.6tdi 100.000 maliyeti 27.070 tl (trafik sigortası hariç). Aradaki 13.000 tl'lik fiyat farkını 6 yıllık bileşik faizden 8.800 tllik faiz kaybını dizele yansıtınca maliyeti 35.870 lira oluyor. Tabii bunlar benim kişisel kullanım şartlarına göre hesaplanmış rakamlar. Trafik sigortası ve kasko giydirildiğinde 1.2tsi'in avantajı da artıyor.

Artık dizel sesinden bıkmış, turboya 3000 enjektöre 1800 masraf yapmış her bakımda benzinliye göre yarım kat kazıklanmış biri olarak artık benzin konforuna geçiyorum. Umarım hesaplarım tutar :)
herkese keyifli forumlar dilerim.

Dizelin 10.000 kilometrede bir servise girdigini nereden çıkardınız? Ayrıca faiz getiri hesabı yaparken yaptığınız hesabın nominal faiz hesabı olduğunu da belirtmek isterim. Reel faiz hesabı için enflasyonu da denklemin içine katmanız gerekir.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Ve 6 yıl sonra Arabanın satış rakamı ve likiditesininde denkleme katılması gerektiğini düşünüyorum


Çevrimdışı i lack

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;496366
Dizelin 10.000 kilometrede bir servise girdigini nereden çıkardınız? Ayrıca faiz getiri hesabı yaparken yaptığınız hesabın nominal faiz hesabı olduğunu da belirtmek isterim. Reel faiz hesabı için enflasyonu da denklemin içine katmanız gerekir.


Reel faizi katmadım çünkü her iki türlü de enflasyon parayı eritiyor. Yani dizele vermiş olsak da cebimizde kalsa da enflasyon karşısında eriyecek. 10.000 servisi ise daha önce dediğim gibi eski aracımdan çıkardım. Şöyleki servis 15000de bir gel dese de ülkemizdeki dizel kalitesinden dolayı filtreler maalesef 10.000den sonra sağlıklı çalışmıyor. Kabul edersiniz ki dizrl benzine göre çok kalın ve daha fazla partikül içeriyor. Eski aracımda gerek hava gerek mazot filtresindeki kirlilikten servis sonrası 10000den sonra tüketimim oldukça artıyordu. Ayrıca 15000de bir servisler geç değişen filtreler dolayısıyla daha kirli mazot yüzünden enjektörlere kalıcı hasar veriyor.

Sonuçta dizel aracımızı da 0 km deki benzinle aynı fark ile satamayacağımız gerçeği de var. Vaşlangıçta 13.000 olan fark ikinci elde 7 8 binler civarı seyrediyor.


Çevrimdışı i lack

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: METŠAHİN;496402
Ve 6 yıl sonra Arabanın satış rakamı ve likiditesininde denkleme katılması gerektiğini düşünüyorum


Bu konuda haklısınız dizel daha hızlı satılıyor şimdilik. Fakat artan vergileri ve olası artışları dikkate almadığımız için bunun bariz fark yaratacak kadar etkili olmayacağını düşünüyorum. Şimdilerde her 100cc için bir dilim düşünülüyor.
« Son Düzenleme: 08 Şubat 2015, 21:47:48 Gönderen: i lack »


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: i lack;496418
Reel faizi katmadım çünkü her iki türlü de enflasyon parayı eritiyor. Yani dizele vermiş olsak da cebimizde kalsa da enflasyon karşısında eriyecek. 10.000 servisi ise daha önce dediğim gibi eski aracımdan çıkardım. Şöyleki servis 15000de bir gel dese de ülkemizdeki dizel kalitesinden dolayı filtreler maalesef 10.000den sonra sağlıklı çalışmıyor. Kabul edersiniz ki dizrl benzine göre çok kalın ve daha fazla partikül içeriyor. Eski aracımda gerek hava gerek mazot filtresindeki kirlilikten servis sonrası 10000den sonra tüketimim oldukça artıyordu. Ayrıca 15000de bir servisler geç değişen filtreler dolayısıyla daha kirli mazot yüzünden enjektörlere kalıcı hasar veriyor.

Sonuçta dizel aracımızı da 0 km deki benzinle aynı fark ile satamayacağımız gerçeği de var. Vaşlangıçta 13.000 olan fark ikinci elde 7 8 binler civarı seyrediyor.


Konuyu uzatmak istemiyorum; ama yaptığınız hesaplama her yönden yanlış. Ulaştığınız rakamlar yanlış. Ha derseniz ki benim şartlarıma benzinli uydu ben de benzinli tercih ettim burada ben dahil hiçkimse bunun üstüne laf söylemez. Ancak bir takım yanlış ve subjektif hesaplamalarla yanıltıcı bir sonuca ulaşıp bunu da doğru bir sonuçmuş gibi lanse ederseniz orada problem oluyor işte.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı i lack

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Sayın adminim siz hesabın yanlışlarını söyleyin ben seve seve kabul ederim. Beni de yanlışımdan döndürün. Kim bile bike zarar etmek ister ki. Zaten yazarken kendi koşullarımda ve gerçeklerimde olduğunu söyledim. Tabiidir ki subjektif yorum yapacağım. Hatta daha objektif olması adına ortalama tüketimleri forumdaki arkadaşlarımızın genel yorumları doğrultusunda benzine fabrika verisine 1 lt dizele is 0.5 lt koyarak hesapladım. Gayet açık olduğunu sanıyorum. Eğer sizin hesaplamada kullandığınız bir sabit    varsa lütfen paylaşın, sonuçta burası bir forum ve paylaşmak tartışmak üzerine kurulmuş. Fakat sen yanlış deyip uzaklaşırsan ve bunu destekleyecek bir veri sumazsan orada problem oluyor.

Buyrun benim baz aldığım temel veriler.
1.2 tsi: benzin fiyatı 4.20, ortalama tüketim 6 lt/100km, mtv 591tl/yıl, 100.000 km için 500tl x 7 bakım, fiyat 50.900 tl baz model.

1.6tdi: mazot fiyatı 3.65, ortalama tüketim 4.5 lt/100 km, mtv 945 tl/yıl, 100.000 için 500 tl x 10 bakım, fiyat 63.900 tl baz model.

8.800 tl'lik faiz gelirini 13.000 tl için yıllık 9% (çalıştığım bankanın internet şubesinden aldığım faiz 10.50 ben yine de ortalama verdim) net faiz üzerinden 6 yıl bileşik olarak hesapladım. Reel faiz konusunda size şu açıdan katılmadım bugün cebimdeki 63.000 lira faize konulmamış olsa vadesizde kalsa da arabaya verilmiş olsa da enflasyon karşısında eriyecek. Sonuçta ne tür yatırım aracı kullanırsam kullanayım enflasyon kaybım olacak.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: i lack;496517
Sayın adminim siz hesabın yanlışlarını söyleyin ben seve seve kabul ederim. Beni de yanlışımdan döndürün. Kim bile bike zarar etmek ister ki. Zaten yazarken kendi koşullarımda ve gerçeklerimde olduğunu söyledim. Tabiidir ki subjektif yorum yapacağım. Hatta daha objektif olması adına ortalama tüketimleri forumdaki arkadaşlarımızın genel yorumları doğrultusunda benzine fabrika verisine 1 lt dizele is 0.5 lt koyarak hesapladım. Gayet açık olduğunu sanıyorum. Eğer sizin hesaplamada kullandığınız bir sabit varsa lütfen paylaşın, sonuçta burası bir forum ve paylaşmak tartışmak üzerine kurulmuş. Fakat sen yanlış deyip uzaklaşırsan ve bunu destekleyecek bir veri sumazsan orada problem oluyor.
 
Buyrun benim baz aldığım temel veriler.
1.2 tsi: benzin fiyatı 4.20, ortalama tüketim 6 lt/100km, mtv 591tl/yıl, 100.000 km için 500tl x 7 bakım, fiyat 50.900 tl baz model.
 
1.6tdi: mazot fiyatı 3.65, ortalama tüketim 4.5 lt/100 km, mtv 945 tl/yıl, 100.000 için 500 tl x 10 bakım, fiyat 63.900 tl baz model.
 
8.800 tl'lik faiz gelirini 13.000 tl için yıllık 9% (çalıştığım bankanın internet şubesinden aldığım faiz 10.50 ben yine de ortalama verdim) net faiz üzerinden 6 yıl bileşik olarak hesapladım. Reel faiz konusunda size şu açıdan katılmadım bugün cebimdeki 63.000 lira faize konulmamış olsa vadesizde kalsa da arabaya verilmiş olsa da enflasyon karşısında eriyecek. Sonuçta ne tür yatırım aracı kullanırsam kullanayım enflasyon kaybım olacak.

 
Uzatmayım dedim, madem uzatmaya niyetiniz var o zaman uzatalım... Zahmet edip hem bu konuyu hem de TDI-TSI tüketimiyle ilgili diğer konuları ya da tüketimle ilgili diğer konulara göz atsaydınız argümanlarımın mevcut olduğunu görürdünüz zaten. Neyse...
 
Baştan çıkış noktanız yanlış bir kere. TSI ve TDI motorların çalışma karakteristiği gereği, daha önce de defalarca yazdığım üzere, katalog verisinden sapma oranları aynı değildir. Yani, şehir içinde sıkışık trafikte TDI araçtaki fabrika verisinden sapma oranı TSI araca göre daha düşük olacaktır; aynı şekilde uzun yolda artırdığınız her 10 km./saat hızda TSI motorun fabrika tüketim verisinden sapma oranı yine TDI araca göre fazla olacaktır. Kısacası, salt katalog değerlerinden hareketle 5 yıllık akaryakıt tüketim verisine ulaşmaya çalışırsanız yanılırsınız.
 
Bir de hala inatla benzinli aracın bakıma daha az gireceğini hesap ediyorunuz, sonra da bu hesap yanlış deyince, neresi yanlış diyorsunuz. İster dizel ister benzinli; periyodik bakım tablosuna göre 15.000 kilometrede bir girer servise. Sizin geçmişte yaşadığınız problemler her TDI aracın bakım periyodunun kısaltılmasını gerektirmez. Siz enjektör sıkıntısı yaşadınız diye de her TDI araç bu sıkıntıyı yaşayacak değil. İşte bu nedenle de subjektif yorum yapıyorsunuz. Ben de onun için diyorum ki, madem en başından "benim şartlarıma uyan araç 1.2 TSI, onun için tercih ettim" deyin; biz de birşey demeyelim. Ancak yine ve hala ve inatla şartları kendinize göre uyarlayıp belli bir öznel sonuca ulaşmaya çalışıyorsunuz.
 
Aradaki paranın fırsat maliyetine gelince... Bayağı bir iktisat bilginiz var gördüğüm kadarıyla, yani bu tarz bir hesaplama ancak üst düzey bir iktisat bilgisiyle mümkün olur. Ben zaten paramı baştan araca yatırıyorum, eğer bu bir kayıpsa baştan kaybediyorum, araç zaman içinde değer yitirecekse yitirecek; ancak siz hem aracımın değer yitirmesini hem de aradaki fiyat farkını mükerrer olarak hesaba katıyorsunuz. Anlatabildim mi bilmiyorum? Daha ne kadar açık yazabilirim bilmiyorum; ben o parayı baştan arabaya yatırmışım, zararsa zarar; gerisi beni ilgilendirmez. Hesaplayacağımız şey artık sizin hesabınızdaki faiz getirisi. Yıllık enflasyonu %8 olarak aldığımızda, Banka faiz oranını da %10 olarak aldığımızda hakikaten reel olarak bayağı kar elde edersiniz. Ne olmuş oldu o zaman; sizin aradaki fiyat farkıyla paranızı başka bir enstrümanda değerlendirmeniz halinde öyle sizin hesaptaki gibi 8.800-TL gibi bir getirinin de mümkün olmadığını görmüş olduk.
 
İşin bir de 5 yıl sonra satış fiyatı farkı durumu var. Reel kazançsa işte asıl burada reel kazanç elde edersiniz. Zira, 2 araç arasında ciddi bir satış fiyatı farkı olacaktır. 1.2 TSI motorların mazisi eski olmadığı için henüz 5 yıl sonraki olası değer kaybını tam olarak bilemiyoruz. Bu zamana kadarki TSI-TDI 5 yıl sonraki satış fiyatı farlkı hesaplamalarında hep 1.4 TSI araçlar baz alınmıştır ki bu araçlarla TDI araçlar arasındaki "0" satış fiyatı farkı çok daha azdır. Buna rağmen yapılan tüm objektif karşılaştırmalarda 1.4 TSI ile TDI arasında 5.000-TL civarı bir satış fiyatı farkı olacağı hesap edilir. Varın 1.2 TSI da durum ne olur bunu siz hesap edin.
 
 
İşin özü; isteyen istediği aracı alsın, ister 1.2 TSI, ister 1.4 TSI; isterse 1.6 TDI. Buna söylenecek birşey yok, herkesin durumu farklı neticede. Ancak ortaya bir veri koyuyorsak, bu verilerin objektif olması gerekir. Analizleri ya da sonuçları kendi durumumuza göre tasarlayıp, sonra da bunları objektif sonuçlarmış gibi lanse ettiğimizde uygun olmuyor.

Bu satırları yazanın da 4,5 yıl ve 83.500 kilomtredir 1.4 TSI Superb sahibi olduğunu da belirtmek isterim.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı ahmetgulsen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 209
    • Profili Görüntüle
evet konu yine tsi iyi tdi iyi tartışmasına döndü biraz da ben bişeyler ekleyeyim.
ben 1.3 dizel multijet kullandım hala kullanıyorum şehir içi şehir dışı yaklaşık 5500km otalamam 4.9 litre motorin bravo 1.4 t-jet 120bg benzinli araç kullandım 5 yıl ve onun 4600km. krma tüketim ortalaması 8.6 benzin idi. şimdi yaklaşık 2000km octavia tdi dsg kullanıyorum karma tüketim ortalamam 5.4lt motorin.bu verdiğim değerler araçların yol bilgisayar değerleridir. buradan görüleceği gibi arada hatrı sayılır fark var. octavia alırken 4000tl-5000tl arası fark vardı. 1.4 tsi ile tdi arasında
hesaplarsak:
8.6*4.2=36.12 benzin
4.9*3.6=17.64 motorin1.3 dizel (albea)
5.4*3.6= 19.44 motorin tdi
100km değerleri
başka bakım km ikiside 15000km
zorunlu trafik sigortası hepsi aynı
kasko  oradada farkın 100tl civarında olduğunu belirteyim albea kaskom 680tl
octavia tdi kaskom 790tl
bu arada albea aracım 140000km de periyodik bakım harıcınde fren balataları haricnde değişim yapılmadı. (bu arada 6ay önce arkdaş fiat multijet albea 1.3 dizel araç aldı taxi den çıkma ve km si 750 000km de idi.
dizel ile benzinli motorlara gelirsek ikiside turbo besleme li ikisindede yakıt enjektör ile pistonlara iletiliyor dizel enjektör 900tl ile 1000tl arasında
benzinli enjektör artı bobin yaklaşık 600tl ile 800tl arasında
hesap böyle en azından benim gördüğüm kadarı ile
ama en önemlisi araç tutkudur benzinli seversin onu alırsın bunu belirleyen de çok unsur vardır ekonomik durumlar aile yaşam alanı bulnduğunuz bölge gibi. mesela ben albeadan sonra diezelden soğumuştum (turbo boşluğu çoktu motor ufak 90bg olmasına rahmen altdevirlerde gitmiyordu ve devir çevirme bandı kısa idi benzinli aldım. kullanımı güzel devirlenmesi hızlanması iyi ama yaklaşık 0.20kr fark vardı şimdi tdi kullanıyorum şimdilik iyi sonrasına bakacağız...
biraz uzun oldu ama yanlışım varsa  söyleyin tartışalım.......teşekürler.


Çevrimdışı Suyari

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Size kısmen katılıyorum fakat bahsi geçen atmosferik arabaların ara hızlanmaları o kadar da memnuniyet verici değil test edebildiğim kadar 1.2 tsi verilerini bir çok 1.6 at.ferik ler tutmuyor


Çevrimdışı Suyari

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Y.Emre52;479960
Valla ben Ordu şehir içi trafinde 10.5 LT altına düşüremedim hala, 3 defa uzun yola gittim geldim, şu an 3500 KM de, uzun dönem ortalama 8.5 LT, şehir içinde dediğim gibi 10.5 LT altına düşmedi henüz. İstanbulda 7.5 LT yapanlar muhtemelen E5 te normal trafikte kullananlar...Sürekli dur kalk ile mümkün değil 10 LT altına düşmesi. Uzun yolda geçtiğimiz gün 600 KM de toplam 280 TL yakıt yaktım, klima açık şekilde o da 48 KRŞ eder, yorum sizin...Ben hala keşke dizel alsaydım diyorum...

Valla ben arabayı cırmama rağmen şehir içinde 8 litre yi zor gördüm sizin ki 10 litre yakıyormuş şaşırdım doğrusu bide sizin rakım düşük yani


Çevrimdışı seyit ali

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
bence aracın yakıtı gayet iyi sadece ülkemizde benzin pahalı, aracım 1000 kmde ortala tüketim 6 lt gösteriyor bence iyy


Çevrimdışı celalgerceker

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi manuel aracımı alalı 8 gün oldu 460 km yol yaptım şehir içi 6.4 lt ortalama,daha da düşer diye düşünüyorum


Çevrimdışı engin59

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar araçla ilk uzun yol deneyimim.izmit -tekirdağ arası,fazla basmadan,2 yetişkin 2 çocuk, bagaj yarım doluydu. Bence uzun yolda gayet ekonomik bir araç.Henüz 1300 km de
http://i.hizliresim.com/RVWN1G.jpg


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
üç kişi arabada klima kapalı çok fazla ışık vardı antalya manavgat arası 80 km her seferinde 4.2 -4.1 yakaladım hızım 80-90 arası.

Alıntı yapılan: Suyari;497280
Valla ben arabayı cırmama rağmen şehir içinde 8 litre yi zor gördüm sizin ki 10 litre yakıyormuş şaşırdım doğrusu bide sizin rakım düşük yani


aynen aracı aşırı limitlerde bir iki kez kullandım hatta turbo bile kapandı bir ara epc uyarısı verdi aşırı zorlamadan ama 8 in üstüne çıkmadı.