Yaw benim arkadaşım var dyno su olan. Kötü niyetli olsam giderim motoru bitmiş araca %100 motor sağlığı belgesi alırım o dyno dan.
O yüzden 2.el alımları için ben yetkili servisin verdiği expertis raporunu daha geçerli buluyorum. İleride bir sorun çıkarsa başına ekşiyebilceğiniz, muhattap alabileceğiniz bir yer oluyor bu sayede
@viperking,
Motorun ne durumda anlamanın en kolay yolu silindir kompresyon basınçlarını ölçtürmektir.Benzinli motorlarının kompresyon basınçları genellikle 7-14 bar (kg/cm2) arasındadır.Motor kompresyon basıncı, kompresyon manometresi ile ölçülür.Ölçülen değerler aracın katalog değerine ne kadar yakın ise ve her bir silindir arasındaki fark 0.6 bar (veya 0.1 Ib/inç2) dan az ise motorun durumu o kadar iyidir denir.Yinede yapılan ölçüm motorun ömrünü tamamlanıp sil baştan yapıldığının yada kısmi yapıldığını (Sekman atmak-sibop yenilenmesi -krank taşlanması gibi) göstermez. Ek bazı göstergelere de dikkat etmek gerekir.
Yetkili servislerde aracın bakımı vb işler yaptırtılmışsa dediğiniz gibi iş daha kolay. Çünkü tüm kayıtlar tutuluyor. 6 ay evvel bir Octavia Combiyi Sahibinden.comda görmüştüm. Banada verilen adres çok yakındı ama konulan fotograflardan birinde, fotografların And Oto' nun yan sokağında çekilmiş olduğunu farkettim,servisin bakım aracıda görülüyordu. Aracın kasası oldukça iyi durumda LPG' li ama 185.000 km de MPI motorlu. Fiyatta iyice ama aracı görüp bir turladıktan sonra gidip servise sordum. Motor görünüşte yağ yakmıyor gibiydi ama serviste kayıtlara baktılar. Kayıtlar pek bir şey söylemiyordu ama benim sürekli araca bakan ustam hatırladı plakadan. Kompresyon değerlerini 1 ay kadar önce ölçtüğünü 9.-10 civarında ve motorun yağ yakmaya başladığını ve bu nedenle kalın yağ koymuşlar biraz daha idare etsin gerekçesiyle. Bel altı komple boyalı, sahibi hep elden yaptırmış tramerde de kaydı yok.Kısacası şayet araç serviste bakım görmüşse herşey ortada ama görmedi ise ve 2. yada 5. sahibi ise
?