škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia aldım. bazı konularda bilgi isteği

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı adsahin06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Merhaba.
Dün 2003 model 1.4 elegance fabia aldım. 163.000km de. 1.4mpi 68hp motoru var.

1- Bu motorda triger zincir mi? Yoksa kayışmı? 40.000km dir değişmemiş. Değiştirmem gerekir mi acaba?
2- Aracın ilk kalkış anında bir titreme var. motorun titrediği net olarak anlaşılıyor. Bunun sebebi ne olabilir?
3-  Aracın motor kapağını açtığımda yoğun bir üfürme görüyorum. Eksozdan da  siyah duman çıkıyor sanırım.  Rektefiyemi gerekiyordur? Fabia nin  rektefiye ücreti nedir acaba yaklaşık?

İyi çalışmalar.


Çevrimdışı dynia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 715
    • Profili Görüntüle
öncelikle foruma hoş geldiniz. Bildiğim kadarıyla zincir trigeri ortalama bi 80.000 daha gider 40.000 önce değiştiyse. Titreme fabiaların kroniğinde var sanırım :) İlk hareket de biraz daha gaz pedalını okşamak gerekiyor. Ama yetkili servise götürüp baktırmanız butun sorularınız ıcın daha kesin ve sizin soru işaretlerinizin kalkmasında daha etkılı bir çözüm olacaktır.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adsahin06;482074
Merhaba.
Dün 2003 model 1.4 elegance fabia aldım. 163.000km de. 1.4mpi 68hp motoru var.

1- Bu motorda triger zincir mi? Yoksa kayışmı? 40.000km dir değişmemiş. Değiştirmem gerekir mi acaba?
2- Aracın ilk kalkış anında bir titreme var. motorun titrediği net olarak anlaşılıyor. Bunun sebebi ne olabilir?
3-  Aracın motor kapağını açtığımda yoğun bir üfürme görüyorum. Eksozdan da  siyah duman çıkıyor sanırım.  Rektefiyemi gerekiyordur? Fabia nin  rektefiye ücreti nedir acaba yaklaşık?

İyi çalışmalar.
@adsahin06
Şunu en başta yazayımda. Alırken anlayan bir yere örneğin özel yada resmi servislerden birine göstermediniz mi?
Sorularınıza gelince.
1. Trigeri zincirdir.Lifli lastik kayış max.  100 bin civarlarında değişmesi gerekir, ayrıca yatan araçlarda lastiğin  ömrünün dolması dolayısıyla değiştirilmesi zorunluluğu vardır.Ama zincir  için bunlar geçersizdir.Aracın ömrü boyunca belki hiç zincir  değiştirmeyebilir veya bir kere değişebilir.Çünkü km' si değişmekle  birlikte iyi bir marka motorda 300-350 bin km gitmesi gayet normal bir  durumdur .Yağlama ve hatalı baklaların değişimi ile 500-750 bin km leri  görmek Mümkün olabilir.Aslında km vermek de çok doğru birşey değil motor ömrü  gibi iyi bir bakımla devamlı kullanılabilir. Ancak ses yapmaya başlaması-şakırdaması zincir boyunun uzaması demek, Bu ise bakım zamanın gelmesi demektir. 68 HP' lerde avans ayarı nasıldır bilmiyorum Ancak uzayan zincir avans ayarını da bozar çekişi düşürebilir ve benzin sarfiyatını da attırır.
2-Motor ve yakıt sistemi ayarları normal debriyajı sorunsuz bir motorda titreme neden olsun ?Bence servise göstermekte yarar var..
3- Eksozdan siyah duman atması zengin karışım göstergesidir. Dizellerde gaza yüklenince bir ölçüde normaldir ama benzinlide  bunun asla olmaması lazım. Yani enjektör ayarlarında ve kısaca yakıt sisteminde bir sıkıntının işaretidir.Yağ yakan motorun çıkarttığı duman mavimsi gridir ve ortalık leş gibi yanık yağ kokar. Sizinkinde de çiğ benzin kokusu alırsınız.Gerçi Fabia' nın motorlarında (1.4 16 V 74 BG) lerde siyah duman çıkmadanda ilk çalıştırmada kısa bir süre bu çiğ benzin kokusunu alırsınız.10-15 sn sonra geçer.


Çevrimdışı Kefren

  • Skoda Sevdalısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
mpi motorlarda bildiğim kadarıyla triger zincirli, değişim aralığı konusunda kimse net bir şey diyemiyor.kimine göre ömürlük kimine göre ise 120 binden sonra değişmesi gerekiyor ama 40 bin km için değişim çok erken bu kesin.(tabi zincirden ses gelmediği sürece sorun olmaz)
titreme benim önceki aracımda da vardı sanırım motorun kendisiyle alakalı bir durum ama yinede bir ustaya göstermekte fayda var.aracınızın km'sini göz önüne aldığımızda motorda üfleme olması normal.motorun yağ yakma seviyesine bakılmalı bin km de ne kadar yağ yakıyor önce bunu kontrol edin ona göre rektefiyeye karar verin bence.mpi motoru olan önceki aracımda 2 bin kmde nerdeyse 1 litre yağ yakma sorunu vardı ama egsozdan siyah, beyaz yada mavi duman atma gibi bir durum yoktu, düzenli olarak yağ ekleyip kullanıyordum
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2014, 11:46:36 Gönderen: Kefren »


Çevrimdışı adsahin06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Cevaplarınız için çok sağolun.
Rektefiye gerekirse tahmini fiyatlar konusunda bilgi varmıdır?
bazı yerlerde 7000tl okudum.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adsahin06;482094
Cevaplarınız için çok sağolun.
Rektefiye gerekirse tahmini fiyatlar konusunda bilgi varmıdır?
bazı yerlerde 7000tl okudum.
Temel olarak rektifiye gerekmiyor ama aracın bakımlarınında zamanında yapılmadığını düşünüyorum.Motor yapımına fiyat vermek zor. Komple bir motor yapımı serviste olursa 8-10.000 TL arası(tam yenileme).Ancak Sekman atarak motor kurtarılabilir, yada sorun siboplardadır sadece sibop taşlamasına gider. İşin içine sadece krank taşlama da girebilir. Fiyat çok değişkendir. Özel servis ile Resmi servis arasında da en az %40 fiyat farkıda oluşabilir. Ancak MPI bir motorda hele hele 168.000 km bu işler için çok-çok erkendir. Geçen sene satmasına yardımcı olduğum üst kat komşumun 2001 HB Fabiası gerçek 223.000 kmdeydi.Bunun 165.000 km side LPG ileydi. Kompresyon basınçları hala 12.5 civarındaydı bu ise ilave ~ en az 150.000 km demek.
Bence Ankara' da olduğunuza göre bu konuda size en iyi forumdaşımız @DDŞ yardımcı olabilir.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2014, 12:11:17 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı adsahin06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Sağolu cevap icin. motor çalışırken motor yağ kapağını açtığımda hem plastik kapakta hemde motorun motor tarafında beyaz köpükler var. acaba motor yağı katkılarındanmı koyulmuştur da bu şekilde köpük olur?


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı adsahin06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Motor yağına su karışmasının sebepleri ve çözüm yolları nelerdir? yani tamircide ne ile karşılaşabilirim?


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Silindir üst kapak contası değiştiğinde bu karışımı önlemiş olursunuz.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı adsahin06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Tamam cok sagolun. araç hareket halinde iken debraja yaklasık %5-%10 seviyelerinde cok hafif dokundugumda yogun bir titreşim hissediyorum.  bu durum debriyaj baskı balatada bir sorun olduğunu gösterebilir mi? ya da ilk kalkış anında motorun yoğun titreşimi de bunun bir göstergesi olabilirmi?


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Benzinli bir araç için 8000 tl motor yapimi anormal bir rakam.dizel olsa tamam.ayrica mpi motorlar zincirli değil kayişli diye biliyorum.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
1.4 68 hp elegance var mı? ben bunu çözemedim. Bildiğim kadarıyla 68 hp lik olanlar zencirli.



Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@adsahin06,
İşin rengi iyice değişmeye başladı.Arkadaşlar yazmışlar. Bir şekilde motor yağına su kaçıyor. Ve bunun paralelinde dengeleme kabında çok az dan başlayarak seviye düşmeside vardır. Aslında motor yağına soğutma suyu kaçması son derece ciddiye alınması gereken bir durumdur ve çok çok kolay anlaşılır. Bir kağıt mendil veya peçete alın 2-3 kat yapın ve motor yağ çubuğundan bir damlayı bu kağıda damlatın. Biraz bekleyin.Yağ, damlattığınız şekilde kalmalı. Etrafında bir hare yapıyorsa bu hare yağa karışan sudur.
Araçta  kompresyon kaçağı varsa, segmanlarınız aşınmıs olabılır..Sadece segman  yaptırmak ne kadar çözüm üretir, tartışılır. Kompresyon testi imkanınız  varsa yaptırın. Araç bostayken bunu anlayamazsınız. İyi bir usta aracın  hava üfleyip üflemediğine de bakacaktır.  
Pistonlarınızda aşınma  söz konusu olabilir. Piston kafaları aşındığında araç kompresyonu düşer. Araç vites boşta iken anlaşılmaz, viteste yığılma yapar. Çekişten düşer.  Rektifiye gerektirir.  Aracı siz almadan önceki sahibi hararet yaptırmış, yada motoru sıkıştırmış,zorlamış hatta su devr-i daimi arızalı iken kullanıp içine etmiş olabilir. Ayrıca hararet  göstergeniz sağlam mı? Hararet gören araçta segmanlarda özelliklerini kaybederler. Zamanla motor veriminde gözle görülür düşüş yaşanır. Conta  yanmış olabilir. Silindir kapak contası hasarında, araç, suyu motor  yağına, yada yağı motor suyuna verebilir. Radyatör suyunu parmağınızla  kontrol etmeyı deneyin yada sistem kapalı devre olduğu için kağıt mendil ile test edin servislerde böyle yapıyor. Motor yağında köpürme var  diyorsunuz ki bu ilk akla gelen conta yakma belirtilerinden biridir.  
Aslında radyatörlerimizde bir kapak olsaydı iş kolaydı.Araç  boşta, radyatör kapağını açıp aracı çalıştırarak tam gaz verirdik, radyatörden dısarıya su fışkırıyorsa, araç conta yakmıştır. Normalde radyatörde suyun yada antifirizin sabit  durması, yada içeriye çökmesi gerekirdi.
Kısacası sorunuzu işinin ehli bir usta çözecektir.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2014, 17:25:53 Gönderen: Picasso »