@adsahin06,
İşin rengi iyice değişmeye başladı.Arkadaşlar yazmışlar. Bir şekilde motor yağına su kaçıyor. Ve bunun paralelinde dengeleme kabında çok az dan başlayarak seviye düşmeside vardır. Aslında motor yağına soğutma suyu kaçması son derece ciddiye alınması gereken bir durumdur ve çok çok kolay anlaşılır. Bir kağıt mendil veya peçete alın 2-3 kat yapın ve motor yağ çubuğundan bir damlayı bu kağıda damlatın. Biraz bekleyin.Yağ, damlattığınız şekilde kalmalı. Etrafında bir hare yapıyorsa bu hare yağa karışan sudur.
Araçta kompresyon kaçağı varsa, segmanlarınız aşınmıs olabılır..Sadece segman yaptırmak ne kadar çözüm üretir, tartışılır. Kompresyon testi imkanınız varsa yaptırın. Araç bostayken bunu anlayamazsınız. İyi bir usta aracın hava üfleyip üflemediğine de bakacaktır.
Pistonlarınızda aşınma söz konusu olabilir. Piston kafaları aşındığında araç kompresyonu düşer. Araç vites boşta iken anlaşılmaz, viteste yığılma yapar. Çekişten düşer. Rektifiye gerektirir. Aracı siz almadan önceki sahibi hararet yaptırmış, yada motoru sıkıştırmış,zorlamış hatta su devr-i daimi arızalı iken kullanıp içine etmiş olabilir. Ayrıca hararet göstergeniz sağlam mı? Hararet gören araçta segmanlarda özelliklerini kaybederler. Zamanla motor veriminde gözle görülür düşüş yaşanır. Conta yanmış olabilir. Silindir kapak contası hasarında, araç, suyu motor yağına, yada yağı motor suyuna verebilir. Radyatör suyunu parmağınızla kontrol etmeyı deneyin yada sistem kapalı devre olduğu için kağıt mendil ile test edin servislerde böyle yapıyor. Motor yağında köpürme var diyorsunuz ki bu ilk akla gelen conta yakma belirtilerinden biridir.
Aslında radyatörlerimizde bir kapak olsaydı iş kolaydı.Araç boşta, radyatör kapağını açıp aracı çalıştırarak tam gaz verirdik, radyatörden dısarıya su fışkırıyorsa, araç conta yakmıştır. Normalde radyatörde suyun yada antifirizin sabit durması, yada içeriye çökmesi gerekirdi.
Kısacası sorunuzu işinin ehli bir usta çözecektir.