Şöyle bir durum var,
Ben GTC yi aldıktan sonra LPG taktırmıştım. BRC nin turbo araçlar için olan ve +400hp destekleyen bir kiti vardı. Ankara'da BRC Bayi Mavidenizler takmıştı. O zamanlar subap konusunu çok konuşmuştuk. Bana bu kitin turbo nun peak yaptığı basınçlarda benzin+lpg şeklinde çalıştığı bu sayede subapların soğutulduğu söylenmişti.
Hatta prins ve başka markalarda oan yağlamalı sistemi sorduğumda, bana bu sistemde yağ ile subapların soğutulduğunu ancak yağlamanın rastgele zamanlarda yapıldığını, ayrıca subap üzerinde biriken yağın zaman içinde sıcaklık nedeniyle kurumlaşacağını ve subapları kurum sarma tehlikesinin olabileceği söylendi.
tüm bunlar üzerine turbo kiti taktık. Genelde normal lpg lerde bu araçlar 15-20bin km sonra subap sorunu çıkartır. Ben kullandığım 35bin km boyunca LPG ile hiç sıkıntı yaşamadım. Subap sıkıntsını belli eden geç çalışma, titreme vs hiç olmadı. Tabii bun da kit kadar benim de katkım olmuştur. Çünkü sürekli sıkıştırarak araç kullanan biri değilim. LPG tüketimi de 2 seneki önceki fiyatlara göre 22-25krş arasındaydı.
Size tavsiyem aklınıza yatan bir kiti taktırın. bu BRC nin turbo kiti de olabilir, Prins in yağlamalı sistemi de. Bir süre kullanın, eğer subaplar sorun çıkarmaya başlarsa o zaman çelik subap işine girin derim.
Mod lama içinse
egzos sistminde:downpipe, orta susturucu iptali ve orj çapına yakın krom borular kullanın. Son susturucuya bile gerek kalmadan çok güzel ses ve perf alırsınız.
Emiş sisteminde: Açık filtre takabilirsiniz. Bu durumda inanılmaz bir emiş ve gazı bıraktığınızda sanki blow off varmış gibi çuff lamalar duyarsınız. Ancak filtre temizliğine önem verin ve mümkünse dry flow tipi filtreler kullanın. CAI için ise dblias ın çok güzel ürünleri var ama çok tuzlu.
ECU: GTC nin piston ları hassastır. O nedenle yazılımla 230hp ler alınsa da güvenli max sınır 210 hp dir.
Kısaca bu üste yazdığım modlarla arac zorlamadan 210-220hp aralığında çok keyfli bir araç yapabilirsiniz. Ama daha fazla güç için ilk önce değişmesi gereken parça pistonlar olacaktır.
Büyük turbo işi çöok verimli olmayacaktr, çünkü motor hacmi küçük. Turbo büyüdüğü zaman peak basıncı üreteceği devir bandı da yükselecek böylece düşük devirlerde büyük bir turbo boşluğu olacaktır. Oysa ki orj turbosu ile daha 2bin devirden itibaren güzü ve torku size sunar.
Son uyarı olarak, sakın sağa sola kulak asıp blow off taktırmayın. Çünkü GTC de fazla basıncın bir kısmı tekrar emişe yollanır. siz bov takıp fazla basıncın hepsini tahliye edrseniz, emiş kısmında beklene basınçlı hava olmayacağı için perf kaybedersiniz. Uzun vade de büyük sorunlar çıkma olasılığı artar.