škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

bmw 1 serisi hakkinda dusundukleriniz

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
Askerligimin bitmesine birkaç ay kala yeni araç konusunda araştırmaya başladım aslında aradığım araç bu değil fabia güzeldi fakat onun biraz genisi yere daha sağlam basani lazım ilk zamanlar sedan düşünüyordum fakat bunun için sanırım daha erken ilk önce superb 1 baktım sonra a6 ardından a4 ve bmw 3 serisi derken bu araçları yaşıma büyük bulmaya başladım suan a3 ve bmw 1 arasindayim hâlâ 2.5 tdi superbde gözüm var ama şehir icinde ne yaparım bilmiyorum birde hayata 1 den başlamak lazım gelir mi nasıldır bu araç 1.16 veya 1.18 temizliğine göre


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Tipi dışında harika bir araba...nedense BMW havası vermiyor o tip...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Sıfır mı olacak her ikisi de. 2006-20077 öncesi 1 serisi yerine A3 tercih ederim.


Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
Araçlar 2.el olcak en fazla arabaya 40 bin yaptırabilirim


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Guzel arac, gorundugunden daha dengeli oturakli. En buyuk eskisi arka koltuk diz ve bas mesafesi az.


Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Gerçekten arka koltuk diz baş mesafesi fesat. Eğer yer sıkıntınız olmayacaksa 1 serisi kalitesiyle sizi tatmin eder. Bizim önceki araç 2010 model a3' tü. Eğer iç mekan sizin için önemliyse a3'ü de tavsiye edebilirim. :) Çok büyük değil ama bmw'den daha rahat arka kısmı. :) Ayrıca konfor mükemmel :ok:


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
BMW 1 oldukça dar bir araç. Keza bahsettiğiniz modeller de A3 de BMW de tat vermeyecektir. ikisinin de 1.6 atmosferik motoru gitmez çünkü.

Şimdi ben size baş diz mesafesi daha geniş olan, bana göre görsel olarak da bahsettiğiniz her iki araçtan daha iyi olan ve benim için en önemli unsur olan perf ı uçlarda bir araç tavsiye edeyim.

Opel Astra H kasa 1.6 turbo GTC. Eski aracımdı. Perf ının anlatmaya gerek yok. 1.6 motora 180hp, 240nm. Ayrıca Ankara içinde çok kasmadan kullanımda 8,5-9lt lik tüketimim olmuştu ki BMW de A3 de aynı tüketime sahipler. Yol tutuş olarak A3 ü de BMW yi de yer bitirir. Hele ki 40bin tl gibi bir bütçeyle 2008-2009 model ve oldukça temiz olanlarını bulabilirsiniz. Vereceğiniz paranın karşılığında alacağınız donanım fazlalığı da yine Audi ve BMW den fazla olacaktır.


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Eski kasa 1 serileri iyi değil. Takasa gelen 1 serilerinin haddi hesabı yok. A3 daha iyi bir otomobil.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;483385
BMW 1 oldukça dar bir araç. Keza bahsettiğiniz modeller de A3 de BMW de tat vermeyecektir. ikisinin de 1.6 atmosferik motoru gitmez çünkü.

Şimdi ben size baş diz mesafesi daha geniş olan, bana göre görsel olarak da bahsettiğiniz her iki araçtan daha iyi olan ve benim için en önemli unsur olan perf ı uçlarda bir araç tavsiye edeyim.

Opel Astra H kasa 1.6 turbo GTC. Eski aracımdı. Perf ının anlatmaya gerek yok. 1.6 motora 180hp, 240nm. Ayrıca Ankara içinde çok kasmadan kullanımda 8,5-9lt lik tüketimim olmuştu ki BMW de A3 de aynı tüketime sahipler. Yol tutuş olarak A3 ü de BMW yi de yer bitirir. Hele ki 40bin tl gibi bir bütçeyle 2008-2009 model ve oldukça temiz olanlarını bulabilirsiniz. Vereceğiniz paranın karşılığında alacağınız donanım fazlalığı da yine Audi ve BMW den fazla olacaktır.



bende tam olarak bu 3 araba arasında kararsız kalmış durumdayım. astranın bir de cam tavanlısı olucak vuyucaksın kığbacı :D

astranın tek handikapı lpg. astra alırsam büyük turboya kadar yolu var. kafamdaki araç 220-250hp aralığında bir araç olacak. ancak çok yol yapıyorum ve bunu benzinle karşılayamam. böyle yapılmış bir araçta lpg sistemi hakkında ne ön görüyorsunuz? çelik sübap takmayı göze aldım.

a3 ünse modeli eski ama audi yani adı yeter :D 2.0tdi ını düşünüyorum. yakıtsal bir sıkıntı yok yaksın yaksın 30 kuruş yaksın. soft bi yazılımla aşırı yakacak bir araç değil benim gözümde.

bmw ise keske 1.20d olsa ama imkanlar buna el vermiyor malesef. 20 benzin alıp lpg takılıp binilebilir. performans olarak diğer ikisinden çok aşağıda kalır. yanlarız sağda solda napalım :D

a3 ve bmw nin 1.6 larını kaale bile almıyorum tabiki..

ya da en temizi yeni kasa 1.6tdi cr fabia alırım ben bu kafayla. turbo büyütüp 180 beygir civarlarında gezer biyere patlarım herhalde :D


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Şöyle bir durum var,

Ben GTC yi aldıktan sonra LPG taktırmıştım. BRC nin turbo araçlar için olan ve +400hp destekleyen bir kiti vardı. Ankara'da BRC Bayi Mavidenizler takmıştı. O zamanlar subap konusunu çok konuşmuştuk. Bana bu kitin turbo nun peak yaptığı basınçlarda benzin+lpg şeklinde çalıştığı bu sayede subapların soğutulduğu söylenmişti.

Hatta prins ve başka markalarda oan yağlamalı sistemi sorduğumda, bana bu sistemde yağ ile subapların soğutulduğunu ancak yağlamanın rastgele zamanlarda yapıldığını, ayrıca subap üzerinde biriken yağın zaman içinde sıcaklık nedeniyle kurumlaşacağını ve subapları kurum sarma tehlikesinin olabileceği söylendi.

tüm bunlar üzerine turbo kiti taktık. Genelde normal lpg lerde bu araçlar 15-20bin km sonra subap sorunu çıkartır. Ben kullandığım 35bin km boyunca LPG ile hiç sıkıntı yaşamadım. Subap sıkıntsını belli eden geç çalışma, titreme vs hiç olmadı. Tabii bun da kit kadar benim de katkım olmuştur. Çünkü sürekli sıkıştırarak araç kullanan biri değilim. LPG tüketimi de 2 seneki önceki fiyatlara göre 22-25krş arasındaydı.

Size tavsiyem aklınıza yatan bir kiti taktırın. bu BRC nin turbo kiti de olabilir, Prins in yağlamalı sistemi de. Bir süre kullanın, eğer subaplar sorun çıkarmaya başlarsa o zaman çelik subap işine girin derim.

Mod lama içinse
egzos sistminde:downpipe, orta susturucu iptali ve orj çapına yakın krom borular kullanın. Son susturucuya bile gerek kalmadan çok güzel ses ve perf alırsınız.

Emiş sisteminde: Açık filtre takabilirsiniz. Bu durumda inanılmaz bir emiş ve gazı bıraktığınızda sanki blow off varmış gibi çuff lamalar duyarsınız. Ancak filtre temizliğine önem verin ve mümkünse dry flow tipi filtreler kullanın. CAI için ise dblias ın çok güzel ürünleri var ama çok tuzlu.

ECU: GTC nin piston ları hassastır. O nedenle yazılımla 230hp ler alınsa da güvenli max sınır 210 hp dir.

Kısaca bu üste yazdığım modlarla arac zorlamadan 210-220hp aralığında çok keyfli bir araç yapabilirsiniz. Ama daha fazla güç için ilk önce değişmesi gereken parça pistonlar olacaktır.

Büyük turbo işi çöok verimli olmayacaktr, çünkü motor hacmi küçük. Turbo büyüdüğü zaman peak basıncı üreteceği devir bandı da yükselecek böylece düşük devirlerde büyük bir turbo boşluğu olacaktır. Oysa ki orj turbosu ile daha 2bin devirden itibaren güzü ve torku size sunar.

Son uyarı olarak, sakın sağa sola kulak asıp blow off taktırmayın. Çünkü GTC de fazla basıncın bir kısmı tekrar emişe yollanır. siz bov takıp fazla basıncın hepsini tahliye edrseniz, emiş kısmında beklene basınçlı hava olmayacağı için perf kaybedersiniz. Uzun vade de büyük sorunlar çıkma olasılığı artar.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Cok cok tesekkur ederim su yazdiklariniz oyle makbule gecti ki anlatamam. Bilmedigim sadece teknik verilerine bakarak kafama yatan bir aracti. Ancak arabadan anlayan ve kullanmia birinin deneyimleri gerekiyordu benim icin. Forged istedigini ogrendigim iyi oldu. Ne varsa vag da var 150hp aguyu 300beygir yap motor bana misin demiyor. Opel vag kadar bonkor degilmis anlasilan. Ama sorun degil. Parami denkleyip arabayi denk getirirsem hevesimi almak icin alip 1 yil kadar binmeyi dusunuyorum. Alacagim zaman geldiginde uzun uzadiya basini agritirim sanirim :) brc turbo kiti ne kadara taktirmistin zamaninda? Simdi 2.5 milyari gecmiyordur sanirim?


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ne demek her zaman beklerim. GTC nin benim için yeri çok ama çok ayrıdır. Hatta maddi durumum el verdiği an, kaç yıl sonra olursa olsun mutlaka 1 tane almayı planlıyorum. Tam projelik araç benim için.

BRC kitine gelince, o zamanlar normal kitler 1600TL idi, turbo kiti ise 2bin TL ye taktırmıştım. Yalnız bildiğim kadrıyla turbo kitin farkları var. MEsela 140hp lik 1.4Turbo lara takılan kit ile 180hp lik 1.6 takılan turbo kit aynı değildi. Buna dikkat edin mutlaka.

Ha bir de LPG bitmeye yakın, (lpg göstergesinde son ışık yanıp sönmeye başladığında) LPG basıncı yetmediği için araç fakir karışıma düşüyor. Bu durumda LPG yi hemen doldurmak veya benzine geçmek gerek. Oldu da yakıt alamadınız o zaman normal kullanın, ani hızlanmalar veya yüksek süratlerde teklemeler yapabiliyor.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Doğukan kafayı kırdı nihayetinde:D
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;483646
Ne demek her zaman beklerim. GTC nin benim için yeri çok ama çok ayrıdır. Hatta maddi durumum el verdiği an, kaç yıl sonra olursa olsun mutlaka 1 tane almayı planlıyorum. Tam projelik araç benim için.

BRC kitine gelince, o zamanlar normal kitler 1600TL idi, turbo kiti ise 2bin TL ye taktırmıştım. Yalnız bildiğim kadrıyla turbo kitin farkları var. MEsela 140hp lik 1.4Turbo lara takılan kit ile 180hp lik 1.6 takılan turbo kit aynı değildi. Buna dikkat edin mutlaka.

Ha bir de LPG bitmeye yakın, (lpg göstergesinde son ışık yanıp sönmeye başladığında) LPG basıncı yetmediği için araç fakir karışıma düşüyor. Bu durumda LPG yi hemen doldurmak veya benzine geçmek gerek. Oldu da yakıt alamadınız o zaman normal kullanın, ani hızlanmalar veya yüksek süratlerde teklemeler yapabiliyor.


Can hocam bende okul bitince alacağım araba için kafamın bi köşesine yazdım gtc yi. Yanlız merak ettiğim bi konu var çok alakasız olcak ama hill hold varmıydı araçta?