emniyet kemeri tamam da , kış lastiği öyle çok elzem değil bana göre , birde bundan önceki yıllarda niye zorunlu değildi de neden 2-3 yıldır zorunlu olmaya başladı , kendi adıma konuşacak olursam işyerimde servisimde var bakarım hava koşullarına o gün karlı yada çok soğuksa servisle gider gelirim .. hava yumuşak ise arabamla gider gelirim , birde burda gittiğiniz yolda önemli kullandığım yol %95 çevre yolu , devamlı araç geçtiği için hep açık ve erimiş yol oluyor ...
Oncelikle nerede yasadiginizi bilmiyorum antalya izmir gibi sicak memleketlerse bisey diyemeyecegim tabi.
Ancak su konuya bir aciklik getirelim. Malesef bu bilgi ulkemizde lastik saticilari tarafindan bile bilinmeyen, bilinse de goz ardi edilen bir durum.
Kislik lastik ve kar lastigi farkli seylerdir.
Kar lastigi: hamuru soguk havalarda sertlesmeyen "uzerinde civiler bulunan" sadece karli zeminde kullanilmasi gereken aksi takdirde o civileri pitir pitir yola dokulen ya da sangir sungur ses cikartan lastiklerdir. Gundelik kullanim icin utopik ve gereksiz lastiklerdir (sahsi kanaatim)
Kislik lastik: diger bir deyisle vakumlu lastik. Hava sicakligi 7derecenin altina dustugunde yumusakligini yitirmeyen, su tahliye kanallari fazla olan lastiklerdir. Bu lastikler gundelik kullanim icin uygundur. Karli zeminde kar lastigiyle kiyaslanirsa performansi dusuktur ancak yazlik lastikten kat ve kat daha iyidir.
Bu bilgilere dayanarak; yere kar dustugu an hemen kislik lastikleri cikartip kar lastiklerine gecis gibi bir imkan bir cogumuzun malesef elinde degil. (Mesela benim boyle bi imkanim olmasina ragmen kar lastigim bulunmamakta
) bu yuzden gundelik kullanicilar icin 7derecenin altinda kislik lastiklere gecis yapmak ve kar yagdiginda temkinli arac kullanmak en dogru secimdir.
Kislik lastik kar lastigi ayrimini yaptigimiza gore asil konumuza donelim:
Kislik lastik vs. Yazlik lastik
7 derecenin altindaki havalar icin konusmak gerekirse;
Kislik lastik dogru tutunma yumusakliginda olacaktir ve yazin yazlik lastiklerinizden aldigini performansi harfiyen alacaksiniz. Ancak yazlik lastik 7derecenib altinda sertleserek adeta 10 yillik sertlesmis bir lastik gibi davranacaktir. Kupkuru zeminde bile viraj kabiliyetiniz azalacak ve fren mesafeniz ciddi derecede artacaktir. Dolayisiyla trafikte olusabilecek en ufak bir panik durumunda yazlik lastiklerinizle "sifir durdum ucu ucuna kurtardim" diyemeyeceksiniz. Onun yerine "airbagler acildi abi ama sasede bisey yok eksper perte cikartmiycakmis toplaniyo araba. Usta eskisinden iyi olur diyo inaniyorum" demek zorunda kalirsiniz. Ya da daha trajik bir senaryoyla karakolda "aracimla orta seritte 50km/h ile seyir halindeyken cocuk aniden onume firladi, yaya gecidi degildi, frene bastim ama duramadim" demek zorunda kalirsiniz.
Biraz daha irdelersek kisin yagisli havalar ve gizli buzlanmalar cok daha fazla olur. Bu durumlarda gerek hamur yumusakligi gerekse su tahliyesinin yuksek olmasi sayesinde yazlik lastikten kat ve kat daha iyi yol tutacaktir. Karli zeminden bahsetmiyorum bile
Aksi durumda ise kislik lastigi yazin kullanmaya kalkarsanizda lastik omrunuz cok cabuk biter bosa fazla yakit yakar saglikli sekilde de yere tutunamazsiniz.
Emniyet kemeri bedava kislik lastik parayla ama kaportacilar havayla is yapmiyor. Kislik lastik kullanirsaniz emniyet kemerine gerek kalmayabilir
Bu kadar anlatimdan sonra vay arkadas ne gerek var diyeniniz varsa nereye patliyosa patlasin yeterki baskalarinin canina ve malina zarar vermesin. 10.000₺-100.000₺ araliginda arabalara biniyorsunuz 400₺-2000₺ arasinda 4 tane lastige para verip can guvenliginizi dusunmuyorsaniz Allah islah etsin..